Krvava kiša u Indiji
Postoje mnoge pretpostavke koje objašnjavaju ovo čudo, uključujući vulkanske materijale i svemirska podrijetla koje tek treba dokazati.
...
Naočale čuvaju našu najveću dragocjenost - vid
Sunčane naočale trebaju zaštititi vaše oči od štetnih sunčevih UV, kao i prašine i zagađenja oko nas ...
U Turskoj nemaju zakon o homoseksualnosti
Navršenih od 18 godina starosti je i dobna granica za dozvolu ulaska u barove i klubove koji prodaju alkohol. ...
Anketa


NALAZITE SE U
All inclusive je rastezljiv pojam i ovisi o visini cijene uplaćenog aranžmana
Objavljeno: 08.08.2015. 20:42  
All Inclusive ljetovanje
All Inclusive ljetovanje

Za razliku od naše zemlje u kojoj se sramežljivo pojavljuje, all inclusive ponuda je u inozemstvu daleko poznatija i češća. To ne znači da hotelijeri i agencije ne dolaze u dodir s nepotrebnim poteškoćama.

 

Inače su tzv. “club” i “all-inclusive” ponude često škakljiv pothvat i hotelijera i putničkih agencija uprkos dugogodišnjoj tradiciji započetoj vjerojatno 1956. godine kada je koncept Gerarda Blitza i Gilberta Tangasua, da unutar Cluba Mediteranee manadžeri pod stresom svoje godišnje odmore provode u šatoru ili u kolibici od slame, postao svjetski poznat i prihvaćen. No, da biste ga posjetili, morate biti ili korisnik usluge (dakle uplatiti turistički aranžman) ili imati posebnu dozvolu za posjetu.

Filozofija Club Meda bila je i ostala: plaćanjem paušalne cijene namirene su sve usluge.Usluge koje je potrebno posebno platiti točno su navedene u katalogu (npr. lokalni izleti autobusom ili pojedeno ili popijeno, za zemlju domaćina, netipičnih alkoholnih pića u baru). U svakom se slučaju sigurno uključenima u cijenu aranžmana smatraju svi tipovi obroka (uglavnom samoposluživanje), dobro stolno vino, zabava pod vodstvom animatora, te rezervirana ležaljka na plaži i bazenu zajedno s ručnikom. Time je u svima nama utvrđena predodžba o tome da je klub zatvoreni objekt unutar kojega svi gosti koriste istu ponudu i apsolutno su ravnopravni. Cjelokupnim osobljem upravlja klupski manadžer.

 

Problemi kod objekata mješovitog tipa

Danas postoje i “klubovi” koji su “podstanari” u običnim hotelima. Smije li se tako nešto uopće prodavati pod klub? Kategorično: NE.

U Grčkoj na Rhodosu zbio se zanimljiv događaj povodom “miješanja gostiju”. Prvi problem u takvim objektima mješovitog tipa nastaje odmah pri dolasku u objekt poput Rhodos Marisa: klupski gost dobiva plastičnu narukvicu koju je nemoguće skinuti. Ovakvo obilježavanje gostiju, kao što na upit u hotelu nehajno i potvrđuju, potrebno je da bi osoblje moglo razlikovati all inclusive goste od ostalih. Svaki prigovor na ovakav “nakit” grubo je odbijen, čak se ni alergije ne priznaju za izgovor jer su, navodno, narukvice testirane na njih. Nitko se ne brine za ograničavanje osobnih sloboda, a ne prolazi ni napomena da takav “posebni tretman” nije spomenut u prospektu.

Gospoda u Rhodos Marisu očito nisu čula za presudu suda u Frankfurtu n/M iz studenog 1996., prema kojoj se korisnika all   inclusive aranžmana ne može prisiliti na nošenje narukvice koja bi ga trebala razlikovati od ostalih gostiju tijekom cijelog boravka. U slučaju da  hotelijer, nakon što je gost skinuo narukvicu, odbije daljnje pružanje usluga, gost može raskinuti ugovor i tražiti odštetu.

 

Odšteta zbog narukvice

U frankfurtskom slučaju gostu, nakon što je skinuo narukvicu, više nije posluživano jelo te se morao hraniti izvan hotela. Trećeg dana gostu je dozlogrdio “klub” te se preselio u drugi mjesni hotel. Na kraju je dobio povrat svih troškova i odštetu zbog “propalog godišnjeg odmora”.

Hotelijeri su u obrani dostigli vrhunac tvrdnjom da ne postoji alternativa za narukvicu, te da ova ne dira u ljudsko dostojanstvo nositelja jer i sudionici na kongresima nose znakove. A znamo da sudionici na kongresima ne nose narukvice koje je nemoguće skinuti, već pločice s imenima ili slično. Ta ista metoda na raspolaganju stoji i ponuđačima all inclusive aranžmana, tako da gosti ne moraju s narukvicom ići i pod tuš i na spavanje, a i u šetnje gradom (pokazujući potencijalnim provalnicima da je ta soba prazna). 

Narukvica unutar objekta u kojem su smješteni i gosti koji ne koriste all inclusive aranžman diskriminirajuća je, jer osoblje hotela, grubo rečeno, na all inclusive goste gleda kao na “žicare” i preferira (što i nije sasvim nelogično) goste koji plaćaju na licu mjesta i pri tom daju napojnicu, što je još jedan argument protiv objekata mješovitog tipa. Sustav kluba zaista funkcionira samo unutar zatvorenog objekta gdje su svi gosti jednaki.

Sam all inclusive je također rastezljiv pojam i razumljivo je da broj u cijenu uključenih usluga ovisi o visini cijene uplaćenog aranžmana. Što je zaista uračunato, a što treba posebno nadoplatiti, mora biti točno napisano u prospektu i u paušalnom putnom ugovoru. Pri pravom all inclusive aranžmanu u biti se nadoplaćuju izleti i neke precizno definirane usluge.

 

Pritužbe su za očekivati

Kako to može biti škakljivo ponovo možemo prikazati na slučaju Rhodos Marisa: piće za stolom uključeno je u cijenu, ali to u ovom konkretnom slučaju ne obuhvaća mineralnu vodu koja baš i nije najjeftinija mineralna voda u Grčkoj. Tek nakon pobune gostiju, predzadnjeg dana boravka barem je soda služena besplatno. Ako su, uobičajeno, u cijenu uključena samo pića “tipična za zemlju domaćina”, to ipak nije razlog da poslužuju samo uvozna mineralna voda.

Stroge kontrole narukvica za goste na Rhodosu su hotelijerima donijele neočekivani negativni učinak: solidariziranje all inclusive i ostalih gostiju. Dogodilo se ono s čime hotelijeri nisu sasvim sigurno računali: all inclusive gosti su na hotelskom baru častili “normalne” goste .

 

Zaključak

Svi koji razmišljaju o pretvaranju svog hotela u klub moraju shvatiti da klub može funkcionirati samo ako mu se posveti cijela kuća. Istovremeno, hotelsko osoblje treba naučiti da gosti s all inclusive aranžmanima ne borave i koriste ostale usluge besplatno, već da su sve usluge unaprijed skupo platili. Dakle, nisu gosti drugog reda.


  isprintaj članak