Bosch i Mercedes-Benz pokreću pilot-projekt za uslugu automatiziranog prijevoza u San Joseu
Automatizirana vozila S-klase opremljena Boschevim i Mercedes-Benzovim sustavom vožnje i softverom pružaju uslugu prijevoza između zapadnog San Josea i središta ...
U kojoj zemlji pršti od orgazma?
Sve vrvi trgovinama seksi igračkama, raznim spolno poticajnim materijalima, pornografskim filmovima i slično. ...
Krovovi bečkog metroa postaju postrojenja za proizvodnju solarne energije
Dobivenu će se energiju trošiti odmah na mjestu proizvodnje za pogon dizala, pokretnih stuba i rasvjetu. ...
Anketa


NALAZITE SE U
Uživanje u Španjolskoj za dvjestotinjak eura
Objavljeno: 31.03.2015. 16:21  
Jeftino putovati: Barcelona i Španjolska
Jeftino putovati: Barcelona i Španjolska
  • Jeftino putovati: Barcelona i Španjolska
  • Jeftino putovati: Barcelona i Španjolska
  • Jeftino putovati: Barcelona i Španjolska
  • Jeftino putovati: Barcelona i Španjolska
  • Jeftino putovati: Barcelona i Španjolska

Barcelona hop on hop off, Barcelona Touristic bus, RENFE i AVE, RENFE Zaragoza delicious, web stranica booking.com, web stranica Rayanaira

 

Uvriježeno mišljenje je da su putovanja skupa i da ih si većina ljudi ne mogu priuštiti. Danas to više nije istina. Sve veća konkurencija između putničkih agencija dovela je do poplave jednodnevnih izleta po cijeni manjoj od 100 kuna u što je nerijetko uključen i ručak, a ponegdje i sponzorska prezentacija. Mnoge putničke agencije nude dvodnevna i trodnevna putovanja autobusom u okolne zemlje za svega nekoliko stotina kuna.

 

Napisao i snimio: Boris Pletikosa, dip.ing.

 

Zrakoplov

Niskobudžetni zrakoplovni prijevoz uveden je prije desetak godina. Karte se može kupiti putem interneta na stranicama zrakoplovnih tvrtki u podsezoni za nevjerojatno malo novaca. Loša stvar je što se jednom kupljenu kartu ne može promijeniti za neki drugi datum ili je promjena leta preskupa. Kartu treba kupiti na vrijeme budući da je cijena veća što je bliži datum polaska na put. Ne valja kupovati niti previše rano budući da često znaju biti promocije i marketinške akcije. Najbolje ih je rezervirati mjesec do dva ranije.

Najpoznatiji prijevoznik je Ryanair koji ima i najniže cijene i leti i iz naših krajeva. Doduše ne cijele godine i odasvud. Mada leti iz Rijeke, Pule, Osijeka najviše letova je iz Zadra. Mnogi koriste i letove iz Trsta, Venecije-Treviso, Budimpešte, Graza. Ne treba zaboraviti niti druge prijevoznike poput EasyJeta, Wizzaira, Volotee, Vuelinga, Germanwingsa, Air Baltika, Norwegiana i druge redovne zrakoplovne tvrtke koje isto tako znaju nuditi posebne cijene za pojedina odredišta.

Nabolje vrijeme za putovanje je proljeće i jesen. Tada su cijene zrakoplovnih karata veoma niske i manja je gužva u turističkim odredištima. Ljeti je često prevruće i previše turista, a cijene smještaja i drugih ponuda su dvostruke ili trostruke. Zimi obično i nema letova, a ako ih ima sve je nekako pusto i tmurno. Loše vrijeme i kratak dan znaju pokvariti dojam na turističkom putovanju, ali se zato povratne zrakoplovne karte unutar Europe mogu kupiti po cijeni od samo 30 pa do stotinu eura, a do New Yorka ili Dalekog istoka za 400 do 600 eura. Sada je pravo vrijeme za kupovinu za proljetna putovanja, pa čak i u lipnju.

