Odjeća za pustolovna putovanja
Prirodna vlakna poput svile i vune, koliko god mislili da su otporna, neće izdržati pustolovna putovanja. ...
Pospremanje u svrhu zdravlja
Ovi kišoviti jesenski dani, kada nam se ne izlazi na dosadnu jesenku kišu, najbolji su za čišćenje od stvari koje obično zanemarujemo. ...
Prigodna poštanska marka “350 godina Sveučilišta u Zagrebu”
Od 1874. ukupno je više od pola milijuna studenata završilo studij na Sveučilištu u Zagrebu, a danas je po veličini među 15 najvećih sveučilišta u Europi. ...
Anketa


NALAZITE SE U
Iz bogomdanih sorti stvorili su ime bez konkurencije
Objavljeno: 23.10.2018. 15:38  
Mađarski vinari: S 10 hektara površina vinograda proizvodnja je isplativa
Mađarski vinari: S 10 hektara površina vinograda proizvodnja je isplativa

Iz bogomdanih sorti stvorili su ime bez konkurencije, zajednički ga zaštitili i stavili na tržište, a gostu u "pincama” vrhunsku kapljicu ublažili domaćom gozbom: pogačicama, sirom, lukom, masti i kruhom 

 

Da za uspješan turistički uzlet nisu potrebni nikakvi veliki novci, uvjerili smo se u Villanyju - jedno od najjužnijih vinogorja Mađarske. Mađarska je država očito izvrsno ujednačila odnos malih, srednjih i velikih proizvođača. A onda to kao cjelina odlično funkcionira, a da ne govorimo o izuzetno dobrom postignutom odnosu između cijene i kakvoće. No najvažniji je što su uspjeli ostvariti neostvareni cilj hrvatskih vinara i vinogradara: prodaju preko 90 posto proizvodnje na domaćem tržištu. 

 

Uzor od kojeg se uči

Mađarski proizvođači ne da su izvukli najviše moguće iz podneblja, sorti i navika potrošača, već su u kratko vrijeme dogovorno donijeli zakonske propise kojima se štiti kakvoća proizvoda i njegova izvornost. Bez udruga ili nedajbože povjerenstava, a kako smo čuli, a nema razloga ne vjerovati im, zar ne?, danas i bez kreditnih obveza („... Pa, počeli smo devedesetih", pomalo začuđeno rekao je jedan od vinara), stvorili su od vina i cijele regije prepoznatljivu marku i izvan granica Mađarske. 

Nećemo pogriješiti ako kažemo da su Mađari, barem ovi na jugu zemlje, bez otkrivanja tople vode, primijenili formulu koja to zapravo i nije. Stvorili su marku bez konkurencije i uz to iz svojih domaćinstava ponudili standardni jelovnik: slane pogačice, luk, sir, kruh i (svinjsku, naravno) mast. Sve to na znanje svim našim malim mistima koja muku muče kako i čime doseći turističke vrhunce! 

 

Šest mjeseci festivali vina

U regiji Villany su najzastupljenije sorte portugizac crni i francuske cabernet sauvignon, merlot i sirah. S 10 hektara površina vinograda proizvodnja je isplativa i od nje može živjeti cijela obitelj. A iste te obitelji, recimo i to, u mjestima od kojih neka nemaju ni tri tisuće stanovnika (Vršenda), ali zato imaju po šest mjeseci u godini festivale posvećene vinu, u kojima su vinski podrumi (pince) jedan do drugoga i svi su odlično posjećeni. 

  isprintaj članak