Klice otporne na antibiotike šire se i u perilicama rublja
Klice otporne na antibiotike proširile su se i u perilice rublja u kućanstvima, ali i u dječjim bolnicama lako ih je naći ukoliko perete rublje novorođenčadi. ...
Kada snižavati cijene i koja je važnost ulaganja u ljude
Tijekom panela na HOW festivalu stalno se spominjalo Tursku kao konkurencija, a svi su sudionici zajedno zaključili da dugoročno gledano, spuštanje cijena nije ...
Novosti o bosanskim piramidama

Pronalazač bosanskih piramida dr. Semir Osmanagić i dalje ostaje među najaktivnijim i najatraktivnijim svjetskim predavačima. ...
Anketa


NALAZITE SE U > Mala škola turizma
Posao i život su kao račun u banci
Objavljeno: 10.03.2013. 15:02  
Motivacija na poslu
Motivacija na poslu

Ljude ne treba grubo tjerati da rade ili im prijetiti. Oni će, kad je to potrebno, doći ranije i ostati duže - dragovoljno. Za to nije potrebno imati na raspolaganju velika dodatna sredstva. Utopija? Ne, ako se ne shvati kao jedini način! Manjih ili većih bonusa, poklon bona za objed ili večeru u obližnjem restoranu, nagradnog putovanja i slično, toga će se svaki rukovoditelj prije sjetiti, samo ako mu mogućnosti dozvoljavaju.

Uspješan rukovoditelj svjetske klase ima toliko kreativnosti i umijeća u ophođenju s ljudima da svoje ljude motivira, a da ne mora uvijek nešto pokloniti. Samo oni bez mašte misle da je to nemoguće.

Podsticanje zaposlenih je složena znanost, ali njezini temelji počivaju na spoznaji da svi mi ponekad imamo potrebu osjećati se važnima. Da se to postigne, ne treba potcijeniti snagu sljedećih motivatora:

 

Dobra informiranost

Ako informacije krijete od svojih namještenika, dali ste zeleno svjetlo kolanju raznih spekulacija i glasina. Ako želite da ljudi daju sve od sebe, oni moraju znati svrhu i vrijednost posla. Obaviješteni radnici osjećaju da ih se poštuje i to ih  motivira. Ako znaju cilj, znat će stići do njega, jer svaki od njih svoj posao dobro zna.

 

 Proslava uspjeha

Nešto najljepše što možete reći svojim ljudima je: “Vi ste najveća vrijednost koju ova tvrtka ima!” Nemojte čekati veliku prigodu, napišite i uručite pohvalu uvijek kad mislite da je netko uložio dodatni trud i zapamtite, zapaženi trud je trud koji će se ponoviti.

 

Ugodna radna sredina

U prirodi čovjeka je da želi raditi dobro, da ga vesele kreativni poslovi i ako mu omogućite odgovarajuće ozračje, tako će i biti. Humor i tolerancija su motivacijski čimbenici. Izvlačenje onog najboljeg iz ljudi nije lak zadatak za rukovoditelja, ali je  njegova dužnost.


Kod pohvala treba voditi računa o sljedećem:

Dobar rukovoditelj bi trebao zapaziti dobro obavljen posao i biti spreman pohvaliti ga. Na žalost, mnogi ljudi u rukovodstvu su toliko zaokupljeni svojim poslom da ne primjećuju tuđi. Ponekad su, štoviše, čak i zavidni. Najčešće se misli da ljudi, ako su plaćeni za određeni posao, ne bi trebali još računati i na pohvale(?).

 

Rukovoditelj bi uvijek trebao pratiti tko što radi i tko zaslužuje pohvalu, te naći prigodu i reći: “Hvala vam” ili “Dobro ste to napravili”. Za posebne uspjehe pohvalu treba izreći na sastanku odjela pred svima ili čak spomenuti pred nekim iz višeg rukovodstva. To ne znači samo da određenog pojedinca treba pohvaliti, već da za odlično obavljen posao svi trebaju znati.

 

Ako se radi o nekom poslu koji zahtijeva duže vrijeme (više mjeseci rada), rukovoditelj treba biti onaj koji će ljude hrabriti da ne posustaju i s vremena na vrijeme će im dati do znanja koliko su se približili krajnjem cilju. Bez takve podrške moral ljudi opada i oni ubrzo posustaju.

 

Treba razlikovati osrednji od dobro obavljenog posla. Pritom treba biti pošten i ocijeniti posao, a ne osobu, što znači ne hvaliti samo onoga tko mu je simpatičan, već i onoga tko mu se manje sviđa, ako to zaslužuje.

 

U pohvalama treba istaknuti i nabrojiti razloge zašto je pojedini zadatak visoko ocijenjen. To je ujedno i obuka koja će jamčiti buduću kvalitetu.

 

Ne treba pohvalu nikada svesti na rutinu. Na primjer, ako se sastanci redovito održavaju petkom, radnici bi mogli reći: “Ah, danas je petak, dan za pohvale!” To bi bilo vrlo loše.

 

Kad rukovoditelj odluči nekome od svojih ljudi nešto pokloniti, vrlo je teško odrediti prikladnu materijalnu vrijednost. Ne treba zaboraviti da ona i nije uvijek toliko važna. Bitna je namjera! Sljedeći primjer će to dobro ilustrirati:

U ured predsjednika jedne velike američke tvrtke utrčao je glavni inženjer sretan što je uspio otkloniti kvar koji je mogao dovesti u neizvjesnost pravovremenu isporuku jedne velike pošiljke. Predsjednik, sav sretan, nije imao tog trenutka ništa što bi mu poklonio kao nagradu za tu lijepu vijest. Na stolu mu se našla prikladna samo banana...

Kao uspomena na taj događaj, mala zlatna igla u obliku banane postala je za tu tvrtku najveći izraz priznanja.

 

Bez obzira koliko dizali “u nebo” određene ljude ili koliko ih plaćali, znajte da nema zamjene za pohvalu. Zato se potrudite zamijetiti onoga koji ju zaslužuje i zatim je izrecite. To ne stoji ništa, a znači sve onome tko ju je zaslužio primiti.


  isprintaj članak