Klice otporne na antibiotike šire se i u perilicama rublja
Klice otporne na antibiotike proširile su se i u perilice rublja u kućanstvima, ali i u dječjim bolnicama lako ih je naći ukoliko perete rublje novorođenčadi. ...
Kada snižavati cijene i koja je važnost ulaganja u ljude
Tijekom panela na HOW festivalu stalno se spominjalo Tursku kao konkurencija, a svi su sudionici zajedno zaključili da dugoročno gledano, spuštanje cijena nije ...
Novosti o bosanskim piramidama

Pronalazač bosanskih piramida dr. Semir Osmanagić i dalje ostaje među najaktivnijim i najatraktivnijim svjetskim predavačima. ...
Anketa


NALAZITE SE U > Vijesti iz svijeta
KLM na 561 letu koristi bio gorivo
Objavljeno: 12.12.2018. 10:45  
Air France i KLM pridonose okolišu
Air France i KLM pridonose okolišu

Zrakoplovni promet utječe i na okoliš. KLM upravo iz tih razloga radi na unapređenju sustava u svim aktivnostima prije, za vrijeme i nakon letenja i prepoznati su kao vodeća zrakoplovna tvrtka prema Dow Jones Sustainability Indexu u zadnjih 14 godina za redom, uključujući 12 godina na prvom mjestu. 

Cilj KLM-a i Air Francea je napraviti standarde i uvjete društveno odgovornog poslovanja smanjenjem otiska ugljičnog dioksida na sve moguće načine.

 

Prošlo je 85 godina otkad je Air France poletio svojim prvim zrakoplovom, a KLM je to učinio 14 godina prije. Od tada pa do danas ove dvije tvrtke prevalile su velik put u svom poslovanju da bi se udružile u svibnju 2005. i postale najveća zrakoplovna tvrtka u Europi s 98,7 milijuna putnika godišnje.

 

Letenje na bio gorivo

U svojim nastojanjima da budu društveno odgovorni proveli su mnoge projekte od kojih svakako treba istaknuti smanjenje ispuštanja ugljičnog dioksida po putniku za 18 % u odnosu na 2011.godinu, s namjerom da se taj postotak do 2020.godine poveća na 20 %. Tome pridonosi obnova flote i zrakoplovi u kojima piloti poštuju postupke smanjivanja potrošnje goriva. Smanena je i težina zrakoplova (ulaganjem u laganu opremu unutar kabina poput kabinskih kolica, te smanjenje količinev boj kao i korištenjem bio goriva. Tako KLM provodi program Corporate Biofuel na relacijama od Los Angelesa na druga odredišta, ukupno na 561 letu. Zrakoplovi lete na bio gorivo dobiveno preradom ostataka jestivog ulja.

Stalnim ulaganjem u opremu i zrakoplove postigli su potrošnju od 3,3 litre goriva po putniku. U odnosu na 2005.godinu, buka je smanjena za 45% (na 85 dB) prilikom slijetanja i uzlijetanja što čini razinu buke što je proizvode kamioni. 

 

Digitalizacija smanjila upotrebu papira

Digitalizacijom usluga uštedjeli su 22,8 milijuna listova papira, a aplikacija je "skinuta” čak 9 milijuna puta. Uvedeni su IPad-ovi kojima se pregledava razne dokumente i postupke.

Projekt KLM-a, CO2ZERO pokrenut je 2008.godine, a čini uslugu koja omogućuje putnicima da kompenziraju svoj udio ugljičnog dioksida koji proizvode za vrijeme leta. Putnici ovim načinom mogu smanjiti dio svog „ekološkog otiska". Jedan od načina u ponudi je da svoju kartu rezerviraju izborom mogućnosti My way u KLM aplikaciji. Isto tako, smanjenje vlastitog ekološkog otiska, možgu smanjiti malim novčanim prilogom prilikom kupnje zrakoplovnih karata nekom od trenutnih projekata pošumljavanja ili pomoći ljudima u Ghani.

 

 

Air France kampanja za održivi razvoj

Air France je angažiran u projektu „Gold Standard" koji se odnosi na sadnju šuma u Panami gdje je zasađeno 126.500 stabala. Projekt Gold Standard je ocijenjen kao jedan od najboljih projekata smanjenja ugljičnog dioksida.

Air France, u suradnji s Good Planet Foundation, osigurava solarne štednjake u Boliviji i Peruu, pošumljavanje na Madagaskaru, proizvodnju bioplinskih digestora i slično.

 

Najnoviji projekti kao rezultat recikliranja i „waste managementa"

Usmjrili su se i preradu i smanjenje otpada. Razvrstavanje otpada koji ostane nakon letenja omogućuje recikliranje: kolica za posluživanje, prekrivača, ladica za hranu i slično, te plastiku, metal, tekstil i papir. 

 

Samo zamjenom tiskanih časopisa i omogućavanjem čitanja preko KLM aplikacije uštedjeli su 360.000 kg papira. Time se smanjila i težina zrakoplova što je na godišnjoj razini dovelo do smanjenja korištenja goriva za 229.000 litara te ispuštanje ugljičnog dioksida za 577 tona.

Pranje Boeinga 777 tzv. Semi – dry metodom zahtijeva 80 puta manje vode, odnosno 150 litara vode umjesto 12.000 litara po zrakoplovu. 

 

Najnovije inovacije tiču se recikliranja materijala iz zrakoplovnih kabina koje su dotrajale.

- Boca za vodu (gornji dio se može koristiti kao čaša) – 100 % održive, bez BPA (bisfenol A – opasna tvar u proizvodnji plastičnih boca), mogu se prati u stroju za pranje posuđa, svaka boca pomaže smanjenju zagađenja okoliša plastikom, može se upotrebljavati bezbroj puta. 

- Air France toaletne torbice – elegantne torbice za kozmetiku napravljene su od materijala sa sjedišta zrakoplova.   

- USB stikovi – potpuno proizvedeni od recikliranog materijala. 


  isprintaj članak