Odjeća za pustolovna putovanja
Prirodna vlakna poput svile i vune, koliko god mislili da su otporna, neće izdržati pustolovna putovanja. ...
Pospremanje u svrhu zdravlja
Ovi kišoviti jesenski dani, kada nam se ne izlazi na dosadnu jesenku kišu, najbolji su za čišćenje od stvari koje obično zanemarujemo. ...
Prigodna poštanska marka “350 godina Sveučilišta u Zagrebu”
Od 1874. ukupno je više od pola milijuna studenata završilo studij na Sveučilištu u Zagrebu, a danas je po veličini među 15 najvećih sveučilišta u Europi. ...
Anketa


NALAZITE SE U > Izdvojeno
Jesu li poslodavci u stanju zaposlenicima reći “hvala”
Objavljeno: 18.10.2019. 12:11  
Kada snižavati cijene i koja je važnost ulaganja u ljude
Kada snižavati cijene i koja je važnost ulaganja u ljude

Dvije važne teme bile su u fokusu popodnevnih panela HOW Festivala koji se danas, 18. listopada, održava u Poreču. Prva je bila upravljanje prihodima i opasnost spuštanja cijena, a druga važnost ulaganja u ljudske resurse, odnosno znamo li kako zaposlenicima reći "hvala”.

Na koji način upravljaju prihodima u svojim tvrtkama i kojim se tehnologijama pritom koriste otkrili su Mirella Premeru iz tvrtke Valamar Riviera, Regis Morin iz tvrtke Point A Hotels by Queensway Group i Cahit Sahin iz turskog Montgomerie Maxx Royal Golf Cluba.

Premeru je istaknula da je uloga upravitelja prihodima u Valamaru prilično tradicionalna po definiciji i zapravo je neka vrsta kompasa za marketing i prodaju i izradu njihove strategije. Morin je naglasio da u Ujedinjenom Kraljevstvu imaju više hotela, a upravitelj za njih ima ulogu poticanja prihoda. U razgovoru su spomenuli trend iz posljednje dvije do tri godine po kojem gosti rezerviraju sve kasnije, sve više ima rezervacija u zadnji tren, posebice u Britaniji gdje se zbog Brexita sve promijenilo. Tome se moraju prilagođavati, istaknuli su. 

Glavna rasprava vodila se oko snižavanja cijena kada dođe do pada potražnje. Morin je rekao da ne snižavaju cijene i ne daju popuste, jer time smanjuju vrijednost svojih proizvoda. S njim se složio i Sahin, govoreći o svom resortu u Antalyji. Međutim, ima situacija kada nemaju drugog izbora, pa je Morin spomenuo primjer njihovog hotela u Glasgowu koji je dobro radio dok nisu otvoreni i drugi hoteli. Velik broj novih soba "ubilo” je to tržište, pa su morali spustiti cijene za čak 50 posto, što im je bila "pljuska u lice”, naveo je Morin. 

Tijekom panela stalno se spominjalo Tursku kao konkurencija, a svi su sudionici zajedno zaključili da dugoročno gledano, spuštanje cijena nije dobro.

Budućnost i uloga upravitelja prihoda, kako su naglasil, nadaju se da će biti više usredotočena na tržište nego na matematičke analize. Primeru je dodala da će se to u Hrvatskoj dogoditi možda tek za pet do deset godina. Ostali panelisti dodali su da se ne treba bojati novih tehnologija u upravljanju prihodima.

Predsjednica Uprave Aminess hotela i kampova iz Novigrada Zrinka Bokulić bila je moderatorica na panelu koji je u Hrvatskoj i dalje goruća tema – kako privući i zadržati radnu snagu, posebice stručnu, te jesu li poslodavci u stanju zaposlenicima reći "hvala”.

Manjak radne snage ubuduće bit će još izraženije, a s njom su o tome razgovarale kolegice koje se bave ljudskim resursima, Gordana Frgačić iz Peveca, Gordana Kolenko iz tvrtke BHV Consultinga i Marija Lekić iz beogradskog hotelijera Mona Hospitality.

Ulaganje u ljude višestruko je isplativo i isto toliko važno kao i ulaganje u hardware. Frgačić je iznijela koje su se sve promjene u zadnje tri godine dogodile u Pevecu – od stečaja do promjene cijele uprave i vrhunskog menadžmenta, te, usporedo s time, drugačije politike prema zaposlenicima, što je na kraju završilo ogromnim smanjenjem promjene radnika. Poduka im je važna jer otvaraju nove trgovačke centre i potrebna im je vjerna radna snaga. Stoga cijela uprava obilazi trgovačke centre, razgovara sasvim otvoreno s radnicima u svim centrima koji su u neposrednom dodiru s kupcima, pitaju ih što im treba i koje poteškoće imaju te se to naposljetku i rješava. Ljudima daju sigurnost, zahvaljuju im se za uloženi trud, što je sve zajedno donijelo pozitivne rezultate.

Lekić je objasnila da se prilagođavaju radnicima jer otvaraju nove hotele i potreba za zaposlenicima stalno raste. Uspjeli su smanjiti promjene radnika na razne načine, prvenstveno što se postavljaju različito prema onima koji kod njih rade već dugo i prema onima koji su vrlo mladi. Primijetili su da mladi ljudi danas vrlo izravno kažu što žele i osnovni im je podstrek kod zaposlenja sigurnost, redovna plaća, osiguran topli obrok i da točno znaju kada će imati godišnji odmor. Paze kako se odnose prema njima počevši već od razgovora za posao, a da bi radili s gostima u hotelima, moraju i sami boraviti u njemu, u sobama i restoranu kako bi mogli znati koju uslugu nude.

Kolenko je predstavila istraživanje koje je njena tvrtka radila sa sezonskim radnicima – recepcionarima u jednoj velikoj hrvatskoj hotelskoj kući koji u njoj rade od dvije i pol do tri i pol godine. Pokazalo se da je zaposlenicima najvažnije napredovanje, da im se omogući stalno napredovanjei razvoj (što ne mogu imati ako su sezonci) te da se njihovo mišljenje cijeni. Tek nakon toga je na listi važćnosti bila dobra plaća.

Zaključile su da je svaki natječaj za zapošljavanje zapravo promocija tvrtke, te da su današnji odjeli ljudskih resursa bave najviše bave kako privući i zadržati radnike.

Danas će biti obrađene teme društvenih medija i njihove važnosti u prodaji i marketingu, zatim kvalitete wi-fija u hotelima, novih trendova u domaćinstvima hotela, a govora će biti i o komunikaciji s gostima i kreativnim konceptima u odjelima hrane i pića. 

  isprintaj članak