Svjetski dan krastavaca

Ovogodišnji Svjetski dan krastavaca prigodno je obilježen i proslavljen otvaranjem tajnih vrata zagrebačke Vile Werner Među gostima bile sui DJ Bizzo Bodega, mo ...
Trovanje računom iz dućana
Bisfenol A može utjecati na hormonski povezane metaboličke procese u tijelu i izazvati dijabetes i debljinu, te smanjuje plodnost i nepovoljno utječe na razvoj ...
Anketa


NALAZITE SE U > Vijesti iz svijeta
KLM je prva tvrtka na svijetu koja ulaže u postrojenje za proizvodnju održivog zrakoplovnog goriva – jedino takve vrste u svijetu
Objavljeno: 04.06.2019. 09:21  
Grade prvu tvornicu održivog zrakoplovnog goriva u svijetu
Grade prvu tvornicu održivog zrakoplovnog goriva u svijetu

Nizozemska zrakoplovna kompanija KLM, SkyNRG (vodeći na svjetskom tržištu održivog zrakoplovnog goriva) i SHV Energy (vodeći u svijetu u distribuciji tekućeg naftnog plina) priopćili su javnosti svoj zajednički projekt: otvaranje prve europske tvornice za proizvodnju održivog zrakoplovnog goriva (OZG). Tvornica će početi s radom 2022.godine, a biti će izgrađena u Delfzijlu, Nizozemska. 

Tvornica će za sirovinu koristiti otpad iz okolnih mjesta, a emisija ugljičnog dioksida bit će smanjena za 85 % u odnosu na proizvodnju i upotrebu fosilnog goriva. 

KLM (Royal Dutch Airlines), obvezala se da će u narednih 10 godina proizvesti i otkupiti 75.000 tona održivog zrakoplovnog goriva godišnje (75 % proizvodnje), postavši tako prva zrakoplovna tvrtka na svijetu koja u ovoj mjeri ulaže u održivo zrakoplovno gorivo.

Proizvodni pogon specijalizirat će se za proizvodnju OZG-a, bioLPG-a i nafte, prvenstveno korištenjem ostataka otpada u regiji (npr. ostatci korištenog ulja za kuhanje) kao sirovine. Postrojenje će biti prvo takve vrste na svijetu. Izgradnja ovog objekta, koji će se otvoriti 2022. godine, konkretan je korak prema ispunjavanju želje održivosti KLM-a i doprinos širem industrijskom planu „Smart & Sustainable". Tvrtka SHV Energy, vodeći u svijetu u distribuciji ukapljenog naftnog plina, također će ulagati u objekt i kupiti proizvedenu bioLPG.

 

Smanjenje ugljičnog dioksida za 85 %

Cilj suradnje KLM-a i partnera je smanjenje ispuštanja ugljičnog dioksida, uz obnovu flote i povećanje operativne učinkovitosti. Od 2022. godine, tvornica će godišnje proizvesti 100.000 tona SAF-a, kao i 15.000 tona bioLPG-a, kao sporedni proizvod. To će značiti smanjenje ugljičnog dioksida za 270.000 tona godišnje za zrakoplovnu industriju. 

„Pojava zrakoplovstva imala je veliki utjecaj na svijet, nudeći nova sredstva za zbližavanje ljudi. Ova povlastica ide ruku pod ruku s velikom odgovornošću prema našem planetu. KLM ovo shvaća vrlo ozbiljno te je stoga godinama ulagao u održivost. Udruživanjem s drugim strankama možemo izgraditi postrojenje koje će ubrzati razvoj održivog zrakoplovnog goriva. Od 2022. godine tvornica će proizvoditi 100.000 tona godišnje, od čega će KLM kupiti 75.000 tona. To će smanjiti naše ispuštanje ugljičnog dioksida za 200.000 tona godišnje, što je jednako ukupnom ispuštanju koje napravi tisuću KLM letova između Amsterdama i Rio de Janeira.' – izjavio je Pieter Elbers, predsjednik i izvršni direktor KLM-a

 Sirovine koje će se koristiti za proizvodnju bitć e ostatci otpada, kao što je rabljeno ulje za kuhanje, koje dolazi uglavnom iz regionalnih industrija. Postrojenje će raditi na održivom vodiku koji se proizvodi pomoću energije vode i vjetra. Zahvaljujući svemu tome, ovo održivo zrakoplovno gorivo donosi smanjenje ispuštanja ugljičnog dioksida od najmanje 85% u usporedbi s fosilnim gorivima. Također će pridonijeti značajnom smanjenju emisija ultra-finih čestica sumpora. Izgradnja ovog objekta je u velikoj mjeri u skladu s ciljevima održivosti KLM-a i važan je korak prema provedbi industrijskog akcijskog plana „Smart & Sustainable", koji je izradilo dvadeset vodećih prometnih organizacija i centara znanja. Amsterdamska zračna luka Schiphol također će ulagati u razvoj ovog objekta.

 

Gorivo zadovoljava najviše standarde održivosti

Sukladnost održivog zrakoplovnog goriva nadzirati će nezavisni Odbor za održivi razvoj SkyNRG-a, čime se osigurava da gorivo (proizvedeno iz otpada i ostataka) neće imati negativan utjecaj na opskrbu hranom i okoliš. Za proizvodnju se neće koristiti prehrambene namirnice kao što su sojino ulje i palmino ulje (ili nusproizvodi kao što su PFAD i POME). 

  isprintaj članak