Odjeća za pustolovna putovanja
Prirodna vlakna poput svile i vune, koliko god mislili da su otporna, neće izdržati pustolovna putovanja. ...
Pospremanje u svrhu zdravlja
Ovi kišoviti jesenski dani, kada nam se ne izlazi na dosadnu jesenku kišu, najbolji su za čišćenje od stvari koje obično zanemarujemo. ...
Prigodna poštanska marka “350 godina Sveučilišta u Zagrebu”
Od 1874. ukupno je više od pola milijuna studenata završilo studij na Sveučilištu u Zagrebu, a danas je po veličini među 15 najvećih sveučilišta u Europi. ...
Anketa


NALAZITE SE U
Prvi brod MSC Cruisesa s LNG pogonom zvat će se MSC Europa
Objavljeno: 01.11.2019. 10:10  
MSC Grandiosa – ekološki najnapredniji brod na moru, službeno je isporučen MSC Cruisesu
MSC Grandiosa – ekološki najnapredniji brod na moru, službeno je isporučen MSC Cruisesu
  • MSC Grandiosa – ekološki najnapredniji brod na moru, službeno je isporučen MSC Cruisesu

MSC Cruises je jučer preuzeo brod MSC Grandiosa od tvrtke Chantiers de l'Atlantique, jedne od vodećih u izgradnji brodova za kružna putovanja. Svečanost preuzimanja MSC-ove najnovije perjanice flote i jednog od ekološki najnaprednijih brodova na svijetu održano je u prisustvu predsjednika MSC Grupe, Gianluigija Apontea.

U ranim jutarnjim održan još jedan važan događaj – tradicionalno rezanje prvog komada čelika i imenovanje prvog broda World klase, MSC Europa, od strane izvršnog predsjednika MSC Cruisesa, Pierfrancesca Vaga. MSC Europa prvi je od ukupno pet naručenih brodova na LNG (ukapljeni prirodni plin) pogon i prvi LNG brod koji će biti izgrađen u Francuskoj. Ova dva važna događaja označila su još jedan važan korak naprijed u dugoročnom zalaganju MSC Cruisesa na području upravljanja okolišem, kako na moru, tako i na kopnu.

Pierfrancesco Vago, izvršni predsjednik MSC Cruisesa, je izjavio: "MSC Cruises je od svog osnutka ozbiljno shvatio obvezu upravljanja zaštitom okoliša i pronalazak načina kako smanjiti i stalno smanjivati naš utjecaj na okoliš, na moru i kopnu, uz korištenje inovativnih, vodećih i učinkovitih tehnologija u floti. Sa svakim novim brodom podižemo ljestvicu učinkovitosti zaštite okoliša, a naš krajnji cilj je rad s bez ispuštanja plinova. MSC Grandiosa predstavlja jedan značajan korak naprijed u toj želji."

G. Vago je nastavio: "Današnji dan je značajan jer započinjemo i s izgradnjom našeg prvog od ukupno pet brodova na LNG pogon koji će dodatno podići naše standarde ekoloških kružnih putovanja zahvaljujući upotrebi alternativnih goriva kao i drugih najsuvremenijih tehnologija.  Naša ulaganja u istraživanje i razvoj su posebno usredotočena na ubrzavanje razvoja naprednih rješenja nove generacije i drugih tehnologija: od alternativnih goriva, dostupnosti priključaka na elektroenergetsku mrežu u lukama, baterija, gorivnih ćelija… Sve to uz istovremeno nadograđivanje postojećih brodova u floti s najnovijom i najboljom dostupnom tehnologijom kako bismo stslno poboljšavali našu ekološku učinkovitost."

 

Zajedno s rezanjem čelika za brod MSC Europa, MSC Cruises i Chantiers de l'Atlantique predstavili su danas revolucionaran R&D projekt nazvan PACBOAT koji se usredotočio na integraciju primjerka nove tehnologije gorivnih ćelija na brodove MSC Cruisesa s LNG pogonom. Taj demonstrator će proizvoditi struju i toplinu koristeći LNG. Najava je obilježena potpisivanjem konzorcijskog ugovora među uključenim partnerima.

Integracija tehnologije gorive ćelije s čvrstim oksidima kao elektrolitom (SOFC) na brod za kružna putovanja je prvi slučaj na svijetu. Ova tehnologija djeluje na vrlo visokim temperaturama (~750°C) i učinkovitija je za primjenu na brodovima od gorive ćelije s polimernom membranom kao elektrolitom (PEMFC) s niskom temperaturom koji se koriste primjerice u automobilskom sektoru. SOFC tehnologija nudi vrlo dobru električnu učinkovitost i do 60%, a kako se proizvedena toplina može koristiti na brodu, tada je njezina ukupna učinkovitost (toplina i električna energija) znatno viša, što rezultira izravnim smanjenjem potrošnje energije, a samim time i emisije stakleničkih plinova (GHG).

SOFC rješenje uz LNG bi prema tome smanjio emisiju stakleničkih plinova za oko 30% u usporedbi s uobičajenim LNG motorom, bez emisije dušikovih oksida, sumornih oksida ili sitnih čestica. Osim toga, nudi različite prednosti jer je kompatibilno s mnogim gorivima (LNG/metan, metanol, amonijak, vodik, itd.), a samim time i njihovim budućim verzijama s niskim udjelom ugljika.

Uz hibridni sustav čišćenja ispušnih plinova „zatvorenog kruga" (EGCS) koji smanjuje brodsku emisiju sumpora za 97%, MSC Grandiosa će biti prvi brod MSC Cruisesa sa sustavom selektivne katalitičke redukcije (SCR) koji pomaže pri smanjenju dušikovog oksida za 80%. Svi ostali brodovi MSC Cruisesa koji su trenutno u izgradnji će također biti opremljeni SCR tehnologijom, uključujući i sestrinski brod MSC Grandiose, MSC Virtuosa, koji će se floti pridružiti u 10. mjesecu 2020. godine te MSC Seashore koji je u izgradnji u drugom brodogradilištu. Ova tehnologija aktivne kontrole emisije provodi dušikov oksid koji nastaje radom motora kroz katalizator, uređaj visoke gustoće izrađen od plemenitih metala te ga pretvara u bezopasni dušik i vodu.

 

Govoreći o alternativnim gorivima, MSC Cruises će uložiti pet milijardi eura u izgradnju pet brodova na LNG pogon. U usporedbi sa standardnim brodskim gorivom, LNG smanjuje emisiju sumpornih oksida za više od 99% te emisiju dušikovog oksida do 85%. Također u velikoj mjeri uklanja čestice iz brodskog ispuha i smanjuje emisiju stakleničkih plinova za dodatnih 20%. Prvi brod klase World s bruto zapremninom od 205.700 bt, MSC Europa, floti će se pridružiti u 5. mjesecu 2022. godine - to će biti prvi od četiri futuristička broda klase World koji će biti izgrađeni u francuskom brodogradilištu s isporukama predviđenim u 2024., 2025. i 2027. godini. Dodatno, jedan brod Meraviglia-Plus klase će također imati pogon na LNG, a zaplovit će 2023. godine.

  isprintaj članak