Iznenađujuće činjenice o fakultetima u SAD-u
Fakulteti se često međusobno natječu u tome koji je kampus najdomljiviji i koji će pridobiti najviše studenata. ...
Posjetili su 10 restorana brze hrane, nezadovoljni označavanjem alergena
Stručnjaci Međunarodnog instituta za potrošačka istraživanje (MIPOR) posjetili su 10 restorana brze hrane u pet slovenskih gradova i provjerili je li označavanj ...
Sa završenim studijem psihologije može se ostvariti krasan posao i napredovanje u njemu
Kako je područje psihologije toliko raznoliko, mogućnosti zaposlenja su beskrajne! ...
Anketa


NALAZITE SE U > Vijesti iz svijeta
Zvuči li to dobro?
Objavljeno: 21.07.2020. 07:01  
Domaći letovi Szeged-Pécs, Debrecen-Győr u Mađarskoj?
Domaći letovi Szeged-Pécs, Debrecen-Győr u Mađarskoj?

Siófok

Mađarska vlada želi povezati velike mađarske gradove s domaćim zrakoplovnim linijama. Tajnik Ministarstva vanjskih poslova i trgovine izjavio je u Székesfehérváru da žele malim zrakoplovima omogućiti pristup svim mađarskim gradovima, jer je to u izravnoj vezi s ulaganjima. 

Károly Szita, predsjednik Saveza mađarskih županija, dodao je da dva milijuna Mađara živi u tim gradovima koji stvaraju više od 1/3 BDP-a zemlje. Prema mfor.huu, prvi zrakoplov MALÉV Hungarian Airlines poletio je 15. listopada 1946. iz Budaörsa, koji je rođendan mađarskog civilnog zrakoplovstva. 

Mađarska pošta koristila je zrakoplove prije Drugog svjetskog rata za poštanske usluge i prijevoz tereta. 

Godine 1921. bilo je nekoliko primjera kada su čak i građani putovali zrakoplovima, ali su velike sile to uskoro zabranile misleći da je to u vojne svrhe. Unatoč tome, između dva svjetska rata razvilo se mađarsko civilno zrakoplovstvo, pa je Budimpešta bila povezana s gradovima poput Beča, Salzburga, Berlina, Münchena, Züricha, Rima, Milana, Venecije, Krakova i Varšave. 

Mađarska je 1937. otvorila novu međunarodnu zračnu luku u Budaörsu. Bilo je i redovnih unutrašnjih letova, koji su povezivali Budimpeštu sa Siófokom, Pečuhom, Debrecenom, Nyíregyházom, a kasnije i s gradovimna Kasom, Ungvár, Nagyvárad, Kolozsvár, Sepsiszentgyörgy i Csíkszereda. 

Nakon Drugog svjetskog rata, sovjetske i mađarske države osnovale su Maszovlet, mađarsko-sovjetsko dioničko društvo za civilni zračni prome. Mađari su dali posadu i zračne luke, dok su sovjetski partneri osiguravali zrakoplove, opremu i instruktore osoblja. Zrakoplovne karte su stajale koliko i karte za vlak tih dana, a puno je ljudi letjelo između različitih mađarskih gradova. Vrlo su popularni bili letovi Budimpešta-Győr-Zalaegerszeg-Nagykanizsa-Budapest ili Budimpešta-Miskolc-Nyíregyháza-Debrecen.

Godine 1954. Mađarska je kupila sovjetske dionice u Maszovletu i osnovala Malév. Tvrtka je od 1960. godine ukidala domaće letove jedan za drugim. Posljednji zrakoplov poletio je u domaćem prometu 15. ožujka 1969. godine budući da su se usredotočili na međunarodne letove jer je to bilo isplativo. Već je 1989. godine Mađarska postala "velika sila" s preko 30 zračnih luka dostupnih zrakoplovima. Iako su ih neke lokalne vlasti pokušale iskoristiti, vrlo brzo su naučile kako je održavanje zračnih luka vrlo skupo. Ipak, bilo je nekih priča o uspjehu, na primjer, u Győru, Debrecenu ili Sármelléku, ali one su postale profitabilne samo zbog međunarodnog prometa. To je dijelom zato što međugradski vlakovi i autoceste pružaju jeftiniju i brzu priliku da danas svi putuju. Nadalje, troškovi su vrlo visoki u slučaju letenja. Uzimajući sve to u obzir, upitno je ostvarenje vladinog gore spomenutog plana.

  isprintaj članak