U Baški otvorena trgovina ručno rađenih mirisnih suvenira
Nakon što su se 15 godina prodavali na štandu, ručno rađeni suveniri Kiki dobili su trgovinu. Iako je dolazak turista na Krk neizvjestan, vlasnica obrta Suzana ...
Paprika
Ostavimo li da plodovi potpuno dozriju na stabljici, paprika će prestati cvjetati. ...
Kako očistiti prijenosno računalo puno mikroba
Za vrijeme dok se suši pametno računalo upotrijebite vrijeme i operite ruke! Na taj način nećete vratiti klice na svoj novo dezinficirani uređaj. ...
Anketa


NALAZITE SE U > Izdvojeno
Noći provode uz točionike
Objavljeno: 26.04.2018. 13:41  
Berlin: Pij i ne razmišljaj!
Berlin: Pij i ne razmišljaj!

Njemački glavni grad je već godinama omiljeno sastajalište mladih turista kojima znamenitosti nisu važne. Noći provode uz točionike. Nad dosadnim pijanim Amerikancima i Englezima negoduju domaćini, a čak vlasnici ugostiteljskih objekata.

Mlada djevojka s bocom rakije stoji pred barom u nekadašnjem istočnom dijelu Berlina i viče: “Dobrodošli u vrhunsko cool mjesto na svijetu!”. Horda tridesetak mladih, koju pod reklamnim sloganom “Pij, ne razmišljaj!” vodi turistički vodič od jedne točionice do druge, glava klikće u odobravajućim tonovima. 

 

Niskobudžetni turizam zahvatio Berlin

Niskobudžetni turizam je tresnuo u njemačku prijestolnicu. Nikada do sada se u Berlinu nisu okupljale tolike trupe mladih putnika. Većina ih dolazi iz Velike Britanije, a nešto je Amerikanaca i Talijana. Gotovo 20 milijuna. Četrdeset posto svih posjetitelja njemačkog glavnog grada čine mlađi od 35 godina.

Jeftine ponude lokalnih putničkih agencija koje obećavaju opijanje po 30 posto nižim cijenama su kao crvena krpa za bikove u koridi budući da traženje najnižih ponuda i mogućnost uštede je crvena nit boravka u Berlinu. Većina je turista ovamo doletjela niskotarifnim zrakoplovnim tvrtkama. A i noće u najjeftinijim hotelima.

 

Za noćenje u hostelu pišljivih deset eura

Berlin je već duže magnet za mlađe putnike. Za omiljene izlete po berlinskim barovima saznaju iz internetskih vodiča. Takve organizirane ture “jedinstvena mogućnost za razgled mjesta i jeftino opijanje”. Smerikancima je dodatno privlačno što u domovini mlađima od 21 godine u lokalu ne bi uslužili alkohol.

Berlin kao turistički cilj nudi povoljan odnos između cijena i kakvoće. Od gotovo 90.000 turističkih postelja, koliko ih se nalazi u njemačkom glavnom gradu, nekih je 50.000 u hotelima s tri zvjezdice ili manje, a također i u pansionima, hostelima...

 

Povraćaju posvuda

Ipak nisu svi Berlinčani tako oduševljeni nad valom mladih putnika. Opijanje ide posebno na živce nekim političarima i stanovnicima, a ako nešto izmakne kontroli prigovaraju čak  i vlasnici lokala. Pijančevanje je uništilo tradicionalni ugođaj berlinske pivnice. Gosti više puta povraćaju posvuda uokolo i nakon toga obavljaju malu nuždu po uličnim uglovima. I berlinska policija prima sve više pritužbi radi bučnog ponašanja stranaca, a često ih zovu i u ugostiteljske objekte da posreduju pri tuči.

Probleme uglavnom zakuhaju posjetitelji iz Velike Britanije ili Amerikanci koji podcjenjuju snagu njemačkog piva i očekuju u vrčevima blagoslovljenu vodicu kakvu toče na drugoj strani Atlantika.

Kritika na svoj račun svjesne su također agencije koje omogućuje takve pijane pohode. U stvari su razglede berlinskih pivnica isprva zamislile kao dodatak ponudi gdje bi posjete lokalima isprepleli sa zastajanjem pred povijesnim znamenitostima. No strance se nije dojmilo takvo prosvjećivanje, fućka im se za berlinske znamenitosti, ali zato vape za jeftinim njemačkim alkoholom. 

  isprintaj članak