Čuda spolnosti
Muški fetus ima sposobnost erekcije dok je majka u zadnjem tromjesečju trudnoće. ...
Uvjet maske: izbjegavajte diskriminaciju, spriječite isključenje
Maske su trenutno obavezne na mnogim mjestima. Diskriminacija ljudi koji su vani u javnosti bez zaštite usta nije neuobičajena. Nenošenje maski može imati zdrav ...
Okus seksa
Pojedeno utječe na okus tijela tijekom oralnog seksa. ...
Anketa


NALAZITE SE U > Prehrana
Paprike su prave bombe s vitaminom C
Objavljeno: 27.11.2020. 09:36  
Ojačajte imunološki sustav
Ojačajte imunološki sustav<br>

Slika: Željko Marušić

Jaka obrana od bolesti posebno je važna tijekom hladne sezone budući da da može ne samo zaštititi od prehlade, već i olakšati borbu protiv gripe ili bolesti covid-19. Dovoljna opskrba vitaminom C također je važna za jak imunološki sustav. Stručnjaci između ostalog preporučuju papriku. Ona je prava bombe s vitaminom C.

Uz redovito vježbanje, odgovarajuće spavanje i suzdržavanje od pušenja, prehrana je posebno važna ako želite ojačati imunološki sustav, a, prema stručnjacima, vitamin C jedan je od najvažnijih vitamina za imunološki sustav. Paprika, između ostalog, sadrži posebno veliku količinu ovog vitamina.

 

Dosta vitamina i minerala

Kad ljudi govore o "paprici" prvenstveno misle na slatku mljevenu papriku. Crvena, zelena ili žuta: različite boje paprika ovise o sadržaju karotena, preteče vitamina A.

Paprika obogaćuje laganu kuhinju na mnogo načina: sirova u salatama, rižotama, kao antipasti ili kao osnova za juhe, umake i pesto. Paprika je također zdrava jer pruža obilje vitamina i minerala.

 

Protiv reumatskih bolesti

Botanički gledano, slatka paprika, ljuta paprika i čili pripadaju istom rodu Capsicum. Izvorno je porijeklom iz tropskih krajeva Južne i Srednje Amerike, a u Europu je vjerojatno donesena u 16. stoljeću. U početku se papriku uzgajalo samo kao ukrasnu biljku, a tek kasnije kao povrće.

Slatka paprika, ljuta paprika i čili razlikuju se ne samo po veličini i boji, već i po stupnju pikantnosti. Tvar kapsaicin odgovorna je za ljutinu, sadrži je u vrlo različitim koncentracijama, ovisno o sorti.

Budući da slatka paprika jedva sadrži kapsaicin, pikantnost im je na takozvanoj Scovilleovoj ljestvici nula. Pikantnost paprike je 100-500, tabasco umaka 2500 - 5000, a malenih meksičkih jalapeno čilija čak 2500-8000 jedinica.

Kapsaicin se također koristi u medicini kao osnova za flastere s aktivnim sastojcima protiv reumatskih bolesti.

 

Bez masti i malo kalorija

U slučaju blage slatke paprike, boja daje informacije o stupnju zrelosti. Zelena paprika je nezrela i zato ima gorak okus. Zrela žuta i crvena paprika sadrže znatno više okusa, a također su bogate vitaminima.

Paprika sadrži i puno vitamina E, provitamina A i vitamina.

Paprika nema masnoća i ima malo kalorija, što je čini pogodnom za ljude koji trebaju paziti na unos kalorija. Zbog sadržaja vlakana, jedenje paprike također pospješuje probavu. Paprika sadrži trećinu preporučene količine vlakana.

Ako imate osjetljiv želudac i skloni ste podrigivanju, trebali biste oguliti opnu paprike. To je lako moguće blanširanjem tj. kratkim kuhanjem u vrućoj vodi prije guljenja.

 

Kupnja i skladištenje

Slatka paprika dostupna je u trgovinama tijekom cijele godine, a često dolazi iz Nizozemske ili Španjolske. Stručnjaci preporučuju kupnju samo svježe paprike s čvrstom, glatkom i sjajnom kožom. Trebali bi biti jarkih boja i bez mrlja.

Budući da je paprika jako osjetljiva na hladnoću, ne treba je čuvati u hladnjaku, već na hladnom mjestu (npr. ostava ili kuhinjski ormar bez izravne sunčeve svjetlosti).

 

Svestrane mogućnosti pripreme

Zdravo povrće može se pripremati na više načina. Paprika je ukusna kao sirovi međuobrok između obroka, u grčkoj salati s feta sirom i maslinama, s tjesteninom, kao preljev za pizzu ili u mađarskom gulašu. Idealna je za izradu umaka, juha i variva. Osim toga, može je se puniti vegetarijanskim nadjevima poput kus-kusom, tikvicama i mrkvom.

  isprintaj članak