Znate li išta o kopačima zlata?

Garimpeiro (rudar - kopač) u Brazilu ili Mozambiku, galamsey u Gani ili rudari nindže u Mongoliji često su okosnica lokalnih gospodarstava. ...
Zašto su mnoge države počele kupovati zlato puno prije korona virusa
Zlatna groznica se nastavila posljednjih tjedana, što je vodeći pokazatelj zabrinjavajućeg vremena koje je pred nama. ...
Pauk i kako ga se riješiti
Ako ih se želite riješiti nemojte im nauditi, ali ni sebe i svoje izložiti opasnim kemikalijama. ...
Anketa


NALAZITE SE U > Vijesti iz svijeta
Grupacija je 32. uzastopnu godinu poslovanja zaključila s dobiti od 456 milijuna USD
Objavljeno: 13.05.2020. 13:32  
Grupacija Emirates objavila rezultate za poslovnu godinu 2019.-20.
Grupacija Emirates objavila rezultate za poslovnu godinu 2019.-20.

Nj.V. Šeik Ahmed bin Saeed Al Maktoum

 

Grupacija Emirates objavila je da 32. uzastopnu godinu završava s dobiti bez obzira na pad prihoda koji se uglavnom pripisuje smanjenim operacijama tijekom planiranog zatvaranja piste u međunarodnoj zračnoj luci u Dubaiju u prvom tromjesečju te ograničenju letova i putovanja zbog pandemije COVID-19 u četvrtom tromjesečju.

U svom objavljenom Godišnjem izvješću za 2019.-2020. godinu Grupacija Emirates u financijskoj je godini zaključenoj 31. ožujka 2020. godine zabilježila dobit od 1,7 milijardi AED (456 milijuna USD), što predstavlja pad od 28 posto u odnosu na prošlu godinu. Poslovni prihodi Grupacije dosegnuli su 104 milijarde AED (28,3 milijarde USD) što je pad od 5 posto u odnosu na prošlogodišnje rezultate. Saldo gotovine Grupacije iznosi 25,6 milijardi AED (7 milijardi USD) što predstavlja rast od 15 posto u odnosu na prošlu godinu, a do čega je uglavnom došlo zbog snažnih poslovnih rezultata ostvarenih do veljače 2020. godine i nižih troškova goriva u odnosu na prethodnu godinu. Uslijed poslovnog okruženja bez presedana zbog pandemije koja je u tijeku i radi zaštite pozicije likvidnosti Grupacija nije donijela odluku o isplati dividende za ovu financijsku godinu nakon prošlogodišnje dividende od 500 milijuna AED (136 milijuna USD) dioničaru Investment Corporation iz Dubaija.

 

Njegovo Veličanstvo Šeik Ahmed bin Saeed Al Maktoum, predsjednik i glavni izvršni direktor zrakoplovne tvrtke i Grupacije Emirates izjavio je: „Prvih 11 mjeseci poslovne godine 2019.-2020. Emirates i dnata bili su uspješni te smo bili na putu da ispunimo zadane poslovne ciljeve. Međutim, od sredine veljače situacija se brzo promijenila kad je pandemija COVID-19 zahvatila svijet, uzrokujući nagli i ogroman pad potražnje za međunarodnim zračnim putovanjima s obzirom na to da su države zatvorile svoje granice i uvele stroga ograničenja putovanja. Izuzevši pandemiju, naša je industrija oduvijek osjetljiva na mnoštvo vanjskih čimbenika. Jačanje američkog dolara do kojeg je došlo tijekom poslovne godine 2019.-2020. smanjilo je našu zaradu za milijardu AED te je potražnja zračnog prometa u svijetu većinu godine bila blaga dok se konkurencija na našim ključnim tržištima pojačala. Unatoč izazovima, Emirates i dnata 32. su godinu zaredom ostvarili dobit uslijed zdrave potražnje naših nagrađivanih proizvoda i usluga, posebice u drugom i trećem tromjesečju do čega je došlo u kombinaciji s nižim prosječnim cijenama goriva tijekom godine. Naša sposobnost i prilagodljivost svake godine prolazi kroz određene kušnje. Iako se bavimo neposrednim izazovima i iskorištavamo prilike koje nam se pružaju, naše odluke uvijek su bile vođene našim dugoročnim ciljem da izgradimo profitabilno, održivo i odgovorno poslovanje sa sjedištem u Dubaiju.”

