Bosch i Mercedes-Benz pokreću pilot-projekt za uslugu automatiziranog prijevoza u San Joseu
Automatizirana vozila S-klase opremljena Boschevim i Mercedes-Benzovim sustavom vožnje i softverom pružaju uslugu prijevoza između zapadnog San Josea i središta ...
U kojoj zemlji pršti od orgazma?
Sve vrvi trgovinama seksi igračkama, raznim spolno poticajnim materijalima, pornografskim filmovima i slično. ...
Krovovi bečkog metroa postaju postrojenja za proizvodnju solarne energije
Dobivenu će se energiju trošiti odmah na mjestu proizvodnje za pogon dizala, pokretnih stuba i rasvjetu. ...
Anketa


NALAZITE SE U > Savjeti za putovanja
Ne koči, slupat ćeš se!
Objavljeno: 03.01.2015. 13:01  
Kočenje po snijegu

Malo vozača zna da je zimi, kada je na ulicama snijeg, pa i led, kočenje često opasnije nego dodavanje gasa. Ljuljanje automobila uz pomoć kvačila rješava problem parkiranja, ali i kretanja s mjesta na snježnoj podlozi. Na ledu opasnije sa lancima nego bez njih. Čuvajte se mostova i brisanih prostora gdje se led na putu najprije pojavljuje.


Svake nas godine snijeg "iznenadi"

Stigao je prvi snijeg i s njim i prve vozačke nevolje. Kao što, već po pravilu, bijeli pokrivač iznenadi putare na isti način svake godine naprosto šokira vozače. Kako drugačije objasniti naglo povećanje prometnih nezgoda u prvim danim snježnih padina. Izgleda, naučili su vozači na lijepo i suho vrijeme, pa kad se pojavi snijeg "izgube glavu". Nemaju nikakav pribor s kojim se mogu očistiti stakla, a o antifrizu, zimskim gumama ili dobrim akumulatorima da i ne govorimo. Zatekne ih “sniješko”, a onda - spašavaj se tko i kako zna. Najgore je što su mnogi zaboravili kako se vozi u takvim uvjetima.


Najopasnije je kočenje

Snijeg pada, zadržava se na cestama, a vozač požurio, žuri, kao da bježi od ružnog vremena. Osjeća da nešto nije u redu, automobil mu nekako šeta, i što više pojačava brzinu - više šeta. Pokušava ispraviti “šetnju” upravljačem, a automobil još više bježi. Ne shvaća da je to sasvim normalno. Kotač na takvom putu slabo prianja za podlogu i kada vozač ubrzava - pokreće se lijevo ili desno. Šˆto viša brzina, to je pokretanje veće. Dakle, da bi se to izbjeglo, treba smanjiti brzinu. Osim toga, upravljač se ne smije naglo pomicati jer automobil, silom inercije, nastavlja kretanje ravno bez obzira na koju je stranu upravljač okrenut. Naravno, to je u slučaju kada se vozi previše brzo. Najopasnije je, ipak kočenje! Neiskusni vozači uplaše se tog šetanja automobila i nagonski pritisnu kočnicu, i to snažno, a tada automobil poleti, odnosno dobije ubrzanje i kreće se nekontrolirano Tada se slijeće s puta ili se prelazi na suprotnu stranu. Posljedice znate i sami. Dakle, sa kočnicama, upravljačem, a i motorom, lagano.    


Pokretanje automobila na pakiralištu

Oni koji već s parkirališta ne znaju kako krenuti treba znati da se problem najlakše rješava “ljuljanjem” automobila na kvačilu. Naime, treba uraditi sljedeće: ubacite u prvu brzinu ili unatrag, zavisno u kom pravcu želite izaći s parkirališnog mjesta. Ako idete naprijed, dodajte brzinu i popustite kvačilo do mjesta gdje “hvata”. Automobil će malo krenuti, ali budući da ga snijeg sprečava, trebat će stati, a vi brzo prebacite u vožnju untrag i na isti način, uz malo dodavanja brzine, krenite natrag. Opet će biti isto, zato čitav postupak prebacivanjem u prvu ponovite i tako naizmjenično više puta. Kada malo očistite podlogu ispod kotača, nastavite ljuljanje, ali samo tako što ćete prebaciti u prvu, ubrzati i kad automobil krene i stane, pritisnite kvačilo, pa će se vratiti natrag. Čim se vrati vi ponovno uz dodavanje brzine popustite kvačilo - i tako više puta. Osjetit ćete da automobil sve više ide naprijed i ljuljanje postaje snažnije. U jednom trenutku izaći ćete i poteškoća je riješena. Nemojte stati dok ne dođete na čistu podlogu. Na sličan način možete i ulaziti na snijegom zatrpano parkirališno mjesto, naravno pod uvjetom da snijeg nije previše visok.

Ako kao zimsku opremu imate lance, savjetujemo vam da ih koristite isključivo po snijegu, a nikako po ledu jer je tada opasnije negoli da ih nemate. Automobil s lancima na ledu ide kao na klizaljkama - potpuno nekontrolirano.

Kada ste na putu, a prometnice su uglavnom čiste i suhe, čuvajte se iznenadne poledice. Tada nema spasa, naročito ako, onako uplašeni - prikočite. Poledica se najčešće javlja na mostovima, prevojima i na brisanim prostorima. Dakle, u takvim uvjetima, kada su niske temperature, jedini pravi lijek je smanjiti brzinu i u svemu biti odmoren. Svaka nepromišljenost i brzopletost obično se završava slijetanjem s puta - da ne govorimo o nekim težim posljedicama.


  isprintaj članak