Magarac
U oba Zavjeta magarca se spominje čak 173 puta. ...
Batman u Turskoj
Turisti ne odole slikati se. ...
Nevjerojatni zakoni o seksu
Prevarena žena smije ubiti svoga supruga, ali isključivo golim rukama. ...
Anketa


NALAZITE SE U
U svijetu su neki vlakovi brži od zrakoplova
Objavljeno: 18.12.2018. 05:53  
Najbrži vlakovi na svijetu
Najbrži vlakovi na svijetu

Vlak Shanghai Maglev


I dok se mi u pojedinim dijelovima Hrvatske vozimo 40 km na sat, nismo u stanju izgraditi nizinsku prugu za Rijeku, a prugu do Koprivnice obnavljamo godina, u svijetu su neki vlakovi već brži od zrakoplova. Čak i u Europi, za naše pojmove, voze s preko 300 nevjerojatnih kilometara na sat!

 

 

Shanghai Maglev (Kina), 430 km/sat

Maglev je oznaka za tip vlaka koji ne vozi po običnim tračnicama. Maglev (magnetno lebdenje) zapravo lebdi nad magnetnim poljem u tračnicama. Trenje je malo budući da nema dodira s tračnicama pa ti vlakovi mogu postići nevjerojatnu brzinu.

Za izgradnju šangajske pruge Maglev duge 30,5 kilometra od zračne luke do šangajskog metroa, potrošeno je nekoliko milijardi eura. Radovi su započeli 2001., a završeni su 2004. godine. Vlak, projektiran u njemačkom Siemensu, tu udaljenost prelazi u 7 (sedam!) minuta, dok je automobilom potrebno 45 minuta. Punu brzinu od 250 km na sat Maglev postiže u šest minuta. Cijena vozne karte je 7 eura, a VIP sjedala su skuplja. Naravno, kupite li i zrakoplovnu kartu, cijene su niže.

 

Harmony CRH 380A (Kina), 380 km/sat

Riječ je o vlaku koji se kreće po sustavu EMU, a što znači da ga ne vuče, ili gura, lokomotiva već svaki dio ima vlastiti električni pogon. Na kineskim prugama voze dva modela CHR vlaka, sporiji s osam i brži sa šesnaest vagona. Na testnim vožnjama postizali su brzinu od 480 km/sat. Prva redovna vožnja je obavljena u rujnu 2010. godine na pruzi Šangaj-Nandžing. Tu udaljenost vlak prijeđe za 78 minuta, dok je automobilom potrebno tri i pol sata. Brži Harmony CRH tu udaljenost prevaljuje za svega 45 minuta! 

 

AGV Italo (Italija), 360 km/sat

Rima i Napulj povezuje vlak AGV koji proizvodi francuska tvrtka Alstom. Udaljenost od 258 km između Rima i Napulja prijeđi za približno sat vremena. U sva tri razreda nude kožna sjedala, televizijski program i besplatan wi-fi. 

Vlak je 2007. godine prilikom testiranja postigao brzinu od 573 km na sat.

 

Siemens Velaro E/AVS 103 (Španjolska), 350 km/sat

Za Španjolsku je izrađena inačica suvremenih Siemensovih vlakova koji voze između Madrida i Barcelone. Automobilom je, za udaljenost od 625 km između ta dva grada, potrebno najmanje šest sati vožnje, dok tu udaljenost Velaro prijeđe u svega dva i pol sata.

Sstavljen je od 6 putničkih vagona s 404 sjedala, a prilikom testiranja postigao je najvišu brzinu od 403 kilometra na sat.

 

Talgo 350 (Španija), 350 km/sat

Španjolski proizvođač vlakova proizvodi Talgo vlakove za državnu žljeznicu RENFE. Kako je prvi dio vozila sličan kljunu prozvali su ga pato, što na španjolskom znači patka.

Osim brzine, odlikuje ga udobnost u svih 12 vagona u kojima putnici imaju dovoljno prostora za noge i pristup video-, audio- i internetskim stranicama, te informacijskim kanalima.

Najveća postignuta brzina Talga 350 je 362 kilometra na sat, naravno, prilikom testiranja.

 

 

E5 Series Shinkansen Hayabusa (Japan), 321 km/sat

Najbrži japanski vlak, izrađen u Hitachiju i Kawasakiju, vozi između Tokija i Amorija. Udaljenost od 716 kilometara prelazi za manje od tri sata. Vlak ima 731 sjedalo, od čega je 18 sjedala u posebnom odjelu, a putnicima su na raspolaganju šlape, maske za spavanje, odjeća i izabrana jela i pića.

Zaštitni znak mu je 15-metarski kljun koji smanjuje buku i trešnju. 

 

Alstom Euroduplex (Francuska), 321 km/sat

Francuske željeznice SNCF koriste Alstomov vlak na kat koji se velikom brzinom kreće Francuskom te prema Luksemburgu, Njemačkoj i Švicarskoj. Spada u treću generaciju TGV-a, a u odnosu na prethodne dvije generacije troši manje energije i aerodinamičniji je.

Eurpduplex na oba kata može odjednom prevesti tisuću putnika kojima su na raspolaganju sve blagodati mobilne telefonije, a vlakopratno osoblje govori više jezika.

 

SNCF TGV Duplex (Francuska), 321 km/sat

Francuske željeznice su od Alstoma naručili vlakove na kat i za manje važne linije. Danas su itekako popularni!

Vozi ih 160, a svaka kompozicija prima 508 putnika. Zanimljivo je kako je taj vlak, koji povezuje sva veća francuska mjesta, moguće 90 posto reciklirati! Vlak ima tri razreda, od čega se u najvišem nalaze automati s hranom i pićima, besplatan su internet i časopisi, a dobije se i piće dobrodošlice.

 

ETR 500 Frecciarossa (Italija), 300 km/sat

ETR 500 svakodnevno povezuje Milano, Rim i Napulj. Primjerice, 600 kilometara između Rima i Milana Frecciarossa prijeđe za približno 2 sata i 40 minuta. Naravno putnicima je na raspolaganju sva informatička tehnologija.

Njih 28 su ostvarili inženjeneri Alstoma, Bombardierja i Ansaldo Brede.

 

THSR 700T (Tajvan), 300 km/sat

Japanske tvrtke Hitachi, Kawasaki i Nippon Shayro su za Tajvan osmislili i proizveli vlak iz serije Shinkansen koji je 2007. godine pušten u promet. Brzinu od 350 km/h postiže u svega 15 minuta!

THSR 700T zadovoljava sve europske sigurnosne standarde, a može prevesti gotovo tisuću putnika odjednom u dva razreda. U boljem, poslovnom, mjesta je a samo 66 putnika.


 

  isprintaj članak