U Turskoj nemaju zakon o homoseksualnosti
Navršenih od 18 godina starosti je i dobna granica za dozvolu ulaska u barove i klubove koji prodaju alkohol. ...
Muškarca se pozna po gaćama
Materijal od kojeg se proizvedi muške gaće mora biti vrhunske kakvoće. ...
Turizam je treća izvozna grana svijeta
Prošlu godinu odlikuje održiv rast u mnogim odredištima. ...
Anketa


NALAZITE SE U > Ljepota
Masaža zimi, mršavljenje ljeti
Objavljeno: 13.01.2018. 10:06  
Kozmetički salon, oaza mira i opuštanja
Kozmetički salon, oaza mira i opuštanja

Odlazak u kozmetički salon dio je kulture življenja koji, nažalost, mnogi još zanemaruju. Stanje se, prema riječima kozmetičara, popravlja u odnosu na razdoblje od prije desetak godina. Itekako je poznata činjenica da smo spremniji potrošiti na razne nepotrebne stvari umjesto na zdravlje, čije održavanje počinje upravo u kozmetičkim salonima, danas pravim malim „poliklinikama za sprečavanje bolesti”.

 

Napisala: Željk Sruk

 

Prvi dojam ovisi o osoblju

Ulaskom u kozmetički salon klijent treba osjetiti da je ušao u sigurno i ugodno mjesto iz kojeg će izaći zadovoljan. Pritom veliku ulogu imaju osoblje i unutarnje uređenje. Osoblje izgledom i nastupom pedstavlja salon i stoga mora biti uredno, a stranku treba dočekati profesionalno u radnoj uniformi. Ako kozmetičarka, primjerice, ima bubuljice na licu, izgleda zapušteno, nije uredno počešljana i pravilno našminkana, a uz to ima i višak celulita, stranka će zaključiti kako to nije salon za njega i napustit će ga. Drugi važan čimbenik je ugođaj salona pa pri uređenju treba voditi računa o bojama, igri svjetla i, konačno, o čistoći.

 

Kozmetičari - veza stranke i liječnika

Svaki salon treba imati predprostor koji predstavlja tzv. bučni dio. To je mjesto za razgovor, naplatu i razgovor sa strankama. Razgovorajući sa strankom osoblje nastoji ustanoviti razlog radi čega je došao, uvidjeti stvarne probleme, tjelesnu spremnost i slično. Današnji saloni više nisu samo mjesta za brzo čišćenje lica i masaže, već su i mjesta za odmor i opuštanje od svakodnevnog stresa pa se sve više pretvaraju u svojevrsne centre za sprečavanje bolesti. Debljina, prištići i nervoza samo su neki od uzroka poremećaja u tijelu, a ako ih se ne ukloni na vrijeme mogu izazvati ozbiljnije zdravstvene probleme. Pojave na koži, kao najvećem ljudskom organu, samo su odražaj onog što se događa u osobi – tvrde kozmetičari. Ako nije siguran, kozmetičar će se savjetovati s liječnikom – dermatologom, zubarom, ginekologom i drugima. Salone, naime, često posjećuju osobe koje muči problem bubuljica na licu. Takve stranke najčešće biraju čišćenje lica, ni ne sluteći da bi problem bubuljica mogao biti stomatološki poremećaj. Upravo tu, u profesionalnim kozmetičkim salonima, nastupaju kozmetičari koji stranku upućuju k liječniku, ukoliko je to naravno, potrebno.

 

Glazba, boje i svjetlo za ugođaj

Nakon „bučnog“ ulaznog dijela, slijedi sasvim drugačiji svijet mira, tišine i opuštanja. Mjesto “održavanja” tretmana mora biti odvojeno od ostatka salona, što će, naravno, ovisiti o veličini salona i broju osoblja. No, jedno je sigurno. To mora biti zatvoren prostor u kojem nema buke i čavrljanja kao u frizerskim salonima, a jedino što se u njemu može čuti je ugodna, prigušena i umirujuća instrumentalna glazba, najčešće bliska Indiji i Kini.

