Iznenađujuće činjenice o fakultetima u SAD-u
Fakulteti se često međusobno natječu u tome koji je kampus najdomljiviji i koji će pridobiti najviše studenata. ...
Posjetili su 10 restorana brze hrane, nezadovoljni označavanjem alergena
Stručnjaci Međunarodnog instituta za potrošačka istraživanje (MIPOR) posjetili su 10 restorana brze hrane u pet slovenskih gradova i provjerili je li označavanj ...
Sa završenim studijem psihologije može se ostvariti krasan posao i napredovanje u njemu
Kako je područje psihologije toliko raznoliko, mogućnosti zaposlenja su beskrajne! ...
Anketa


NALAZITE SE U > Kolumna
Trebalo bi učiniti na iskustvu drugih
Objavljeno: 02.07.2020. 09:04  
Jesu li ribarske večeri najveći domet jadranskog turizma?
Jesu li ribarske večeri najveći domet jadranskog turizma?

Zrinjevac kao primjer kako bi mogao izgledati Festival izležavanja

 

Činjenica je da u većini hrvatskih turističkih zajednica, na čelu s Glavnim uredom Hrvatske turističke zajednice, pojma nemaju kako se radi turistička promidžba. Primjer je i ovaj portal kao nasljednik najtiražnije hrvatske revije za turizam – Turist plus, koja je je izlazila od 1998. godine. 

 

Napisao: Željko Marušić

 

Naime i danas na kapaljku dobivam, nerijetko nemušte, informacije o turističkim zbivanjima i to od svega šest ili sedam turističkih zajednica. I tako svih ovih godina! Obično su to nepismeni tekstovi puni hvalospjeva pisani u obliku poziva na događanje.

 

Uglavnom su ta tzv. priopćenja za medije bez ikakve priložene fotografije ili s linkom na stranicu s koje ih treba skidati. Kao nemam pametnijeg posla negoli si još komplicirati život skidajući fotografije koje su mogle biti priložene u jpeg formatu.

A kada im napišem da se to tako ne radi, pokušam pomoći savjetom i pošaljem link s već sličnim primjedbama i savjetima kako bi trebalo biti, obično su duboko uvrijeđeni i tu sve prestaje. Više nema "niti pisma, niti razglednice”! "Veličine” su duboko uvrijeđene!

Koristim zgodu i želim ih, ali i sve koji žele naučiti kako se pravilno promiče neko odredište, uputiti na stranicu: WH Digital GmbH/Inozemni ured Grada Beča u Zagrebu (www.eurocommpr.hr) da vide kako se to radi. Naime, iz tog ureda čak i nekoliko puta tjedno šalje visoko pismena priopćenja o zbivanjima u Beču. Nije bitno radi li se o turističkom događanju, nekom projektu ili dobrobiti samo za građanke i građane Beča, sve je to tako promišljeno napisano i prikazano da će rijetko tko odbaciti tako zanimljivu objavu. Naravno, uvijek su priložene najmanje dvije fotografije kako bi vijest došla do izražaja.

No, vratimo se na turistička događanja na Jadranu. Osim ribarskih "fešti” i ljeta s klapama nekim dosadnjikavim festivalom gotovo da i nema suvislih događanja. O tome najbolje govore popisi na kojima su procesije, crkvena slavlja i malonogometni turniri. 

 

To se može učiniti u zadnji tren

Sajam cvijeća je jedna od manifestacija koju se može uraditi u zadnji tren. Dogovorite se sa cvjećarima, proizvođačima i distributerima, proizvođačima i ponuđačima suvenira temeljenih na cvijeću ili s motivima cvijeća, te s ponuđačima opreme, i uradite jednodnevni sajam cvijeća. Turiste će privući ljepota cvijeća, netko će nešto i kupiti za uspomenu, a stanovnici će sigurno rado posegnuti u novčanik kako bi uljepšali svoj dom.


Sajam starih običaja je još jedna prilika za oplemenjivanje turističke ponude. Zašto ne biste okupili zabavljače koji će ponuditi od pečenja pita do cijepanja drva ili natjecanja u brzini piljenja debla? Događanje popratite ukusnom domaćom hranom. To je pravo i obiteljsko događanje s dječjim aktivnostima i događajima. Možete ga organizirati u susjednom selu.


Obrtnički sajam je još jedna prilika za dobar dojam i unosnu zaradu. Okupite obrtnike svoga kraja – lončare, grnčare, postolare, pekare, slastičare, drvodjelce, modelare, slikare, kipare, fotografe… Neka ponude usluge i proizvode. Neka slikaju i crtaju turiste, izrađuju njihove kipove, na mjestu događaja izrađuju "posmrtne” maske, peku, kuhaju, spremaju…


Domaći zoološki vrt je moguće pripremiti u jednom, a organizirati u drugom danu. Dogovorite se u susjednom selu da vam posude nekoliko kokoši, purana, gusaka, zečeva, kravu i vola, magarce, konje, svinju i odojke, ovce, koze… To bi bila nevjerojatna atrakcija, a ako još ponudite učenje mužnje krave, timarenje konja, jahanje na magarcu i proučavanje jaja razne peradi, i sve to na hrvatskom, engleskom, talijanskom, češkom i njemačkom jeziku, zauzet ćete naslovnice i prve minute medija!

