Zašto su mnoge države počele kupovati zlato puno prije korona virusa
Zlatna groznica se nastavila posljednjih tjedana, što je vodeći pokazatelj zabrinjavajućeg vremena koje je pred nama. ...
Pauk i kako ga se riješiti
Ako ih se želite riješiti nemojte im nauditi, ali ni sebe i svoje izložiti opasnim kemikalijama. ...
Vinari Zagrebačke županije očekuju turiste
Snimljen video kao poticaj turističkom obilasku vinara Zagrebačke županije ...
Anketa


NALAZITE SE U
Zabrinutost kod ljudi zbog korona virusa još uvijek postoji
Objavljeno: 12.05.2020. 15:53  
Ispitivanje društvene klime po pitanju Covida-19
Ispitivanje društvene klime po pitanju Covida-19

Zagrebačka agencija za istraživanje tržišta Newton Research Europe, koja posluje u sklopu Newton Media grupe, provela je online anketu s ciljem uvida u društvenu klimu po pitanju COVID-19.

Anketa je provedena online od 3. do 7. svibnja 2020., na ispitanicima biranih među općem stanovništvu prema spolu i dobi.

Istraživanje je pokazalo da čak 76,8 % ispitanika smatra da Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske radi odličan posao i da nadležne ustanove poduzimaju dovoljno dobre mjere u svrhu ovladavanja pandemijom te rade sve što je u njihovoj moći kako bi spriječili ili suzbili korona virus. 

Zanimljiv podatak vezan za praćenje medija je da se ispitanici uglavnom informiraju i dalje u većoj mjeri preko portala 44.2 %, te 27.1 % preko društvenih mreža, no čak 27,5% ispitanika izjavilo da ne vjeruje informacijama koje objavljuju navedeni mediji. Informacije koje ispitanici dobivaju preko web stranica bitnih nadležnih ustanova i televizije ispitanici su ocijenili s većim stupnjem povjerenja te se njih 63,8 % izjasnilo da vjeruje ili potpuno vjeruje informacijama koje su prenesene preko tih kanala.

Zabrinutost kod ljudi još uvijek postoji, čemu u prilog ide podatak da se 47.2 % ispitanika još uvijek osjeća zabrinuto, dok je 24.4 % ispitnika opušteno po pitanju Covida-19.

Proturječan podatak je što 69 % ispitnika unatoč zabrinutosti koja se pokazala važnijom, odlazi osobno u kupovinu, dok 31 % ispitiaika kupuje online. Odlazak u trgovine povećan je iz razloga što 72.9 % ispitnika smatra kako trgovine poduzimaju vrlo dobre mjere u sprečavanju kotona virusa te im to pruža određen osjećaj sigurnosti. S druge strane, 21.7 % istpinika smatra kako trgovine ne poduzimaju dovoljno kvalitetne mjere što je dovoljno velik postotak za zabrinutost i dodatne provjere u trgovinama. Ispitinici su se izjasnili kako najčešće odlaze u Konzum, Lidl i Kaufland dok su od od ostalih trgovina spomenuli Spar, Plodine, DM, Studenac i Muller. 

Također proturječan podatak je što se čak 63 % ispitnika izjasnilo kako im ne smeta što ostali kupci u trgovini ne nose maske i zaštitne rukavice. Ovaj rezultat ispitanici su potkrijepili komentarima poput toga da: „Maske nisu korisne”, „Dovoljno je držati razmak”, „Nisu potrebne zdravim ljudima”, „Samo starije osobe bi trebale nositi masku", „Važna je dezinfekcija ruku", „Zato što ne mogu svi imati maske i rukavice jer su cijene istih porasle", dok se 37 % ispitnika izjasnilo kako je to ipak nužno zbog odgovornog ponašanja i zaštite sebe i drugih. 

Čak 75 % ispitnika u trgovinama plaća karticama čime pokazuju osvještenost o sprečavanju širenja virusa. 

Opuštanjem mjera Vlade otvorila se mogućnost rada i prodaje. Uspješnost ostvarenja prodaje sada ovisi o položaju robne marke koji kupcima stvara osjećaj sigurnosti i povjerenja. 


  isprintaj članak