 

U poslovnoj godini 2019.-20. Grupacija je uložila 11,7 milijardi AED (3,2 milijardi USD) u nove zrakoplove i opremu, stjecanje trgovačkih društava, moderne objekte, najnovije tehnologije i inicijative za zaposlenike što je smanjenje u usporedbi s prošlogodišnjim rekordnim ulaganjem u iznosu od 14,6 milijardi AED (3,9 milijardi USD). Grupacija je također nastavila ulagati resurse kroz podršku zajednicama, ekološkim inicijativama te programima inkubatora koji njeguju talente i inovacije za budući razvoj industrije.


Tijekom Dubai Air Showa održanog u studenom 2019. godine, Emirates je objavio narudžbu 50 zrakoplova tipa A350 XWB vrijednu 16 milijardi američkih dolara i narudžbu 30 zrakoplova Boeing 787 Dreamliner vrijednu 8,8 milijardi američkih dolara. S prvim isporukama koje se očekuju 2023. godine, novi će zrakoplovi povećati trenutnu Emiratesovu flotu i osigurati fleksibilnost pri rotaciji korištenja zrakoplova. U skladu s dugogodišnjom strategijom kompanije o upravljanju modernom i učinkovitom flotom, novi će zrakoplovi pripomoći da se starost flote zadrži značajno ispod industrijskog prosjeka.


Ključna ulaganja dnate tijekom prošle godine uključivala su značajno širenje mogućnosti cateringa u Sjevernoj Americi otvaranjem novih poslovanja u Vancouveru, Houstonu, Bostonu, Los Angelesu i San Franciscu. dnata je također dovršila otkup preostalog udjela u Alpha LSG kako bi postala jedini dioničar najveće britanske tvrtke za catering, maloprodaju i logistiku u zrakoplovima.

 

U više od 120 podružnica, ukupna radna snaga Grupacije ostala je gotovo nepromijenjena s 105.730 zaposlenika koji pripadaju više od 160 različitih nacionalnosti. „U poslovnoj godini 2019.-20. troškovno smo bili disciplinirani dok smo ulagali u proširivanje našeg poslovanja i mogućnosti prihoda. Kroz stalne preglede naših radnih struktura i primjenu novih tehnoloških sustava, poboljšali smo produktivnost i usporili povećanje troškova radne snage. Kad je nastupila pandemija poduzeli smo sve moguće mjere kako bismo zaštitili našu radnu snagu i osigurali zdravlje i sigurnost naših ljudi i naših kupaca. To nam i dalje ostaje glavni prioritet budući da postupno vraćamo poslovanje u mjesecima koji slijede. Pandemija COVID-19 imat će ogroman utjecaj na naše rezultate za poslovnu godinu 2020.-21. jer su putnički poslovi Emiratesa privremeno bili obustavljeni od 25. ožujka, a poslovanje dnate na sličan je način bilo pogođeno smanjenjem zračnog prometa i potražnje za putovanjima diljem svijeta. Nastavljamo poduzimati stroge i čvrste mjere upravljanja troškovima te druge potrebne korake kako bismo zaštitili svoje poslovanje. Očekujemo da će proći najmanje 18 mjeseci prije no što se potražnja za putovanjem vrati u stanje koje će se moći smatrati normalnim. U međuvremenu aktivno surađujemo s regulatorima i relevantnim dionicima jer oni rade na definiranju standarda za osiguranje zdravlja i sigurnosti putnika te prijevoznika u post-pandemijskom svijetu. Emirates i dnata zalažu se za ponovno aktiviranje poslovanja kako bismo svojim korisnicima pružili usluge čim to okolnosti dopuste”, zaključio je Šeik Ahmed.

