Svjetski dan krastavaca

Ovogodišnji Svjetski dan krastavaca prigodno je obilježen i proslavljen otvaranjem tajnih vrata zagrebačke Vile Werner Među gostima bile sui DJ Bizzo Bodega, mo ...
Trovanje računom iz dućana
Bisfenol A može utjecati na hormonski povezane metaboličke procese u tijelu i izazvati dijabetes i debljinu, te smanjuje plodnost i nepovoljno utječe na razvoj ...
Anketa


NALAZITE SE U
Dnevno trebamo najmanje 30 grama balastnih tvari
Objavljeno: 02.07.2017. 10:51  
Balastne tvari: Krpice sa zeljem i za lijena crijeva
Balastne tvari: Krpice sa zeljem i za lijena crijeva

Prehrana bogata balastnim tvarima sastoji se od uravnotežene mješavine integralnih žitarica (kruh, pahuljice, krupica, brašno), hrskavog povrća i šarenog voća. Idealni obrok balastnih tvari čine mješavina integralne tjestenine i povrća (npr. krpice za zeljem) ili pahuljice od žitarica sa sušenim voćem (npr. sušeni jabučni prsteni u “müsliju”)

 

Preporučena količina balastnih tvari

Najmanje 30 grama na dan, pri čemu se moraju zajedno jesti balastne tvari iz proizvoda od žitarica i povrća odnosno voća.

 

Važni izvori

Proizvodi od žitarica, što su više načinjeni od cijelog zrna, imaju veći udio balastnih tvari (npr. integralni kruh, riža od krupnika, prirodna riža, zobene pahuljice, musli, integralna tjestenina itd.) i dnevno pet šaka punih povrća i/ili sezonskog voća (kiselo zelje, grahorice kao što su grašak, leća ili grah, suho voće, itd.)

 

Kod jedenja vrijedi

Dobro prožvakati i uzeti si vremena. Inače može doći do čestih nadutosti i zatvora.

 

Balastne tvari trebaju puno tekućine

Tko jede puno balastnih tvari trebao bi dnevno popiti najmanje 2 litre tekućine. Idealno vodu, voćne ili biljne čajeve bez šećera, odnosno istisnuti sok voća i povrća.

 

Za lijena crijeva

Osim promjene prehrane pazite i na redovito svakodnevno gibanje (posebno vježbe za trbušne mišiće) kako biste potakli crijeva na rad.

 

Informacije

Sadržaj balastnih tvari (podaci u gramima / 100 g)

Miješani raženi kruh   6,2 g

Kuhani krumpir s ljuskom 1,7 g

Zeleni kuhani grašak 4,1 g

Kruške 3,3 g

Lješnjak 7,4 g

Integralna riža 2,2 g

Prehrambene klice 47,5 g

Špinat u listu 2,3 g

Banane  1,8 g

Sušene smokve 12,9 g

  isprintaj članak