 

Mala smotra folklora s nastupom lokalnih kulturno-umjetničkih društava svaki drugi dan unijet će živost u vaše mjesto. Prvo i osnovno: sva ta društva dobivaju novac za rad iz vašega džepa. Najmanje od svega je da se oduže nastupima. Uostalom, ne shvaćam kako se ne osjećaju glupo vježbajući i, realno, nikome ne pokazujući svoje znanje. Dobro, osim nekoliko javnih nastupa prigodom neke obljetnice i gostovanja.

 

Plesne festivale je moguće organizirati subotom navečer. Neka bude jednu večer salsa, drugu ulični plesovi, treću klasični plesovi sa sudjelovanjem turista uz podršku neke plesne škole ili znalca. Ukoliko turistička zajednica nema novaca za mali honorar i plaćanje dvodnevnog punog pansiona nekom plesaču koji će sve organizirati, bolje je da je zatvore, a direktora ureda prijave u Hrvatski zavod za zapošljavanje!

 

Festival slatkog kukuruza je nešto što može biti vrlo žihavno. Ponudite kukuruz kuhan, pečen, kao kokice. Ili kao žgance. Možda kao kolač ili kao čuvenu zlevku! Ukažite godišnju počast tom ukusnom žutom povrću. Sve popratite živom glazbom i događanjima za djecu. Oh, i tu su stolovi puni slatkog kukuruza.

 

Svi vole pivo. A proizvođači novac. Pozovite ih na dvodnevni festival piva. Obećajte besplatni smještaj i hranu, a to možete organizirati po nižoj cijeni za vas, i doći će vam. Uz to pozovite umjetnike amatere, ulične zabavljače, organizirajte kratke trke. Naravno, uz pivo ide i hamburger. Koji će ugostitelj odbiti dodtnu zaradu na, realno, smeću od hrane?

 

Festival dalmatinskih vina bi mogao biti pravi magnet za posjetitelje. Čisto vino s vođenim kušanjima, bevanda, mješanac, uštrcak, bijelo, crno, ružice… A us sve to domaća jela, ponuda maslinovog ulja i domaćeg sira… Imate li ga iz mješine?

 

A kako bi bilo da organizirate utrke svinja? Dobro će im doći da se rekreiraju, osnaže mišiće i prave se važne. A turisti će urlati od smijeha. I, ne zaboravite, to nije mučenje životinja! 

 

Na umjetničke kolonije su svi zaboravili. Organizirajte festival umjetnosti i pozovite umjetnike iz države i inozemstva. Ponudite im skromniji smještaj i mogućnost beplatne prehrane. Neka tri dana crtaju, izrađuju kipove i tzv. instalacije. Ponukajte ih da održavaju i tečajeve crtanja. Dogovorite li se s hotelom za njihov smještaj, a s ugostiteljima za hranu, neka im bude plaćeno njihovim radovima.

 

Gledate li ikada seriju Umorstva u Midsomeru? Jeste li primijetili kako svako selo ima neki otkačeni festival. Često su, za naše mišljenje, glupi povodi, a nekada su temeljeni na povijesti. Zašto ne biste organizirali festival čokota s ponudom vina, festival morskog ježinca s ponudom jela s plodovima mora, festival gospine trave s ponudom ljekovitog bilja, festival lubenice s jelima i koktelima od nje, festival dangubljenja na kojem će biti izležavanje na svim ulicama i trgovima, a radit će samo konobari? Dovoljno je navečer prenijeti ležaljke s plaže.

 

Kokteli kod nas još uvijek nisu toliko omiljeni, osim kod mladih, kao u inozemstvu. Osmislite festival koktela i pozovite nekoliko barmena, najbolje iz lokalnog hotela ili kafića, i organizirajte natjecanje u izradi koktela. Neka bude prodajnog karaktera s vrlo pristupačnim cijenama. A od sponzora, proizvođača alkoholnih pića, pića nabavite po proizvođačkim cijenama i zahtijevajte pripadajući reklamni materijal i opremu koju im, u krajnjem slučaju, možete i vratiti. Neka to organizira ugostitelj koji nije pohlepan.

 

Okusi moga mjesta je još jedan festival koji možete organizirati nedjeljom u doba ručka. Ili navečer. Pozovite domaće ljude da ponude starinska jela, nešto slično vrbovečkoj manifestaciji Kaj su jeli naši stari. I, da, pripremite neki poneki pehar i otisnite priznanja najboljima po izboru žirija i posjetitelja.

 

Festival alternative privući će goste i iz udaljenijih mjesta. Platite put tzv. alternativcima, a to su tarot majstori, astrolozi, vidovnjaci, bioenergetičari, reiki majstori, kristaloterspeuti, kiropraktičari, theta iscjeljitelji, radiestezisti, bijele vještice i mnogi drugi. Neka iscjeljuju, savjetuju, gledaju budućnost – briga vas. Bitno je da turisti uživaju!

 

A na kraju slijedi najbolja reklama, a to su niz fotografija na Facebooku, Instagramu i Twiteru. Naravno, i u porukama, na web stranicama… 

I o svemu tome nemojte zaboraviti obavijestiti medije. Na stranici Hrvatskog novinarskog društva se nalaze podci o medijima u Hrvatskoj, a nitko vam ne brani otići na susjedni novinski kiosk prepisati e-mailove nakladnika. Sretno!

  isprintaj članak