Neovisno o tome ima li salon jedan, dva, tri ili više ležaja, obavlja li potpune ili samo djelomične tretmane tijela, trebao bi što biti ispunjen prirodnom svjetlošću, a zidovi premazani pastelnim i umirujućim bojama poput boje breskve ili zelene, koje se često naziva spa bojama. Bitan je i raspored svjetla u prostoriji, koji nikako ne bi smio dolaziti sa stropa, već s bočnih strana.

 

Čistoća prije svega

Prije odlaska u prostoriju za tretmane, klijent mora skinuti cipele i obući šlape za jednokratnu uporabu budući da je ulazak u istoj obući nezamisliv u profesionalnim salonima. Razlog je, naravno, higijenske naravi, što ne treba puno objašnjavati budući da su potpuna čistoća osnova u kozmetičkim salonima. Neposredno uz sobu za tretmane obično se nalazi i kabina s vješalicama ili ormarić, u kojem stranka može ostaviti svoju odjeću I obuću. Ovisno o vrsti tretmana, stranka može dobiti zamjensku odjeću za boravak na ležaju. 

 

Najskuplja stavka salona

Najskuplja stavka salona je osoblje koje mora imati srednju stručnu spremu. Svaka osoba, prije početka rada u salonu, prolazi dodatnu obuku o rukovanju uređajima i proizvodima preparativne ili dekorativne kozmetike kozmetičke kuće s čijim će uređajima rukovati, odnosno pripravcima raditi. Upravo je iz tog razloga profesionalnu kozmetiku uglavnom moguće nabaviti jedino u kozmetičkim salonima, s obzirom da je nalog proizvođača da isključivo profesionalci, koji su prethodno upoznali proizvod i njegovo djelovanje, mogu prodavati njihove proizvode.

Zato je od izuzetne važnosti da osoblje ima smisla za predstavljanje i prodaju proizvoda i programa što, prema mišljenju većine vlasnika salona, nije slučaj s našim kozmetičarima.

Vlasnici salona imaju dosta problema s usklađivanjem radnog vremena budući da se 70 posto tretmana odvija u poslijepodnevnim satima, negdje od 17 do 21 sat, te subotama.

 

Pet je osnovnih djelovanja na tijelo

U suvremenim kozmetičkim salonima na ljudsko se tijelo može djelovati na različite načine. U pet osnovnih načina ubrajaju se svjetlost, zrak, elektrostimulacija, ultrazvuk i ručno djelovanje.

Među najpopularnije tretmane spadaju svjetlosni kroz korištenje raznih lasera i infracrvene svjetlosti.  Postoji više vrsta lasera, od onih koji se koriste isključivo za tretmane lica, preko kombiniranih do onih za cijelo tijelo, a posebni su po tome što svojom svjetlošću prodiru kroz mišiće i pokreću ih na rad, čime djeluju na masna tkiva. Infracrvena svjetlost prodire devet do deset centimetara duboko u mišiće te zagrijava masne naslage. Reakcija nakon ovog tretmana može trajati i do 72 sata, tijekom kojih svjetlost ostaje u tijelu i izlučuje se.

Kromoterapija ili tretman bojama sastoji od šest vrsta svjetla i novijeg je datuma. Tu su i vakuum metode pomoću zraka, odnosno kisika. Jedna od metoda je i ultrazvuk, kojim ultrazvučni valovi prodiru nekoliko centimetara u tijelo i djeluju na masnoću naslaganu između mišića. Ultrazvuk je idealan za one koji žele skinuti celulit i pokrenuti vlastiti metabolizam.

No, svaki bi tretman trebao započeti limfnom drenažom, tehnikom za održavanje i poboljšavanje psihofizičkog zdravlja te neizostavnim tretmanom svakog programa mršavljenja i uklanjanja celulita. Uz navedeno se preporuča kombinacija s drugim metodama čime se postižu i različita djelovanja.