Često letim iz Venecije. Kažu mi kako mi se isplati? Uvijek treba napraviti računicu. Budući da živim u Rijeci najbolje bi bilo da letim s Krka i platim samo 100 kn za povratnu autobusnu kartu do zračne luke. Nažalost, kako s Krka nema letova izvan sezone moram ili do Zadra, Zagreba, Ljubljane, Trsta, Trevisa ili Venecije. Kamo god krenuo za cestarinu i gorivo treba odvojiti gotovo isto. Cijene parkiranja u zračnim lukama su također sličnih iznosa. Srećom postoji mogućnost jeftinijeg parkiranja za 30 eura tjedno. U svakom slučaju treba računati na 80 do stotinu eura troškova, koji, kada ih se podijele na više ljudi koji putuju kao suputnici, ne predstavlja veliki udar.  Zadnje moje putovanje je bila Barcelona i Zaragoza. Povratna zrakoplovna karta do Barcelone sa svim pristojbama iznosila je 60 eura. Naravno da putujem sa ručnom prtljagom. Znači mali kovčeg težak do 10 kg i veličine 55 cm x 40 cm x 20 cm, te još jedna mala torbica do 35 cm x 20 cmx 20 cm. U njih stane sve potrebno za putovanje. Čak i ako malo pretjerate s težinom prtljage višak možete prebaciti u džepove iako kontrole težine prtljage nisu baš tako stroge.


Hotel

Kada sam kupio zrakoplovnu kartu sljedeći korak je pronaći prikladan jeftini hotel. U velikim turističkim odredištima u posezoni su hoteli, pansioni, bed&breakfast soba, hosteli i prenoćišta većinom prazni i nude daleko niže cijene negoli na vrhuncu sezone. Preko booking.com  stranice ili neke slične mogu se naći posebne ponude i mnogo povoljnije cijene negoli na službenim web stranicama smještajnih objekata. Najbolja cijena je bez mogućnosti otkazivanja dolaska, no, izbjegavajte ih jer nikada ne znate što se u međuvrmenu može dogoditi. Pokušajte izabrati hotel u centru, u blizini podzemne željeznice, tramvajske ili autobusne stranice ili turističkih zanimljivosti. Izbjegavajte one u predgrađima kamo putnike dovode putničke agencije. Oni jesu nešto jeftiniji, ali dok platite gradski prijevoz ili taksi u konačnici spavanje postaje skuplje. Uz to gubite vrijeme na prijevoz jer u velegradovima u špicama često to traje i sat vremena u jednom pravcu, a gradski prijevoz ne radi noću ili završava u 22 sata, pa ste ste prepušteni taksi prijevozu. Ukoliko ste smješteni u središtu grada uvijek možete "skoknuti" do hotela, malo se odmoriti, tuširati, presvući ili uzeti nešto zaboravljeno.

Kada biram hotel za gradski obilazak nije mi toliko važna kategorija, veličina sobe, pogled koji je često na oronule fasade unutrašnjeg dvorišta. Ionako ću tu samo prespavati i možda neću niti otvoriti prozor i pomaknuti zavjesu. U pravilu su sobe koje ne gledaju na ulicu i manje bučne. Provjeravam ocjene izabranog hotela u vodičima Trypadvisor, Lonely planet, Booking.coma, i je li čist i da je u sobi kupaonica sa zahodom. Iznenadili biste se kada biste vidjeli koliko mnogo hotela u razvikanim glavnim gradovima ima samo jedan zajednički zahod i kupaonicu na katu za nekoliko soba. Često je moguće naći bolju cijenu za dvokrevetnu sobu s vlastitom kupaonicom negoli je cijena u hostelu s dva kreveta i zajedničkom kupaonicom. Negdje je i zajutrak uključen u cijenu. Tako smo u Barceloni i Zaragozi platili veoma dobre dvokrevetne sobe 33-40 eura za noć u hotelima s tri zvjezdice u samom centru. Nažalost broj zvjezdica često ne odgovara stvarnoj kvaliteti sobe i hotela, a niti cijena.


