Mjesec na dan rođenja utječe na naše osobine
Ukoliko ste rpđeni u vrijeme punog Mjeseca potpuno ste drugačiji od osoba rođenih u doba polumjeseca. ...
Bosch započinje sezonu grijanja novim rap videozapisom
IFA 2019.: sezona počinje uz pametni i povezani sustav grijanja EasyControl ...
Mirovinu prima već 68 godina!
Više od 500 građana Srbije prima mirovinu duže od pola stoljeća! ...
Anketa


NALAZITE SE U > Pravni savjeti
Tražite svoje!
Objavljeno: 25.08.2019. 11:01  
Osiguranja, lažna potraživanja i pravo na isplatu odštete
Osiguranja, lažna potraživanja i pravo na isplatu odštete

Tbilisi uspinjača (snimio: Željko Marušić)

 

S porastom lažnih potraživanja, tvrtke koje nude putna osiguranja odbijaju isplatiti oštećene. Kako se možete osigurati da će vam police biti isplaćene?

 

Kada Timex postaje Rolex i kada je dio police putnog osiguranja? Pretjerivanje u vrijednosti izgubljenog sata ili neke druge stvari ili čak izmišljanje gubitka nevjerojatno se proširilo u zapadnoeuropskim zemljama tako da je čak trećina zahtjeva za povratom barem djelomično lažna. Stoga nije iznenađujuće da strani osiguravatelji odbijaju isplatiti odštete. 

No u porastu je i broj putnika koji se bune protiv odbijenih zahtjeva. Financial Ombudsman Service, britanska agencija koja posreduje u tim sporovima, izvještava o godišnjem porastu od 20%. Vjeruju da se to odražava na porast broja tvrtki angažiranih od strane osiguravajućih kuća da umjesto njih vode brigu o zahtjevima, a koje su pod stalnim pritiskom da smanje broj isplata. No, konkurencija među osiguravateljima također može dovesti do nastanaka novih pritisaka, budući da premije na neke godišnje police stoje svega 30 funti.

 

Slijedi nekoliko savjeta uz pomoć kojih možete povećati mogućnost da budete isplaćeni ukoliko potražujete naknadu štete.

 

Izaberite pravu policu

Ne gledajte isključivo na cijenu. Policu osiguranja koja neće biti isplaćena ne vrijedi kupovati koliko god malo stajala. Umjesto toga budite sigurni da polica zadovoljava čitajući i ono tiskano malim slovima. Sve neuobičajene okolnosti moraju biti istaknute prilikom kupnje. Ukoliko to nije slučaj to vam može ići u korist ukoliko vam pokušaju osporiti zahtjev. No glavni previdi su oni najočitiji, a to je kada se ne obrati pažnja na pokrića za pustolovne aktivnosti, gornju granicu vrijednosti za predmete te iznimke za postojeća zdravstvena stanja.

 

Poslušajte usmene preporuke prijatelja

Poslušajte one koji su imali bilo dobra bilo loša iskustva s osiguravateljima. Razne anegdote su dobar vodič kroz osiguravajuće kuće.

 

Ponesite dokumentaciju o osiguranju na putovanje

Ponesite sobom fotokopiju ili barem bilješke o telefonskim brojevima za hitne slučajeve te broj police osiguranja. Prijavite svaki značajniji medicinski trošak osiguravatelju čim je prije moguće. Ne pretpostavljajte da će terapija biti plaćena bez obzira na cijenu. Uzmite račun za svaki trošak za koji namjeravate tražiti povrat.

 

Sačuvajte službenu prijavu događaja

Krađu ili gubitak trebali biste prijaviti policiji u roku od 24 sata budući da ćete morati poslati kopiju policijskog izvješća svom osiguravatelju kada stignete kući. Ukoliko nemate policijski izvještaj, trebat ćete imati dobar izgovor za to, npr. da ste pokradeni duboko u džungli, no ponekad će biti dovoljna i bilješka vaše turističke agencije. Obratite pažnju na rok podnošenja zahtjeva koji je obično mjesec dana od povratka s odmora.

 

Vodite bilješke

Neispunjavanje uvjeta police može omogućiti osiguravatelju izgovor za odgodu ili neplaćanje. Priložite račune ili potvrde kreditnih kartica za izgubljenu ili ukradenu vrijednost. Čuvajte kopije zahtjeva, pisama osiguravatelju i potrebnih dokumenata. Zabilježite svaki telefonski poziv, datum, vrijeme i ime sugovornika te što je rečeno.

 

Budite ustrajni

Ukoliko vam je zahtjev odbijen ili nije u potpunosti odobren, proslijedite ga nekome na višem položaju u osiguravajućoj tvrtki. Zaprijetite da ćete podastrijeti svoj zahtjev odvjetniku ili nekoj od agencija koje posreduju u ovakvim slučajevima, a čije će troškove, u konačnici, morati snositi osiguravatelj.

 

I ukoliko sve drugo propadne, zaista se obratite posrednicima koji su nedugo presudili u korist stranke kojoj je ukradena torba koja je ležala na sjedištu do nje dok je njoj pažnju skrenuo kradljivčev pomagač. Osiguravajuća je tvrtka tvrdila da prtljaga nije bila pod nadzorom i nisu htjeli pokriti troškove. Posrednička je tvrtka ukazala na to da ne bi bilo potrebe za skretanjem pažnje putnika da prtljaga nije bila pod nadzorom.

  isprintaj članak