46% Hrvata će ove zime otputovati u inozemstvo, a i potrošiti više negoli prošle zime
Provedeno je online istraživanje o korištenju novčarskih usluga među korisnicima kartica. ...
Kako se pravilno ponašati u javnom bazenu
Uvijek pliva uz lijevi rub pruge. ...
Ljubav na poslu
Otkriveno je da su uredskim aferama skloniji muškarci. ...


Anketa
NALAZITE SE U > Savjeti za putovanja
Na vožnji autocestama kroz tunel česti suputnik je i strah
Objavljeno: 08.11.2017. 10:23  
Vožnja u tunelu
Vožnja u tunelu

Na put treba krenuti s punim spremnikom 

 

Na vožnji autocestama kroz tunel česti suputnik je i strah.

Da se ništa ne dogodi:

-           Prije ulaska u tunel namjestite auto-radio tako da automatski bira obavijesti o stanju na cestama

-           Pravovremeno nadotočite gorivo u spremnik! Kod svake druge nesreće u tunelu vozila budu ostavljena jer nemaju dovoljno benzina. Osim toga: "zaboraviti nadotočiti" se pred zakonom može tumačiti kao nepažnja/nemar

-           Prije nego što uđete u tunel obratite pozornost na svjetlosni signal semafora, upalite svjetla i ako je potrebno skinite sunčane naočale

-           Sve prozore zatvorite i namjestite ventilaciju na unutarnje strujanje zraka, ukoliko je potrebno uključite klima uređaj

-           Pridržavajte se ograničenja brzine i povećajte sigurnosni razmak na najmanje 50 metara

 

Kod iznenadnog zastoja:

-           Upalite sva četiri žmigavca - znak upozorenja i zaustavite se na dovoljnoj udaljenosti od prethodnog vozila.

-           U jednocijevnom tunelu nikad ne prelazite dvostruku crtu razgraničenja.

-           U dvocijevnom tunelu (dva kolnika u svakom smjeru) nikad nemojte voziti po kolniku za suprotni smjer, osim ukoliko vas na to upućuje služba sigurnosti

 

Ako se ipak nešto dogodi:

-           Ukoliko imate nesreću da na vas naleti vozilo iza vas ili je iscurio benzin, nikad se ne zadržavajte na kolniku. Ako je nužno, u drugom koraku, za vrijeme dok su oba automobila još u pokretnom stanju, odnosno motori im rade, odvezite se do najbližeg ugibališta. Tamo odmah podignite poklopac motora jer se požar može pojaviti tek kasnije. Kod spuštenog poklopca je gotovo nemoguće ugasiti požar pomoću aparata za gašenje prahom.

-           Uvijek odmah preko telefona za pomoć pozovite pomoć (nalazi se u niši na svakih 200 m)

-           Slijedite savjete koje ćete dobiti preko zvučnika od tunelskih službi i čuvara ili na auto-radiju

 

Ukoliko pokušate ugasiti požar pomoću jednog od uređajaa za gašenje iz ormarića za slučaj nužde ili pritisnete jedan od crvenih dojavnih tipki automatski će se oglasiti požarni alarm, tunel će biti zatvorien, alarmirat će se vatrogasci i proradit će se ventilacijski sustav. Kod pojave prevelike količine dima bi trebalo na najbrži način pobjeći. To znači da, u normalnom slučaju, kod tunela bez prometa iz suprotnog smjera, treba ići pješice u suprotnom smjeru od smjera vožnje i kroz najbliži izlaz za slučaj nužde izaći iz njega.

  isprintaj članak