 

Rezultati Emiratesa

Ukupni kapacitet Emiratesa za prijevoz putnika i tereta smanjen je za 8 posto na 58,6 milijardi ATKM-a potkraj 2019.-20. zbog ograničenja kapaciteta tijekom zatvaranja piste u međunarodnoj zračnoj luci u Dubaiju i utjecaja COVID-19 uz potpunu obustavu putničkih usluga prema naputku vlade Ujedinjenih Arapskih Emirata tijekom ožujka 2020. godine. Emirates je preuzeo šest novih zrakoplova tipa A380. Tijekom poslovne godine 2019.-20. šest starijih zrakoplova (četiri zrakoplova tipa Boeing 777-300ER, posljednji 777-300 i jedan teretni zrakoplov tipa Boeing 777), povučeni su iz uporabe, a ukupni broj flote na kraju ožujka ostao je nepromijenjen s brojkom od 270 zrakoplova. Prosječna dob flote Emiratesa i dalje je samo 6,8 godina. To osnažuje stratešku odluku Emiratesa da upravlja mladom i modernom flotom te uistinu ispunjava slogan "Fly Better” jer su moderni zrakoplovi bolji za okoliš, poslovanje i kupce.

 

Tijekom godine Emirates je predstavio tri nova odredišta za prijevoz putnika: Porto, Mexico City i Bangkok-Phnom Penh. Kompanija je također pojačala svoju globalnu povezanost organskim proširenjem mreže nudeći kupcima novo strateško partnerstvo sklopljeno sa Spicejetom koji će Emiratesovim korisnicima pružiti više mogućnosti povezivanja u Indiji. Uz to, Emirates je proširio svoju globalnu povezanost i mogućnosti za korisnike putem sporazuma s Vuelingom dodajući povezanost s preko 100 odredišta diljem Europe preko Barcelone, Madrida, Rima i Milana, zatim s turskom niskotarifnom zrakoplovnom tvrtkom Pegasus Airline (PC) koja putnicima nudi veze s odabranim rutama unutar njihove mreže te s Interjet Airlinesom koji otvara nove rute za putnike koji putuju između Meksika, Zaljeva i Bliskog Istoka te dalje. Emirates je također obilježio dvije godine uspješnog strateškog partnerstva s flydubaijem. Više od 5,3 milijuna putnika koristilo je besprijekornu povezanost diljem mreže Emiratesa i flydubaija otkako su obje zrakoplovne kompanije sa sjedištem u Dubaiju započele partnerstvo u listopadu 2017. godine.

 

Emirates je zabilježio rast prihoda tijekom drugog i trećeg tromjesečja poslovne godine 2019.-20., međutim zatvaranje piste u međunarodnoj zračnoj luci u Dubaiju i kriza COVID-19 u preostalim su tromjesečjima utjecali na ukupan prihod u financijskoj godini sa zabilježenim padom od 6 posto na 92 milijarde AED (25,1 milijarda USD). Relativno jačanje američkog dolara u odnosu na valute na mnogim ključnim tržištima Emiratesa imalo je negativan utjecaj na poslovanje zrakoplovne kompanije u iznosu od 963 milijuna AED (262 milijuna USD) što je pak znatno povećanje u odnosu na negativni utjecaj valute u prošloj godini u iznosu od 572 milijuna AED (156 milijuna američkih dolara).

