Prirodan hidrogel kao ekološko rješenje za suše
Bečki znanstvenici razvili su hidrogel od potpuno prirodnih sirovina koji dugoročno poboljšava kakvoću tla. ...
Glačalo i glačanje
Kada kupujete novo glačalo obavezno provjerite ima li odgovarajući atest tj. zadovoljava li sigurnosne sustave u našoj zemlji. ...
U Baški otvorena trgovina ručno rađenih mirisnih suvenira
Nakon što su se 15 godina prodavali na štandu, ručno rađeni suveniri Kiki dobili su trgovinu. Iako je dolazak turista na Krk neizvjestan, vlasnica obrta Suzana ...
Anketa


NALAZITE SE U > Vijesti
Traži se hitne mjere od Vlade RH kako bi se olakšalo poslovanje putničkih agencija i spasila radna mjesta
Objavljeno: 04.06.2020. 23:18  
Mjere za putničke agencije nužne za spas radnih mjesta
Mjere za putničke agencije nužne za spas radnih mjesta

Pododbor za putničke agencije UGP-a 

  

Pododbor za putničke agencije udruge Glas poduzetnika je na redovitom sastanku je raspraviljao o 24 zahtjeva za spas turizma o kojima UGP već razgovora s Ministarstvom turizma, a posebno su se osvrnuli na glavne točke tog zahtjeva koje uključuju moratorij na kredite i leasinge, produljenje mjera za očuvanje radnih mjesta i ukidanje parafiskalnih nameta.

„Najveći problem su police osiguranja jamčevine za putničke agencije koje su zakonski uvjet za organiziranje putovanja i prodaju paket aranžmana, a koju većina osiguravajućih kuća još uvijek ne želi dati zbog korona krize. Osiguravatelji tvrde kako je to trenutno prevelik rizik, a zakon popisuje obvezu tog osiguranja. Također je suštinski bitno smanjiti naknade kartičnih kuća koje su u Hrvatskoj puno više negoli u Europi, s kojima su opterećene ne samo putničke agencije nego i mnoge druge djelatnosti. UGP će od sljedećeg tjedna potaknuti razgovor s predstavnicima kartičara i regulatora kako bi se našlo rješenje. Putničke agencije i dalje moraju plaćati članarinu HTZ-u, a od toga ne vide svrhu. Turističke zajednice se trebaju financirati isključivo iz boravišnih pristojbi te staviti van snage novi Zakon o turističkoj članarini kojim se terete svi kreveti s paušalnim iznosom članarine. Također je važno i ukidanje najmanje direktorske plaće za male agencije u kojima je direktor najčešće i jedini zaposlenik” - istaknuo je Damir Trputec iz Pododbora za putničke agencije UGP-a.

Smatraju kako treba smanjiti PDV u turizmu i ugostiteljstvu svima na 10%, pa tako i putničkim agencijama za koje je sada 25 posto.

Pododbor se također dotaknuo i nekih aktualnih stvari vezanih za lipanjski dio sezone, prvenstveno za odluku Austrije da ne ukine ograničenja za putovanje u Hrvatsku te činjenicu da Hrvatska svoje građane nije ni na koji način potaknula na korištenje turističkih usluga.

„Sljedeća dva tjedna su u Austriji i Njemačkoj školski praznici i ovo je bila posljednja mogućnost da Kvarner i Istra dobiju nešto turista u ovom razdoblju, a prva sljedeća je tek krajem srpnja kada na jugu Njemačke idu na školske praznike. 

Tek će ljedeći tjedan u Austriji razmatrati ukidanje mjera prema Hrvatskoj, dakle nakon praznika. 

Kalendar školskih praznika u našim odredištima u koje se dolazi automobilom mjerodavan je svim hotelijerima kada slažu cjenike i sezone. Lipanj je izgubljen, onda ide čuvena srpanjska rupa, a onda tko zna" - rekla je Tatjana Maria Plašč iz putničke agencije Via Mea. „Austrijski predsjednik vlade štiti austrijski interes. Naši političari uvijek štite samo svoj osobni interes, a ne svih nas. Nisam ljuta na Austrijance, dapače, njihov predsjednik vlade pokazao se kao državnik kojem je vlastita država ispred svih drugih."

„Sve zemlje u okruženju više potiču domaći turizam nego Hrvatska. Kod nas su blagdani u lipnju Tijelovo i Dan antifašizma – trebalo je omogućiti značajne popuste na cijene autocesta, trajekata, zračnih linija u domaćem prometu. To bi bila prava vrijednost za turizam! Pa cijena autoceste iz Zagreba do Splita za osobno vozilo samo u jednom smjeru stoji kao cjelogodišnja vinjeta za autoceste u Švicarskoj! Cijene trajekata bez sezonskog poskupljenja su previsoke za poticanje turističkih putovanja na domaćem tržištu. Isto se odnosi na cijene ulaznica nacionalnih parkova. To bi trebao biti cilj Cro kartice a privatni sektor se onda može nadograditi sa svojom ponudom na ovakav temelj" - zaključio je Hrvoje Bujas, predsjednik udruge Glas poduzetnika. 

  isprintaj članak