46% Hrvata će ove zime otputovati u inozemstvo, a i potrošiti više negoli prošle zime
Provedeno je online istraživanje o korištenju novčarskih usluga među korisnicima kartica. ...
Kako se pravilno ponašati u javnom bazenu
Uvijek pliva uz lijevi rub pruge. ...
Ljubav na poslu
Otkriveno je da su uredskim aferama skloniji muškarci. ...


Anketa
NALAZITE SE U > Razgovor mjeseca
Prvi pisani trag o korištenju topličkih vrela u tom mjestu potječe iz 1772. godine
Objavljeno: 18.05.2015. 13:16  
Ernest Svažić: Krapinske Toplice plava oaza među zelenim brežuljcima
Ernest Svažić: Krapinske Toplice  plava oaza među zelenim brežuljcima

Ernest Svažić, načelnik Krapinskih Toplica

 

Krapinske Toplice grade svoju prepoznatljivost kao odredište medicinskog i kupališnog turizma, a i dalje se djeluje na unapređenje uvjeta boravka gostiju u tom mjestu

Krapinske Toplice oduvijek su bile poznate kao termalno lječilište i kupalište. Nalaze se u mirnoj dolini okruženoj šumovitim brežuljcima, u srcu Hrvatskog zagorja, svega pedesetak kilometara od Zagreba. Prvi pisani trag o korištenju topličkih vrela u tom mjestu potječe iz 1772. godine, a danas su Krapinske Toplice poznato lječilište u koje dolaze pacijenti na liječenje i očuvanje zdravlja, ali i mnogi rekreativci i vikendaši na uživanje u blagodatima termalne vode i okoliša. Naime, samo mjesto i uža okolina nudi mnoge označene pješačke i biciklističke staze, a tamo su i brojne turističke atrakcije, primjerice seoska domaćinstva, vinarije, dvorci i muzeji. Kakva će biti turistička budućnost Krapinskih Toplica, rekao nam je Ernest Svažić, načelnik općine.

 

- Na koji bi način, prema vašem mišljenju, trebalo unaprijediti promociju kontinentalnog dijela Hrvatske u koji spada i Hrvatsko zagorje?

Pod sloganom Bajka na dlanu Turistička zajednica Krapinsko-zagorske županije već nekoliko godina zaredom provodi niz aktivnosti s ciljem upoznavanja domaćeg i stranog tržišta o zagorskoj turističkoj ponudi. Riječ je o ciljanim predstavljanjima u inozemstvu te oglašavanju na domaćem i inozemnom tržištu u tiskanim i elektronskim medijima. Aktivnosti su planirane i koordinirane u suradnji gospodarskih subjekata, lokalnih i županijske turističke zajednice te Krapinsko-zagorske županije. Rezultat izgradnje prepoznatljivosti Hrvatskog zagorja kao turističkog odredišta je više od 50 posto noćenja u hotelima 2014. godine ostvarenih na inozemnim tržištima. Dio promidžbe provodi se preko Klastera Sjeverozapadne Hrvatske i PPS klubova. Daljnjem povećanju turističkog prometa u kontinentu sigurno bi pridonijele ciljane kampanje vezane uz pojedine specifične oblike turizma, neovisno o tome odvija se on u morskom ili kontinentalnom dijelu Hrvatske, primjerice snažnije promoviranje hrvatskog wellness turizma, medicinskog, kulturnog, seoskog ili pustolovnog turizma.

 

- Što je sve uključeno u brendiranje Krapinskih Toplica?

Brendiranje je proces koji ne treba svesti na određivanje marketinških konstanti poput logotipa, slogana i slično. Krapinske Toplice grade svoju prepoznatljivost kao odredište medicinskog i kupališnog turizma, a prije određivanja elemenata koje sam naveo, odlučili smo još poraditi na unapređenju uvjeta boravka gostiju u mjestu. Tek nakon toga, a temeljeno na strategiji razvoja turizma čija izradu planiramo naručiti ove godine, naručit ćemo izradu vizualnih elemenata branda i slogan. Dakle, nastojimo ambalažu uravnotežiti s kvalitetom sadržaja.

