Klimatske promjene utječu na turističke tokove
Klimatske promjene utjecat će na mnoga turističkea odredišta, prvenstveno stoga jer je većina turističkih aktivnosti uvjetovane klimatskim stanjima. ...
Krvava kiša u Indiji
Postoje mnoge pretpostavke koje objašnjavaju ovo čudo, uključujući vulkanske materijale i svemirska podrijetla koje tek treba dokazati.
...
Naočale čuvaju našu najveću dragocjenost - vid
Sunčane naočale trebaju zaštititi vaše oči od štetnih sunčevih UV, kao i prašine i zagađenja oko nas ...
Anketa


NALAZITE SE U > Prehrana
Dnevno trebamo najmanje 30 grama balastnih tvari
Objavljeno: 02.07.2017. 10:51  
Balastne tvari: Krpice sa zeljem i za lijena crijeva
Balastne tvari: Krpice sa zeljem i za lijena crijeva

Prehrana bogata balastnim tvarima sastoji se od uravnotežene mješavine integralnih žitarica (kruh, pahuljice, krupica, brašno), hrskavog povrća i šarenog voća. Idealni obrok balastnih tvari čine mješavina integralne tjestenine i povrća (npr. krpice za zeljem) ili pahuljice od žitarica sa sušenim voćem (npr. sušeni jabučni prsteni u “müsliju”)

 

Preporučena količina balastnih tvari

Najmanje 30 grama na dan, pri čemu se moraju zajedno jesti balastne tvari iz proizvoda od žitarica i povrća odnosno voća.

 

Važni izvori

Proizvodi od žitarica, što su više načinjeni od cijelog zrna, imaju veći udio balastnih tvari (npr. integralni kruh, riža od krupnika, prirodna riža, zobene pahuljice, musli, integralna tjestenina itd.) i dnevno pet šaka punih povrća i/ili sezonskog voća (kiselo zelje, grahorice kao što su grašak, leća ili grah, suho voće, itd.)

 

Kod jedenja vrijedi

Dobro prožvakati i uzeti si vremena. Inače može doći do čestih nadutosti i zatvora.

 

Balastne tvari trebaju puno tekućine

Tko jede puno balastnih tvari trebao bi dnevno popiti najmanje 2 litre tekućine. Idealno vodu, voćne ili biljne čajeve bez šećera, odnosno istisnuti sok voća i povrća.

 

Za lijena crijeva

Osim promjene prehrane pazite i na redovito svakodnevno gibanje (posebno vježbe za trbušne mišiće) kako biste potakli crijeva na rad.

 

Informacije

Sadržaj balastnih tvari (podaci u gramima / 100 g)

Miješani raženi kruh   6,2 g

Kuhani krumpir s ljuskom 1,7 g

Zeleni kuhani grašak 4,1 g

Kruške 3,3 g

Lješnjak 7,4 g

Integralna riža 2,2 g

Prehrambene klice 47,5 g

Špinat u listu 2,3 g

Banane  1,8 g

Sušene smokve 12,9 g

  isprintaj članak