Krvava kiša u Indiji
Postoje mnoge pretpostavke koje objašnjavaju ovo čudo, uključujući vulkanske materijale i svemirska podrijetla koje tek treba dokazati.
...
Naočale čuvaju našu najveću dragocjenost - vid
Sunčane naočale trebaju zaštititi vaše oči od štetnih sunčevih UV, kao i prašine i zagađenja oko nas ...
U Turskoj nemaju zakon o homoseksualnosti
Navršenih od 18 godina starosti je i dobna granica za dozvolu ulaska u barove i klubove koji prodaju alkohol. ...
Anketa


NALAZITE SE U > Vijesti iz svijeta
Zrakoplov će biti pretvoren u 5D zrakoplovno iskustvo za javnost
Objavljeno: 10.02.2019. 11:53  
Corendon Boeing 747 je sletio u hotelski vrt
Corendon Boeing 747 je sletio u hotelski vrt

Nakon petodnevnog mega prijevoza od zračne luke Amsterdam Schiphol do Badhoevedorpa, Corendon zrakoplov Boeing 747 stigao je jutros u vrt Corendon Village hotela. Tamo će avion biti pretvoren u 5D iskustvo o zrakoplovima 747 i povijesti zrakoplovstva.

Boeing je u utorak navečer započeo svoje posljednje putovanje s zračne luke Schiphol. Rastavljeni zrakoplov stavljen je na prikolicu specijalizirane transportne tvrtke Mammoet za prijevoz u dužini od 12,5 kilometara od hotela. Za to vrijeme zrakoplov je morao preći 17 jaraka, autocestu A9 i jednu pokrajinsku cestu. A9 je uspješno prešao u noći od petka do subote. U noći s subote na nedjelju, prijevoz je prešao Schipholweg, nakon čega je parkiran unatrag u hotelski vrt, zahtijevajući 57 pokreta. Spektakularni prijevoz privukao je svjetsku pozornost i bio je pokriven nacionalnim i međunarodnim medijima.

 

Teška kategorija

Boeing 747 je bivši KLM zrakoplov „Grad Bangkok" koji je nakon 30 godina pouzdane usluge dobio novo konačno odredište u hotelskom vrtu. Zrakoplov je širok 64 metra, dug 71 metar i teži 160 tona. Da bi bio siguran i stabilan, zrakoplov je podignut na čeličnoj podlozi visine 1,5 metara, ukupno 15 tona čelika. Oni su izgrađeni na teškim betonskim pločama, dovoljno snažnim da nose ogromnu težinu.

 

5D iskustvo

Boeing će biti pretvoren u 5D iskustvo nešto kasnije ove godine. Posjetitelji će moći hodati, nad ili ispod aviona i posjetiti mjesta koja obično nisu dostupna javnosti. Moći će posjetiti teretni prostor u kojem se nalazi prtljaga, saznati o punjenju zrakoplova, pogledati u kuhinju poslovne klase i kokpit na gornjoj palubi. Čak mogu i prošetati preko krila dugih trideset metara. Posjetitelji će također putovati kroz povijest zrakoplovstva. To počinje drevnom ljudskom željom za letenjem i vodi ih od prvih ozbiljnih pokušaja leta oko 1900. do razvoja Boeinga 747. Vrhunac putovanja je iskustvo 5D u kojem mogu doživjeti letenje u svim njegovim vidovima. Vrt u kojem se nalazi Boeing je djelomično ekozona, otvorena za goste hotela, a može se koristiti i kao mjesto za održavanje festivala.

 

Pokusni let Boeinga 747 pred točno 50 godina

Prijevoz zrakoplova ovog vikenda poklopio se s proslavom prvog pokusnog leta Boeinga 747 9. veljače 1969., točno prije pedeset godina. 747 je kultni zrakoplov i bio je najveći zrakoplov na svijetu do 2007. godine. Mogao je prevesti 2,5 puta više putnika od ostalih konvencionalnih tipova. Bio je to i prvi zrakoplov širokih trupa s dva prolaza. Karakteristična je i gornja paluba, gdje se nalazi kokpit. KLM je uveo prvi Boeing 747 u svoju flotu 1971. godine. "Grad Bangkok”, koji je dodan floti 1989. godine, tada je krstilo devet tajlandskih redovnika. Nakon gotovo trideset godina odane službe, obojeni zrakoplov sada krasi vrt hotela Corendon.

 

Prijevoz u brojkama

Posljednje petodnevno putovanje Boeinga bila je dojmljiva operacija. Avion je prvo morao biti prevezen 8 kilometara preko zračne luke Schiphol, a zatim još 4,5 km kroz polja. Specijalista za prijevoz teških tereta Mammoet prevezao je 160-tonski zrakoplov prikolicom koja je težila još više: preko 200 tona. Prikolica je podijelila težinu Boeinga preko 192 kotača. Kako bi se osiguralo da se prikolica ne slijeva u močvarno zemljište, izgrađena je posebna cesta od oko 2.100 metalnih putnih ploča težine 1.500 kg svaka. Posebni mostovi izgrađeni su na 17 jaraka. Prikolica je putovala brzinom od 5 kilometara na sat i daljinski su je kontrolirali ljudi iz Mammoeta, koji su hodali pokraj njega. Napajali su ga dva tzv. energetska paketa, svaki s kapacitetom od 390 kW, stvarajući više od 1000 KS. Tijekom prijevoza bilo je potrebno ukupno 18 skretanja, od kojih je prvih sedam bilo u zračnoj luci.

  isprintaj članak