Prijevoz iz zračne luke

Često su zračne luke koje koriste niskobudžetne zrakoplovne tvrtke prilično udaljene od izabranog odredišta. U ponudi je često shuttle bus koji je najskuplji vid prijevoza. Nekad ste sretni što uopće postoji budući da je to jedini način prijevoza. Do nekih bližih zračnih luka može se prevesti podzemnom ili prigradskom željeznicom i redovnim gradskim prometom. U Barceloni smo se iz El prat zračne luke odbezli u grad vlakom R2. Vlak staje na Barcelona Sants stanici kod sajmišta, kod trga Espagna i Passeig de Gracia kod trga Catalunya. Mogli smo poslije besplatno presjesti u metro. Shuttle završava na istim trgovima, stoji 5,90 eura, a za dalje se mora opet koristiti metro i dodatno platiti. S ušteđenih 5,90 eura u Barceloni popili smo dva piva i pojeli dva tapasa. Dakle, taksi i shuttle prijevoz su krajnja mogućnost.

 

Gradski prijevoz

Kada već dođete na odredište morate se koristiti javnim gradskim prijevozom koji nije tako jeftin, osim ako ne uzmete dnevnu kartu ili kartu za deset vožnji (T10). Takva karta je upola jeftinija. U Barceloni košta stoji 9,95 eura i možete neograničeno presjedati i voziti se autobusima, metroom i tramvaj unutar određenog vremena. Jednu T10 može koristiti više osoba, ali se mora ponišriti onoliko puta koliko je osoba.

City card je u pravilu i najbolji izbor gdje je gotovo sve besplatno uključujući i glavne turističke atrakcije i muzeje. Zar ste potrošili nekoliko stotina eura i onda nećete ući i vidjeti ono najvrijednije? Uz to preskačete svuda redove onih koji čekaju da kupe kartu. Svi gradovi imaju svoju posebnu ponudu. City card je moguće kupiti u turističkoj zajednici, na info pultovima, putem interneta ili u autobusu. Često je uračunat i besplatan gradski prijevoz, popusti u trgovinama i restoranima. Trodnevna karta za Barcelonu stoji 40,50 eura. Zvuči puno, ali biste plaćajući pojedinačne ulaze i prijevoz potrošili trostruko više novca.

Mnogi gradovi imaju turističke autobuse, koji obilaze sve važnije turističke znamenitosti u gradu. Obično se može kupiti karta za jedan ili više dana, a često postoji nekoliko linija, koje možete koristiiti. Najpoznatiji su crveni na kat autobusi City sightseeng, mada ima i drugih tvrtkia. Polaze svakih 10 do 30 minuta i moguće je neograničeno izlaziti i izlaziti na stanicama, pogledati zanimljivost i nastaviti prvim sljedećim. Uvijek se dobije prospekt s mapom grada, popisom znamenitosti oko pojedinih stanica, kao i slušalice za audio vodiča koji objašnjava sve pored čega prolazite. Otvoreni krov dozvoljava i snimanje odličnih fotografija. U Barceloni smo se vozili Barcelona touristic busom, koji je polazio svaki pet dom 10 minuta iako je kraj veljače. Doduše subota. Cijena je bila za tri raspoložive linije 24,30 za 24 sata i 34,20 eura. Djeca skoro upola jeftinije.


Međugradski promet

Nekad, poput nas, put nastavljate za Zaragozu ili negdje drugdje. Ima i ona zračnu luku, ali čekati let nekoliko sati nije bio najbolji izbor. Bolje prenoćiti u Barceloni. Provozali smo se superbrzim vlakom AVE, koji vode iz raznih gradova do Madrida. Brzinu od 301 km/sat nećete ni osjetiti, ali ćete iz Barcelone do Zaragoze stići za sat i pol do sat i pedeset minuta ovisno broju stajanja. Još toliko treba do Madrida. RENFE ili Španjolske željeznice nude nekoliko mogućnosti za putovanje po Španjolskoj. Ave je svakako najskuplji i najbrži, ali jeftiniji od zrakoplova. I od središta jednog do središta drugog grada stižete bez dodatnih bez dodatnih aerodromskih prijevoza. Puna cijena povratne karte je 98 eura, ali ima raznih popusta. Može se putovati i s nešto sporijim, ali upola jeftinijim, vlakom ALVIOM.

I autobusima se može na sve strane. Najveća kuća je ALSA koja održava autobusne linije po cijeloj Španjolskoj, mada postoje i manji lokalni i regionalni prijevoznici. Put je jeftiniji, ali gotovo trostruki duži od putovanja AVE-om.


  isprintaj članak