 

Ukupni operativni troškovi smanjeni su za 10 posto u odnosu na financijsku godinu 2018.-19. Prosječna cijena mlaznog goriva smanjila se za 9 posto tijekom financijske godine nakon prošlogodišnjeg porasta od 22 posto. Uključujući 6 posto niži porast u skladu sa smanjenjem kapaciteta, račun za gorivo zrakoplovne tvrtke znatno se smanjio za 15 posto u odnosu na prošlu godinu na 26,3 milijarde AED (7,2 milijarde USD) i iznosio je 31 posto operativnih troškova u odnosu na 32 posto u poslovnoj godini 2018.-19. Gorivo je i dalje ostalo najveća pojedinačna stavka troškova zračnog prijevoznika. Usprkos kontinuiranom snažnom konkurentskom pritisku i nepovoljnom utjecaju valute, zrakoplovna tvrtka prijavila je dobit u iznosu od 1,1 milijarde AED (288 milijuna USD), što je povećanje od 21 posto u odnosu na prošlogodišnje rezultate i profitnu maržu od 1,1 posto. Dobit bi bila veća da nije došlo do gubitka od 1,1 milijarde AED (299 milijuna USD) zbog neučinkovitosti zaštite od rizika povećanja cijena goriva na kraju godine.

 

Ukupni putnički promet je smanjen, a Emirates je prevezao 56,2 milijuna putnika (4 posto manje). Sa smanjenjem kapaciteta sjedala za 6 posto zrakoplovna tvrtka ostvarila je putnički faktor popunjenosti od 78,5 posto. Blagi rast u odnosu na prošlogodišnjih 76,8 posto odraz je uspješnog upravljanja kapacitetom i pozitivne putničke potražnje na gotovo svim tržištima do izbijanja krize COVID-19 u posljednjem tromjesečju. Povećanje tržišnih cijena i povoljne kombinacije ruta u potpunosti je prevladalo jačanje američkog dolara u odnosu na većinu valuta pa je tako putnički prinos ostao nepromijenjen na 26,2 filsa (7,1 američkih centa) po ostvarenom putničkom kilometru (RPKM). Za potrebe financiranja rasta flote, Emirates je tijekom godine prikupio iznos od 9,3 milijarde AED (2,5 milijardi USD) koji se financira putem dugoročnih kredita.

 

Emirates je osigurao financijsko jamstvo Bpifrance (Francuska državna agencija za izvozne kredite) koje također kombinira tranšu komercijalnih zajmova dobivenih od korejskih ulagača za svih šest zrakoplova koji su isporučeni tijekom poslovne godine 2019.-20. Kao dio inicijative za smanjenje troškova, Emirates je refinancirao i ponovno naplatio više od 5,5 milijardi AED (1,5 milijardi USD) u poslovnoj godini 2019.-20., što je rezultiralo procijenjenim ukupnim uštedama troškova u budućnosti većim od 110 milijuna AED (30 milijuna USD).

 

Uprava Emiratesa poduzela je nekoliko mjera kako bi zaštitila novčani tok Grupacije kroz mjere uštede troškova, smanjenje diskrecijskih kapitalnih izdataka i sudjelovanje s poslovnim partnerima u poboljšanju radnog kapitala. Uz to, Emirates je djelomično povukao postojeće kreditne linije prije 31. ožujka i u tijeku je osiguravanje dodatnih linija za daljnje poboljšanje zaštite likvidnosti. U posljednjem tromjesečju poslovne godine 2019.-20. Emirates je uspješno povećao dodatnu likvidnost kroz oročene kredite, revolving-kreditne i kratkoročne trgovinske olakšice u iznosu od 4,4 milijarde AED (1,2 milijarde američkih dolara). Kompanija će u prvom tromjesečju 2020.-21. nastaviti pratiti tržište banaka za daljnju likvidnost kako bi se u kratkom roku osiguralo ublažavanje učinka COVID-19 na novčane tokove. 

 

