Sve više bečkih restorana gostima ograničava vrijeme boravka
Posjetiteljima koji žele duže vremena ostati u restoranu preporučuju se kasnije dolaženje pa to svakako imajte na umu prilikom idućeg posjeta Beču. ...
Zagreb nudi neke od najprivlačnijih ponuda na globalnoj turističkoj digitalnoj platformi priceless.com
Korisnici mogu istraživati Zagreb noću u legendarnom starinskom Yugu ili upoznati divlju stranu grada u ekskluzivnom posjetu ZOO gdje će hraniti životinjd. ...
Opušak vas može puno stajati
Tko baci iz automobila goreću cigaretu ili otpad poput limenke od pića, bocu ili papir, ne samo da stvara smeće uz naše prometnice, već i riskira plaćanje opome ...
Anketa

NALAZITE SE U
Zabacujemo naprtnjaču na leđa i kolskim putem krećemo prema vrhu
Objavljeno: 08.08.2019. 06:45
Javorova kosa

Prolazimo automobilom kroz Ravnu Goru, goransko naselje koje se razvuklo uz staru Karolinu. Sa glavne ceste skrećemo uzbrdo i zaustavljamo se kod lako uočljivog putokaza i planinarske markacije. Zabacujemo naprtnjaču na leđa i kolskim putem, preko njiva, krećemo prema vrhu. Prvi je snijeg prošaran tragovima zečeva, srna i kuna. Jedna srna iskoči iz požutjele paprati i odmah nestane u brezovoj šumi.

Napisao i snimio: Milan Majnarić

Do vrha nije daleko. Oko pola sata hoda. Ubrzo smo na vrhu, ispod trinaest metara visokog vidikovca, To je metalna konstrukcija, čvrsto i solidno napravljena, postavljena na betonsko postolje i učvršćena čeličnim sajlama. Idem gore. Oprezno napredujem i evo me na platformi. Pogled je veličanstven. Istina, ima malo magle iznad Ravne Gore, ali je u svim ostalim pravcima vidljivost odlična. U planinarskoj knjizi čitam dojmove. Svi su posjetitelji ushićeni, ali ima podosta i onih koji nisu smogli hrabrosti popeti se na vidikovac. Prisutan strah i tjeskobu od penjanja nisu uspjeli savladati i zadržati u sebi nego su ga pretočili u knjigu posjeta. Možda će drugom prilikom smoći više snage i hrabrosti.

Na putokazu kraj vidikovca nalaze se oznake za sklonište "Javorova kosa”, izvor vode "Božji studenac” i pogled na Ravnu Goru. Ovo potonje je jedan reb Javorove kose sa kojeg se pruža lijep pogled na Ravnu Goru.

Osim toga tu je i jedan kameni međaš u ubliku trostrane prizme, visok oko 60 cm s uklesanim slovima B, D i K, te godinom 1820. Bilo bi dobro da netko iz Ravne Gore i dobar poznavatelj njene prošlosti odgonetne ulogu i značaj tog međaša.

Vidikovac je izgrađen 1984. g., a podignut je na koti 1016 metara nad morem. To je inače i KT-6 ravno­gorskog planinarskog puta kojeg je osmislilo i markiralo HPD "Višnjevica” iz Ravne Gore.

Od vidikovca odlazimo do planinarskog skloništa "Javorova kosa”. To je malo, ali dobro napravljeno sklonište, strmog krova i s deset postelja. Zatvoreno je, a za ključeve i boravak treba se obratiti na HPD "Višnjevica” u Ravnoj Gori. Prostor oko kuće je lijepo uređen i opremljen s nekoliko drvenih stolova i klupa.

Hladno je. Ne zadržavamo se dugo kod skloništa nego se strmom nizbrdicom upućujemo prema izvoru "Božji studenac”. Staza je smrznuta pa se krećemo polako. Izvor nije daleko. Izbijamo na šumsku vlaku, a izvor je odmah ispod nje. Vode nema. Sve je smrzlo. Na obližnjoj jeli je postavljena mala kapelica i plavo-bijela vidljiva oznaka za izvor i vodu.

Vidjeli smo sve. Snimamo nekoliko fotografija i šumskom se vlakom vraćamo natrag. Na vlaki, u snijegu, tragovi ljudi i jelenske divljači. Sad su tu i naši. Ostavili smo trag da smo bili na Javorovoj kosi.

Zazimilo je. Prvi snijeg i led na cesti te kratak dan ne dozvoljavaju nam neke velike pohode. Hajdemo zato na Javorovu kosu kod Ravne Gore.