Plesni stilovi koji će vam poboljšati tjelesnu spremnost
Ples je jedan od najvažnijih načina rješavanja kalorija, a istovremeno se zabavljate. ...
Stvari koje nikako ne pripadaju u perilicu rublja
Ako želite uštedjeti novac i ako želite da vaša perilica rublja dobro i dugo radi, onda budite oprezni da sljedeći predmeti ne uđu u nju. ...
Djeca, škola i zaštitne maske za lice
I učenici i studenti u Nizozemskoj ne moraju nositi maske za lice, čak ni učitelji i starija djeca iako su se neki učitelji opirali takvoj "slobodi”. ...
Anketa


NALAZITE SE U
Pokusni model zrakoplova budućnosti - poletio
Objavljeno: 02.09.2020. 18:08  
KLM i TU Delft – Najveća revolucija u zrakoplovstvu od mlaznog motora
KLM i TU Delft – Najveća revolucija u zrakoplovstvu od mlaznog motora

KLM i partneri su prošle godine najavili zajedničku suradnju na novom modelu energetski učinkovitog zrakoplova Flying V. Jučer je u gradu Fassbergu u Njemačkoj prvi puta poletio pokusni model zrakoplova što daje dodatni poticaj za nastavak rada. 

Flying V letjelica predstavlja revoluciju u zrakoplovnoj industriji. Zrakoplov je osmišljen tako da se putničke kabine, prtljažnik i spremnici za gorivo nalaze u krilima, stvarajući tako poboljšani aerodinamički oblik. Trup i krila letjelice integrirani su u V oblik, kome zrakoplov budućnosti i duguje ime. Prema proračunima, Flying V će trošiti 20% manje goriva od današnjih energetski najučinkovitijih letelica, poput Airbas A350 zrakoplova.   

„Smanjenje potrošnje goriva od 20 posto možda se ne čini puno” - rekao je dr. Rolf Vos, menadžer projekta iz Tehnološkog sveučilišta u Delftu i dodao: „Ali ako ovaj zrakoplov bude letio na dugolinijskim letovima, to će biti najrevolucionarnija promjena u zrakoplovstvu od uvođenja mlaznog motora.”

Flying V je rezultat je suradnje Tehnološkog sveučilišta u Delftu i nizozemske zrakoplovne tvrtke KLM (Royal Dutch Airlines), a projektu se priključio i proizvođač zrakoplova, Airbus.

Let pokusnog modela ultra-modernog aviona Flying V je trajao otprilike pet minuta oko vojne zračne luke. 

Nova letjelica budućnosti bit će namjenjena dugolinijskim letovima. Osmišljavanje potpuno drugačijeg zrakoplova od dosadašnjih nosilo je sa sobom mnoge izazove, prije svega, kako napraviti potpuno drugačiji zrakoplov koji će ujedno moći koristiti postojeće zračne luke. Inženjeri su zato pazili da raspon krila novog modela bude isti kao i postojećih zrakoplova, a čak i tako Flying V može primiti 314 putnika i 160 kubnih metara prtljažnog protora, kao i suvremeni Airbus A350. 

Nakon razvoja izgleda koji bi osigurao veću učinkovitost i išao u korak s poticajem Fly responsibly koja promiče povećanje održivosti zrakoplovne industrije, testni model je potvrdio smjer u kojem se nastavlja razvoj zrakoplovne industrije u budućnosti.

„Sljedeći će korak biti letenje Flying V-om na održivom gorivu. Izgled ovog zrakoplova predstavlja sve ono što mi radimo kako bismo poboljšali održivost. KLM je među tri najbolje tvrtke na svijetu u području održivosti što dokazuje i Dow Jones Sustainability Indeks u zadnjih 16 godina. Ponosni smo što smo zajednički uspjeli ostvariti ovakav napredak." - izjavo je Peter Elbers, Predsjednik i CEO KLM-a.

 

Potpora projektu unatoč korona krizi

"KLM nastavlja s potporom projektu unatoč novčanim poteškoćama. Zrakoplovna industrija mora postati održivija, a KLM želi poduprijeti projekte koji će tome doprinijeti. To što je zrakoplovna industrija u vrlo izazovnim vremenima ne znači da će KLM odustati od potpore projektu.” – dodao je Elbers.

Prema nekim predviđanjima prvi Flying V zrakoplov koji će prevoziti putnike očekuje se između 2035 – 2040. godine. 

  isprintaj članak