Emirates je financijsku godinu zaključio sa solidnom razinom od 20,2 milijarde AED (5,5 milijardi USD) likvidne imovine. Poslovni prihodi ostvareni u šest regija Emiratesa ostali su uravnoteženi tako da nijedna regija nije sudjelovala s više od 30 posto u ukupnim poslovnim prihodima. Europa je bila regija s najvećim doprinosom poslovnim prihodima u iznosu od 26,1 milijarde AED (7,1 milijardi USD), što predstavlja pad od 8 posto u odnosu na razdoblje 2018.-19. Istočna Azija i Australazija slijede s nešto manjim udjelom u ukupnim prihodima, 24,1 milijardu AED (6,6 milijardi USD), što je pad od 9 posto. Regija Sjeverne i Južne Amerike zabilježila je rast poslovnih prihoda u iznosu od 14,6 milijardi AED (4 milijarde USD), što je rast od 1 posto. Prihod Zapadne Azije i Indijskog oceana povećan je za 4 posto na 9,8 milijardi AED (2,7 milijarde USD). Prihodi Afrike smanjili su se za 4 posto na 8,7 milijardi AED (2,4 milijarde USD), dok su se prihodi Zaljeva i Bliskog istoka smanjili za 8 posto na 7,7 milijardi AED (2,1 milijarda USD).

 

Tijekom godine Emirates je uveo poboljšanja proizvoda i usluga u zrakoplovima, na zemlji te u digitalnom aspektu poslovanja. Predstavljena je usluga prvog remote  terminala u luci Rashid u Dubaiju kako bi se putnicima koji krstare morskim putem pružala besprijekorna povezanost. Pokrenut je EmiratesRED, redizajnirana ponuda maloprodaje na letu te su uvedena inovativna poboljšanja aplikacije Emirates app s obzirom na to da kupci sve više odlučuju komunicirati s kompanijom putem svojih mobilnih uređaja. Za putnike koji često lete Emirates je lansirao uslugu Skywards Exclusives koja nudi pristup jedinstvenim sponzoriranim iskustvima i uslugu Skywards Everyday, aplikaciju koja temelju lokacije omogućuje članovima da prikupljaju nagradne milje Skywards Miles na više od tisuću prodajnih mjesta te restorana širom UAE.

 

Emirates SkyCargo nastavlja ostvarivati dobre rezultate na dinamičnom tržištu s 13 posto ukupnih prihoda kompanije od poslova prijevoza. Uz trajno slabu potražnju za zračnim teretom tijekom većeg dijela godine, Emiratesova teretna divizija ostvarila je prihod od 11,2 milijarde AED (3,1 milijarda USD), što predstavlja pad od 14 posto u odnosu na prošlu godinu. Prinos prevezenog tereta po ostvarenom tonskom kilometru (FTKM), nakon dvije uzastopne godine rasta, smanjio se za 2 posto na što je uvelike utjecalo smanjenje cijena goriva i jačanje američkog dolara. Prevezena tonaža smanjila se za 10 posto, dosegavši 2,4 milijuna tona zbog smanjenja kapaciteta povlačenjem jednog teretnog vozila Boeing 777 i smanjenim raspoloživim kapacitetom teretnog prostora u zrakoplovima u prvom i posljednjem tromjesečju godine. Krajem poslovne godine 2019.-20. ukupnu teretnu flotu Emirates SkyCarga činilo je 11 zrakoplova tipa Boeinga 777F.

 

Emirates SkyCargo nastavio je razvijati inovativne proizvode. U listopadu je pokrenut Emirates Delivers, platforma za e-trgovinu koja pomaže pojedinačnim kupcima i malim tvrtkama da objedine internetske kupovine u SAD-u i potom kupljene proizvode isporuče u UAE. U budućnosti se planira više tržišta i odredišta što će Dubai staviti u poziciju središta za ostvarivanje regionalne e-trgovine. Tijekom godine, Emirates Skycargo također je ojačao farmaceutske mogućnosti otvaranjem novih pogona u Chicagu i Kopenhagenu. Emiratesovi hoteli zabilježili su poslovne prihode u iznosu od 584 milijuna AED (159 milijuna USD) što je pad od 13 posto u odnosu na prošlu godinu slijedom daljnjeg porasta tržišnog natjecanja na tržištu UAE što utječe na prosječne cijene soba i razine zauzetosti.