 

Tehnika i saloni

Za razliku od nekadašnjih ručnih čišćenja lica, depilacija i masaža danas sve češće u salonima čljepote i wellness centrima susrećemo razne uređaje za njegu lica i tijela. Laser je postao uobičajeni dio ponude, sve je više uređaja za limfnu drenažu, a trend je korištenje višenamjenskih uređaja. Prednost tih uređaja nove generacije je što mogu, uz pomoć stručne osobe koja njima barata, pružiti više od kozmetičarke. Naime, ti uređaji ne ovise o trenutnom raspoloženju, ispavanosti ili neispavanosti kozmetičarke, danas jačem, a sutra slabijem pritisku dlana ili ruke. Iako su naizgled bešćutni, ti uređaji, vođeni kompjutorom, pružaju dodatne pogodnosti stranci, ali i ugled salonu.

 

Masaža uspjela, stranka zaspala

Tretmane lica, njege nogu i noktiju najčešće prati tihi razgovor kozmetičara ili pedikera sa strankom, za razliku od masaže kada moraju vladati potpuni mir i tišina. Tijekom masaže može se upitatati sranku ima li kakve posebne zahtjeve ili je li joj udobrno, no najbolje ju je ostaviti da zaspi. Kažu ako je masaža bila uspješna, stranka uglavnom zaspi. Ako se to dogodi, profesionalni djelatnik neće stranku po završetku tretmana naglo buditi, već će to učiniti lagano predlažućii da ostane ležati još nekoliko trenutaka.

 

Zimi masaže, ljeti mršavljenje

Dolaskom proljeća i ljeta čini se da ne cvjeta samo priroda, već i rad kozmetičkih salona. Većina stranaka kreće na tretmane uklanjanja dlačica, mršavljenje, oblikovanje ili zatezanje tijela, odstranjivanje ožiljaka ili slično. Jedan od češćih je uklanjanje dlačica koje se može obaviti depilacijom, brijanjem, trajnom epilacijom i elektroepilacija. No, bez obzira koliko se to zvalo “trajno”, nemojte se zavaravati. I sami kozmetičari će potvrditi da ništa od toga nije “vječno”.

Za razliku od ljeta, zimi se saloni najčešće posjećuju radi masaže, ublažavanja reume i limfne drenaže za poticanje rada cirkulacije i probave.

 

Godišnje 6.000 kuna za zdravlje

Pri pomisli na svotu koju će prilikom redovitog posjećivanja morati ostaviti u kozmetičkom salonu mnogi odustanu od posjeta. No, “luksuz”’ odlaska u salone, tvrde kozmetičari, danas si mnogi mogu priuštiti. Naime, za redovito održavanje tijela u salonu potrebno je izdvojiti između 500 i 600 kuna mjesečno, odnosno 6. 000 kuna godišnje. Pritom je odabir tretmana preporučljivo ostaviti kozmetičarima, koji će najbolje procijeniti koji tretman u koje vrijeme nekome najbolje odgovara. A da bi tretmani još bolje djelovali, većina preporuča i svakodnevne šetnje, koje bi trebale trajati najmanje pola sata.  Uz to, tvrde, osoba se ne treba ničega odricati, već jesti normalno i ono što joj najviše odgovara, te piti najmanje dvije litre vode dnevno. U konačnici, kvalitetan program nije skup. Najskuplji je nekvalitetan program u kojem se novce ostavi nizašto.

 

Tretman umjesto cigareta i mobitela

Salone danas posjećuju osobe različitih životnih dobi i spola. Sve češće dolaze mladi muškarci koristeći gotovo sve što i žene: od depilacija preko čipšćenja lica do programa mršavljenja.

Za ovu vrstu kulture življenja potrebno je ljude podučiti, smatraju kozmetičari. Tek kad manje budemo trošili novac na nebitne stvari, poput cigareta, mobitela i slično, a više na odlazak u salone, bit ćemo zadovoljniji sobom, a onda i okolina s nama. Samo ako neke loše životne navike zamijenimo onim zdravijima, shvatit ćemo da odlazak u kozmetičke salone nije luksuz, kao što se oduvijek smatralo. „Tek kada se odlazak na tretman bude poklanjao kao rođendanski poklon umjesto raznoraznih prolaznih stvari, svima, i strankama i kozmetičarima, će biti bolje“ – zaključuje Zdenka Bošnjak, jedan od vrhunskih stručnjaka na području kozmetike.

  isprintaj članak