 

- Je li već pokrenuta obnova restorana Bellevue i koji je krajnji cilj te obnove?

Zgrada Bellevue je u vlasništvu tvrtke Heta Asset Resolution. Stupili smo u kontakt s tom tvrtkom s ciljem da se čim prije nađe kupac za zgradu i spasi je od propadanja. Zgrada  Bellevue predstavlja važan dio baštine Krapinskih Toplica i želja nam je da se čim prije nađe kupac koji će je obnoviti prema uputama konzervatora i udahnuti joj novi život. Nažalost, Općina Krapinske Toplice trenutno ne raspolaže s dovoljno sredstava da je otkupi i u njoj osmisli neki javni sadržaj.

 

- Kojim sadržajima i turističkim proizvodima planirate privući turiste u Krapinske Toplice?

Postojeću kupališnu i medicinsku ponudu nastojimo obogatiti zanimljivim događanjima i rekao bih da je kalendar manifestacija iz godine u godinu sve bogatiji. Podupiremo udruge koje su nositelji vrlo zanimljivih događanja, kao što je Jurjevo u Jurjevcu svakog travnja ili sve bolje posječena sportska manifestacija Mala Erpenja Trek.

Turistička zajednica svakog ljeta sredinom srpnja organizira BadlFest, šaroliku petodnevnu kulturno-zabavnu manifestaciju koja Krapinske Toplice pretvara u poprište niza koncerata, humorističkih predstava, cabareta i daje im živost koju su imale u vrijeme kad je njima upravljao Jakob Badl, pokretač zdravstvenog turizma Krapinskih Toplica sredinom 19. stoljeća. Turistička zajednica povremeno organizira informativne radionice kojima želi potaknuti vlasnike obiteljskog smještaja na unapređenje ponude te obiteljska poljoprivredna gospodarstva da se aktivnije uključe u lokanu turističku ponudu. Nedavno održana 5. Konferencija industrije zdravstvenog turizma pokazala je da privatni i javni sektor udruženim snagama može u Krapinskim Toplicama organizirati zahtjevan međunarodni skup.

 

- Nedavno je otvorena termalna rivijera Aqua Vivae. Što je sljedeće u planu?

Termalni vodeni centar je uistinu dojmljiv i siguran sam da će privući mnoge dnevne posjetitelje, ali naš je zadatak sada unaprijediti smještajne kapacitete kako bismo privukli goste koji god nas žele boraviti dva i više dana. Osim hotela Toplice s tri zvjezdice i aparthotela Villa Magdalena s četiri zvjezdice, u Krapinskim Toplicama danas 28 obitelji nudi obiteljski smještaj. Međutim, vodeni centar koji je nedavno otvoren, tako je velik da ga se može uskladiti s hotelima s barem četiri zvjezdice i smještajnim kapacitetom od barem 500 kreveta. Dakle, tek nakon izgradnje dva nova hotela koje su mi nedavno najavili ulagači, govorit ćemo o istinskom povratku turizma u Krapinske Toplice.

 

- Koje su gastronomske priredbe u Krapinskim Toplicama?

Prvo bih htio naglasiti da Hrvatsko zagorje postaje enološki iz godine u godinu sve zanimljivije. Vinarija Vinski vrh orijentirala se na organsku proizvodnju vina, Vuglec breg proizvodi fantastičan pjenušac, a vinarija Petrač osim što, uz nabrojene, osvaja svjetska priznanja izvozi vino za probrane restorane u Kini. Da ne spominjem Bodrenovu ledenu berbu! Sve je više domaćinstava u kojima se može pojesti zagorska purica uzgojena pod strogo kontroliranim uvjetima, a od zagorskih štrukli nastala je već nadaleko poznata štruklijada. Najpoznatija adresa Krapinskih Toplica za ljubitelje dobre hrane je restoran Ville Magdalena u kojoj šef kuhinje s japanskim stažem spaja zagorke okuse sa suvremenim načinom pripreme i usluživanja jela. Najpoznatija gastronomska priredba u Krapinskim Toplicama svakako je Badlov kulinarski kup koji će ovog srpnja biti održan na temu spa cuisine (lječilišne kuhinje).

 

  isprintaj članak