Vidra uživa u ljubavnoj predigri

Razlog uništavanja vidri je bilo meso koje se mnogo tražilo u zemljama kršćanske vjere za vrijeme posta. ...
Programirani kvarovi uređaja odnose potrošačima novac
Predloženo glasanje da potrošači imaju pravo na popravak, što znači da im dijelovi moraju biti dostupni po razumnim cijenama tijekom očekivanog vijeka trajanja. ...
Tijekom karantene djeca zaboravljaju kako koristiti nož i vilicu
Tijekom karantene tijekom pandemije covida-19, većina djece u Engleskoj zaostala je u učenju, a neka su imala znatno pogoršane društvene vještine. ...
Anketa


NALAZITE SE U > Izdvojeno
Zašto se voljak za učenjem s vremenom smanjuje
Objavljeno: 22.10.2020. 09:27  
Kako potaknuti dijete na učenje
Kako potaknuti dijete na učenje

Većina učenika u prvi razred kreće vrlo motivirano. Radoznali su i voljni su učiti. Ali ta želja za učenjem izblijedi nakon nekoliko godina što je kobno. Zašto je to tako?

Iako naše potomstvo upija sve novo još u svojoj dječjoj dobi, ponosno dijeli svoja nova znanja i jedva čeka prvi dan škole, na kraju taj žar popusti. Ovaj žar za učenjem popušta već od ulaska u pubertet, najkasnije pri prelasku u srednju školu. Iako polovica učenika prvog razreda osnovne škole neprestano uživa u učenju, u tome uživa svega šest posto trinaestogodišnjaka. 

Srž problema je u školskom sustavu koji bi ih trebao potaknuti na učenje. Ako je suditi po novijim istraživanjim, obično ima suprotan učinak. Pritisak da postignu dobre ocjene kao mjera svih stvari i potreba za visokim obrazovanjem, stvaraju pritisak na djecu, roditelje i učitelje. U konačnici prirodna i urođena žeđ za znanjem kod djece ostavlja samo izgubljenost koju učenici više doživljavaju kao tjelesnu bol. Razrađuju načine za izbjegavanje učenja, a samo učenje dobiva loš prizvuk ili im čak izaziva strah.

 

Mogu li učenici naučiti motivaciju? 

Iako su razlozi opadajućeg podstreka učenika za učenje složeni, ipak su rješivi. 

Djeca i mladi se jako zabavljaju učeći i visoko su motivirani ukoliko žele razumjeti sadržaj učenja iz unutarnjeg nagona. Zaista uživaju raditi ono do čega im je doista stalo.

Međutim, ovo je teško primijeniti u svakodnevnom školskom životu budući da zbog gustog rasporeda učitelji nemaju vremena posvetiti se svakom učeniku ponaosob. Vanjska motivacija dolazi do izražaja kroz nagrade i ocjene. Dugoročno, ovo slabi unutarnji nagon mnogih učenika.

 

Unutarnja motivacija trebala bi igrati veću ulogu u učenju.

Kako roditelji mogu pomoći motivirati svoju djecu na učenje, čak i nakon prvih godina osnovne škole?

Roditelji mogu potaknuti samo ako su i sami motivirani. Prvo i najvažnije, oni su najvažniji njegovatelji svoje djece. Ako preuzmu zadatke predavača, sukobi mogu brzo nastati. Unatoč tome, mogu puno učiniti kako bi motivirali učenje.

Stoga nikako ne treba stalno ustrajati na ocjenama, već s djetetom razgovarati, dijeliti znanja i iskustva i biti - prijatelj.
  isprintaj članak