 

Rezultati dnata

U poslovnoj godini 2019.-20. dnata je zabilježila nagli pad dobiti (57 posto) na 618 milijuna AED (168 milijuna USD). To uključuje jednokratni dobitak od transakcije u kojoj je dnata prodala manjinski udio u IT kompaniji Accelya koju je kupio Vista Equity Partners. Bez ove jednokratne transakcije dobit dnate manja je za 72 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine što uključuje i dobitak od jednokratne transakcije u kojoj je dnata prodala svoj udio od 22 posto u tvrtci za upravljanje putovanjima Hogg Robinson Group (HRG) tijekom preuzimanja HRG-a od strane Amex Travel Business Grupe. Kad bi se uspoređivala dobit bez utjecaja transakcija koje se odnose na kompanije Accelya i HRG, dobit dnate u poslovnoj godini 2019.-20. bila bi manja za 64 posto u odnosu na prethodnu godinu.

 

Ukupni prihod dnate porastao je na 14,8 milijardi AED (4 milijarde USD), što je povećanje od 2 posto. Taj je rezultat odraz kontinuiranog rasta poslovanja, posebice u odjela cateringa, i snažnog zadržavanja kupaca te potpisivanja novih ugovora u četiri divizije. Međunarodno poslovanje dnate sada čini 72 posto prihoda. Postavljajući temelje za budući rast, dnata je tijekom godine uložila više od 800 milijuna AED (218 milijuna USD) u akvizicije, nove uređaje i opremu, najnovije tehnologije i razvoj ljudskih resursa.

 

U poslovnoj godini 2019.-20. operativni troškovi društva dnata porasli su za 8 posto na 14,3 milijarde AED (3,9 milijardi USD), u skladu s organskim rastom po svim segmentima poslovanja i integracijom novostečenih društava uglavnom u poslovima cateringa i uslugama u međunarodnim zračnim lukama. Saldo gotovine društva dnata dosegnuo je 5,3 milijarde AED (1,4 milijarde USD), što je povećanje za 4 posto. Društvo je ostvarilo novčani tijek od operativnih aktivnosti u 2019.-2020. u iznosu od 1,4 milijarde AED (380 milijuna USD), što je u skladu s njegovim povećanim novčanim saldom i stavlja tvrtku u solidnu poziciju za financiranje svojih ulaganja.

 

Prihodi društva dnata od usluga u zračnim lukama Ujedinjenih Arapskih Emirata, uključujući zemaljske usluge i usluge prihvata i otpreme tereta, ostali su stabilni i iznose 3,2 milijarde AED (864 milijuna USD). Broj operacija zrakoplova kojima upravlja dnata u UAE pao je za 11 posto na 188.000. To odražava utjecaj zatvaranja piste u međunarodnoj zračnoj luci u Dubaiju u razdoblju od travnja do svibnja 2019. godine, kao i obustave redovitih putničkih letova u obje zračne luke u Dubaiju (DXB i DWC) zbog mjera zaštite od pandemije COVID-19 u ožujku. Prijevoz tereta dnate smanjio se za 4 posto na 698.000 tona na što je utjecala manja potražnja na ukupnom tržištu zračnog tereta tijekom godine i 45-dnevno zatvaranje piste u međunarodnoj zračnoj luci DXB u prvom tromjesečju.

 

Tijekom godine, dnata je izvela prvi „zeleni" zaokret zrakoplovom flydubija u međunarodnoj zračnoj luci u Dubaiju što je postignuto zahvaljujući prethodnim ulaganjima u električnu opremu s nultom stopom emisije. Vlastiti brend usluga u zračnoj luci, marhaba, otvorio je prošireni i obnovljeni lounge-salon u prostoru zračne luke u Dubaiju, a svoju je međunarodnu mrežu proširio novim lounge-salonom u singapurskoj zračnoj luci Changi. dnata je također ojačala svoju poziciju u UAE i regionalnoj logističkoj industriji tereta udruživanjem snaga s Wallenborn Transports, najvećim europskim operatorom za cestovno-zračni prijevoz tereta (road feeder services). Partnerstvo će pomoći tvrtkama da razvijaju nove proizvode i usluge te uđu na nova tržišta.

