Pandemija prijeti glađu u zemljama koje se oslanjaju na uvoz
Pandemija koronavirusa prijeti da će dovesti do nestašice hrane stotinama milijuna ljudi, posebno u Africi, upozorili su jučer Ujedinjeni narodi. ...
Samo do 1560. godine ubijeno je oko 15 milijuna ljudi
Papa Aleksandar VI. izdao je nekoliko papinskih bula u kojima se otvoreno zagovara i opravdava porobljavanje domorodačkih naroda Kariba i Amerike, sve to u kori ...
Dezinfekcija doma na pametan način
Kako najbolje pristupiti čišćenju u kućanstvu, kao i prepoznati i dezinficirati neka mjesta s uobičajenim žarištem klica. ...
Anketa


NALAZITE SE U
Podstrek za bolju prehranu prilikom kupovine
Objavljeno: 05.03.2020. 07:57  
Mnogi se potrošači pitaju: „Što još danas sigurno jesti?“
Mnogi se potrošači pitaju: „Što još danas sigurno jesti?“

Bejrut (snimio: Željko Marušić)

 

Skrivene kalorijske zamke, masni zalogaji, zaslađena pića - supermarket je prepun nezdrave prehrane. Mnogi se potrošači pitaju: „Što još danas sigurno jesti?" U francuskoj analizi 96 zaključaka iznanstvenih straživanja tražen je najučinkovitiji način poticanja ljudi na donošenje zdravijih odluka o kupnji.

Sve veća stopa pretilosti u društvu jasno pokazuju da nešto treba promijeniti u načinu prehranjivanja. Nedavno istraživanje IESEG škole menadžmenta u Parizu sažima najbolje prakse koje se mogu postići uvođenjem malih promjena koje ljude potiču na kupovinu zdravije hrane i to do šest puta češće. Istraživanje je predstavljena u časopisu "Marketing Science".

 

Najučinkovitiji je korak do zdravije odluke o kupnji

Istraživački tim je pregledao 96 rezultata istraživanja zdrave prehrane kako bi uočili najjednostavnije i najučinkovitije promjene koje pomažu ljudima da postanu zdraviji u prehrambenom ponašanju.

 

Koji nadražaji najbolje djeluju?

Sljedećih sedam metoda su posebno učinkovite u davanju poticaja za zdraviju prehranu:

• Jasno vidljivi podaci o prehrambenim vrijednostima i kalorijama na pakiranju.

• Slike ili grafike poput semafora za hranu na prvi pogled promiču odluku o kupnji zdrave hrane.

• Staviti zdravu hranu u supermarket na razini očiju.

• Istaknite povoljne po zdravlje karakteristike proizvoda.

• Upotrijebiti znakove ili naljepnice kako bi bile istaknute prednosti zdravije prehrane.

• Vrlo privlačno predstavljanje vrlo zdravih proizvoda poput svježeg povrća.

• Promijeniti omjer zdrave i nezdrave hrane. Ponuditi proizvode s visokim udjelom masti i masnoće u manjem izboru i manje velikim obrocima.

 

Istraživači smatraju posljednju točku najučinkovitijim načinom poboljšanja prehrambenih navika stanovništva. Općenito, ove bi strategije mogle završiti kupnjom do šest puta više zdrave hrane negoli prije. "Različite mogućnosti privlače ljude na različite načine" – zaključuje Romain Cadario iz istraživačkog tima. Neke se od ovih strategija pozivaju na razum, a druge na emocije. 

 _____________________

Važna napomena: Ovaj članak sadrži samo opće podatke i ne smije ga se koristiti za samo dijagnozu ili samoliječenje, niti može zamijeniti posjet liječnika.

  isprintaj članak