46% Hrvata će ove zime otputovati u inozemstvo, a i potrošiti više negoli prošle zime
Provedeno je online istraživanje o korištenju novčarskih usluga među korisnicima kartica. ...
Kako se pravilno ponašati u javnom bazenu
Uvijek pliva uz lijevi rub pruge. ...
Ljubav na poslu
Otkriveno je da su uredskim aferama skloniji muškarci. ...


Anketa
NALAZITE SE U > Razgovor mjeseca
Mnogi u inozemstvu misle da je Dubrovnik glavni grad Hrvatske.
Objavljeno: 19.06.2012. 15:06  
Vikend-turizam spaja Beograd i Zagreb
Vikend-turizam spaja Beograd i Zagreb

Na fotografiji: Jarun

 

Prijestolnica Srbije ima marketing za koji ne mora trošiti milijune, a to je usmena predaja o gradu zabave, smatra Dubravka Mičić iz Turističke zajednice grada Zagreba.

Dubravka Mičić: "Nemamo izgled poput prijestolnice Srbije, pa mnogi u inozemstvu misle da je Dubrovnik glavni grad Hrvatske"!

 

Građani Srbije su u 2011. s 20.000 ostvarenih posjeta bili na desetom mjestu na listi inoezemnih gostiju u glavnom gradu Hrvatske, a u prvih pet mjeseci ove godine popeli su se na šesto mjesto. Procjenjuje se da je čak 85 posto putnika iz Srbije za Zagreb iz – Beograda. Kao što Zagrepčani hrle kod nas zbog dobrog provoda nakon radnog tjedna, i Beograđani uzvraćaju posjet, također, mahom kao „vikend-turisti”.

 

Ne čudi onda da turistički poslenici dvaju gradova godinama surađuju. Tako je u četvrtak u Centru za kulturu „Božidarac” predstavljena ponuda Turističke zajednice grada Zagreba. Dubravka Mičić, šefica ove zajednice zadužena za marketing i komunikaciju, kaže za „Politiku” da su kultura, povijest i zabava glavni aduti Zagreba, „slično kao u Beogradu”, što je ujecalo i na strukturu posjetitelja. "U 2011. godini u Zagrebu je bilo ukupno 700.000 posjeta iz inozemstva i 1,200.000 noćenja. Posjetitelji su destljećima dolazili pretežito poslom. Ta tendencija se, kao i u Beogradu, mijenja – ističe Mičićeva."

Za razliku od Turističke organizacije Beograda (TOB-a), koja je na gradskom budžetu, njihove zagrebačke kolege se financiraju od turističkog poreza koji plaćaju svi gospodarski subjekti u Zagrebu, dajući od jedan do tri posto prihoda. Tako se godišnje prikupi oko sedam milijuna eura.

Budući da je zajednica za koju radi nekomercijalna ustanova, ne smije da prodavati ni suvenire. Ta djelatnost je u glavnom gradu Hrvatske u privatnim rukama, ali je ponuda raznolika. "Najzastupljenija su licitarska srca, kravate, penkala, šestinski kišobrani..." – nabraja Mičićeva.

Govoreći o saradnji Turističke zajednice grada Zagreba i Turističke organizacije Beograda, naša sugovornica navodi da dvije organizacije imaju dobre odnose, ali se za sada ne planiraju zajednički nastupi. "Predstavnici TOB-a često drže predstavljanja u Zagrebu, u kojem sudjeluju i na turističkim sajmovima, a i mi imamo sajamska predstavljanja u Beogradu. Za zajednički nastup potreban je prethodni dogovor nacionalnih turističkih organizacija, pa da se suradnja spusti na regionalnu i gradsku razinu" – objašnjava Mičićeva. Na pitanje šta misli o turističkim potencijalima naše prijestolnice, spremno odgovara – „sve najbolje”.

 

"Stalno kolegama iz TOB-a govorim da imaju marketing za koji ne moraju trošiti milijune kao mi, a to je usmena predaja o Beogradu kao gradu zabave. To su potvrdili i međunarodni turistički vodiči „Lonely planet” i „Trip adviser”, koji je svojevremeno uvrstio Zagreb među najdosadnije gradove u Europi. Doduše, bili smo u konkurenciji sa Londonom i Berlinom, a ne s Ljubljanom. Srećom, ljudi više ne tvrde tako, ali Zagreb nema izgled Beograda, jer mnogi u inozemstvu misle da je Dubrovnik glavni grad Hrvatske" – zaključuje Mičićeva.

 

----------------------------------------------

 

Muzej prekinutih veza

Tkalčićeva ulica – zagrebačka inačica Skadarlije – Jarun i Muzej prekinutih veza su tri odredišta na koje bi Dubravka Mičić svakako odvela turiste koji dođu u glavni grad Hrvatske. Od navedenih lokacija, posebno je zanimljiva ova posljednja.

"Riječ je o nedavno otvorenom muzeju, jedinstvenom u svijetu. Nastao je kao studentski rad dvoje akademaca, koji su skupili od poznanika predmete koji ih podsjećaju na bivše ljubavi. Postavku koja se neprestano uvećava čine, između ostalog, plišani medvjedići, lisice iz sex-shopa, vjenčanica djevojke koju je mladić ostavio pred samo vjenčanje, pa i sjekira kojom je jedna mlada dama razlupala sve po stanu zatekavši dečka s drugom djevojkom" – kaže Mičićeva.


Prenesino s: politika.rs


  isprintaj članak