 

Broj zrakoplova kojima dnata upravlja povećan je za 1 posto na 493.000 zbog povećane količine posla prije pandemije kao i otvaranja novih lokacija te potpisivanja novih ugovora. Do pada tereta od 6 posto na 2,2 milijuna tona došlo je s obzirom na to da je potražnja za zračnim teretom na mnogim tržištima velik dio godine bila slaba. 

 

Tijekom poslovne godine 2019.-20. društvo dnata nastavilo je s jačanjem poslovanja u međunarodnim zračnim lukama širenjem putničkih i zemaljskih usluga u Austinu, New Yorku (JFK) i Washingtonu uslijed novih ugovora i potražnje kupaca. Također je proširilo teretne sposobnosti s drugim skladištem u Bruxellesu namijenjenim za rukovanje uvozom te novim izvoznim objektom dnata City East u londonskoj zračnoj luci Heathrow, koji je opremljen vodećom tehnologijom i značajno povećava teretni kapacitet u najprometnijoj zračnoj luci u Ujedinjenom Kraljevstvu.

 

Poslovi cateringa društva dnata sudjelovali su u ukupnim poslovnim prihodima društva s 3,3 milijarde AED (903 milijuna USD), što predstavlja rast od 26 posto. Zahvaljujući poslovanju cateringa na letu putnicima je posluženo više od 93 milijuna obroka što je rast od 32 posto zahvaljujući prošlogodišnjoj akviziciji Qantasa i u Australiji. Prošle je godine dnata pokrenula svoje prve usluge cateringa u kanadskom Vancouveru, a uz to je započela s pružanjem usluga cateringa u Houstonu, Bostonu, Los Angelesu i San Franciscu značajno proširivši svoj utjecaj i mogućnosti u Sjevernoj Americi gdje je zabilježen snažan interes kupaca i perspektivan rast prije no što je nastupila pandemija COVID-19 tijekom četvrtog tromjesečja i privremeno zaustavila poslovanje. Tijekom godine, dnata je također najavila planove za novi objekt u Manchesteru te značajno partnerstvo za upravljanje poslovima cateringa Aer Lingusa na svim letovima iz Dublina.

 

U ožujku je dnata postala jedini dioničar najveće britanske kompanije za catering na letu, maloprodaju i logistiku te je dosadašnji partner Alpha LSG u potpunosti dodan u portfelj dnate. Kad je riječ o poslovnim prihodima društva dnata od divizije Putovanja, došlo je do pada od 4 posto na 3,5 milijardi AED (964 milijuna USD). Ukupna vrijednost transakcija u podlozi prodanih usluga putovanja pala je za 6 posto i iznosi 10,8 milijardi AED (3 milijarde USD). Divizija Putovanja zabilježila je slabu potražnju za putovanjima što se negativno odrazilo na poslovne rezultate, posebice u B2C jedinicama u Ujedinjenom Kraljevstvu i Europi. To je navelo menadžment kompanije na reviziju poslovne strategije cjelokupnog portfelja divizije Putovanja, što je djelomično dovelo i do umanjenja goodwilla brendova iz segmenta B2C koji se odnose na tržište Ujedinjenog Kraljevstva od 123 milijuna AED. Revizija će biti završena u prvom tromjesečju poslovne godine 2020.-21.

 

U regijama UAE i GCC (Golf Cooperation Council) dnatini rezultati u diviziji Putovanja ostali su stabilni. Tijekom godine, dnata je proširila maloprodajnu mrežu u UAE otvaranjem novih prodajnih mjesta i pokrenula REHLATY, novi putnički brend dizajniran od strane državljana Emirata za putnike Emirata. Slično ostalim dijelovima poslovanja, dnatina divizija Putovanja snažno je pogođena u posljednjem tromjesečju naglim i velikim padom potražnje za putovanjima zbog pandemije COVID-19 pri čemu su kupci iz korporativnog i maloprodajnog sektora tražili povrat sredstava zbog izmijenjenih planova putovanja.

  isprintaj članak