Krovovi bečkog metroa postaju postrojenja za proizvodnju solarne energije
Dobivenu će se energiju trošiti odmah na mjestu proizvodnje za pogon dizala, pokretnih stuba i rasvjetu. ...
Pravila ponašanja u restoranu i baru
Ukoliko ste u žurbi ili ne volite čekati, dajte napojnicu konobaru unaprijed i naglasite mu kako znate cijeniti dobru uslugu. ...
Masovno samoubojstvo ptica u Indiji
Želite li se odvojiti od monotonije svakodnevnog života, trebali biste posjetiti neobična mjesta u Indiji i ostati zaprepašteni. ...
Anketa


NALAZITE SE U
Vjerojatno najveći dobitak je svakako onaj novčani
Objavljeno: 08.08.2013. 23:01  
Plusevi i minusi unajmljene radne snage (outsourcing)
Plusevi i minusi unajmljene radne snage (outsourcing)

Većina se hotela u nekom trenutku sretne odlukom o tome hoće li, umjesto stalno zaposlenih, unajmiti neku agenciju za obavljanje određenih poslova. U turističkoj se industriji praksa unajmljivanja vanjske radne snage povećava iz godine u godinu. Glavni argument za nju je, u većini slučajeva, želja za smanjenjem troškova održavanja ili čak podizanje stupnja kakvoće usluge.

Plaća je najveći trošak za skoro sva radna mjesta u ovom sektoru, tako da je svaka prilika za uštedom u obliku iznajmljivanja „vanjskih“ ljudi iz područja zemlje ili svijeta koja imaju jeftiniju radnu snagu, jako privlačna.

No postoji li trenutak kada bi hotelijeri trebali odustati od te mogućnosti i imati stalno zaposlenog djelatnika? Naravno, kad se radi o djelatnicima koji su u izravnom dodiru s gostima poput osoblja na recepciji, domaćina hotela, uslužnog osoblja restorana i slično. 

Kako kaže Mark Hoare, cijenjeni bostonski hotelski analitičar i savjetnik, ukoliko  ga možete dodirnuti, mora biti stvaran, kao što nikada neće staviti umjetnu biljku tamo gdje je gost može dotaknuti i otkriti „prijevaru“. Gostu mora biti predstavljeno samo najbolje i odabrano.

 

Prednosti outsourcinga

Mark Hoare tvrdi da ih ima puno te vjeruje da je bi hoteli na današnjem tržištu svakako profitirali nekom vrstom outscoringa.

Vjerojatno najveći dobitak je svakako onaj novčani. Kada unajmite vanjskog suradnika dobivate visoko specijaliziranu osobu koju ne morate držati na plaći. Ukoliko postavljate novi kompjutorski sustav dovoljno vam je zaposliti jednu osobu u IT službi, a ostale angažirati po potrebi. Prednost je i što je takvo plaćanje unaprijed dogovoreno te ne postoje iznenadni troškovi.

Hotelima treba netko „izvana“ koji će im pomoći u poslovanju tako da razmišlja van zadanih standarda i uobičajenih metoda rada te tako unaprijedi poslovanje.

Također nije zanemariva činjenica da je ugovorna obavezu s vanjskim suradnicima lakše prekinuti ako niste zadovoljni bilo kvalitetom ili cijenom. Jednostavno otkažete ugovor i potražite boljeg ponuđača.

Novčano gledano jako je važna i činjenica da ne morate imati specijaliziranu opremu koja vam ne treba svaki dan što uvelike smanjuje troškove poslovanja. I ne zaboravimo na kraju školovanje djelatnika – kad koristite vanjske suradnike dobijete ljude koji su spremni za posao; nema razdoblja prilagodbe i poduke.

 

Nedostaci

Jedan od najvećih je gubitak kontrole nad zaposlenicima i poslom. Zaposlenici koji obavljaju posao za vas nisu vaši i ne možete njima upravljati.

Još je jedan nedostatak, pogotovo što se sa stajališta ekskluzivnije klijentele tiče, to što na djelatnike koji nisu stalno zaposleni gledaju kao na sigurnosni rizik.

Također je tu i pitanje same usluge. Mnoge tvrtke u hotelijerskoj industriji koje su na radna mjesta koja zahtijevaju izravan odnos s potencijalnim gostima (centri za rezervaciju, informativni centar i slično) isprva zaposlili vanjske suradnike, vrlo brzo su ih zamijenili sa stalnim zaposlenicima jer je kakvoća usluge jako pala. 

  isprintaj članak