Sve više bečkih restorana gostima ograničava vrijeme boravka
Posjetiteljima koji žele duže vremena ostati u restoranu preporučuju se kasnije dolaženje pa to svakako imajte na umu prilikom idućeg posjeta Beču. ...
Zagreb nudi neke od najprivlačnijih ponuda na globalnoj turističkoj digitalnoj platformi priceless.com
Korisnici mogu istraživati Zagreb noću u legendarnom starinskom Yugu ili upoznati divlju stranu grada u ekskluzivnom posjetu ZOO gdje će hraniti životinjd. ...
Opušak vas može puno stajati
Tko baci iz automobila goreću cigaretu ili otpad poput limenke od pića, bocu ili papir, ne samo da stvara smeće uz naše prometnice, već i riskira plaćanje opome ...
Anketa


NALAZITE SE U > Kolumna
Bez ulaganja nema dobiti
Objavljeno: 24.07.2019. 20:13  
Pravila lijepog ponašanja prema novinarima
Pravila lijepog ponašanja prema novinarima

Zagreb (snimio: Marijan Radović)

 

U zadnje vrijeme ne idem često na konferencije za novinare što ne znači da ne vidim kako se ponavlja jedna te ista stvar, a to je da televizijski novinari uvijek imaju prednost. Tako političari, ne obazirući se na druge medije, pred početak konferencije za novinare sretni daju izjave pred televizijskim kamerama kako bi se na televiziji pojavili svega nekoliko sekundi budući da će ionako izvještaj biti popraćen nekim drugim, prigodnijim, snimkama. Rezultat je kašnjenje početka susreta s novinarima koje je ponekad i do dvadesetak minuta.

Napisao: Željko Marušić

Istina je da slika govori kao tisuću riječi, ali bi trebali naučiti osnove pravila lijepog ponašanja. Ako je početak najavljen, recimo, točno u podne tada treba i početi. Zaista je nepristojno kasniti, a što je čest slučaj, a još je manje pristojno podcjenjivati druge medije koji su ponekad jači od televizije. 

 

Navest ću tri primjera vezane uz radio, televiziju i internet. 

Prvi primjer

Svojevremno sam, punih devet godina, uređivao i vodio emisiju Sunčana emitiranu subotom od 9 do 11 sati iz studija Narodnog radija, a koju je izravno prenosilo gotovo 30 hrvatskih radio stanica. Prosječna slušanost je prelazila milijun slušatelja po emisiji! 

Navest ću dobar primjer s davno održanih Dana hrvatskog turizma u Bolu. Zamolio sam tadašnjeg ministra turizma Damira Bajsa da mi u moj "privremeni studio” u hotelu dovede Jadranku Kosor, predsjednicu Vlade RH, a nekadašnju radijsku novinarku. Istovremeno su je s HTV-a zamolili za izjavu. Mene je ignorirala i dala izjavu za podnevni Dnevnik HTV-a koji nije imao niti pet (!) posto gledatelja u odnosu na moju emisiju! Koja greška i to – radijske novinarke!

A kada se nacionalne televizijske kuće hvale ogromnom gledanošću dnevnika to je uvijek bilo višestruko manje gledatelja negoli što je bilo slušatelja moje emisije. 

I još nešto vrlo važno. Uvijek treba dobro razmisliti prema kome su upućene izjave, jesu li namijenjene svim građanima ili samo građanima na nekom području. Tu će lokalni mediji imati daleko značajniju ulogu. 

 

Drugi primjer

Nešto slično je i s tiskanim medijima. Dok televizijske vijesti s konferencija za novinare rijetko traju više od dvije minute novine i časopisi nerijetko donose daleko cjelovitiju vijest često s analizom pozadine nekog događaja. Znači pravu informaciju budući da televizijski novinari nakon dobivene izjave odlaze s konferencija za novinare i nemaju točnu predodžbu o temi o kojoj se temi stvarno govorilo.

Dodao bih i činjenicu kako će rijetko tko, prilikom gledanja televizijskog programa, "premotati” emisiju unatrag kako bi pogledao neku izjavu ili vijest ponovno, dok je kod čitanja novina, internetskih vijesti i slično dovoljno samo podignuti pogled na pročitani redak!

 

Treći primjer

Tako je u mojoj emisiji Sunčana, na koju sam ponosan jer je bila najslušanija radijska emisija u Hrvatskoj (!) sudjelovala jedna, meni posebno draga, direktorica jedne gradske turističke zajednice. Sve nas je razdragala poznavanjem turističke ponude njenog grada kao i odgovorima na neočekivana pitanja. I sve je bilo dobro dok je u šali nisam upitao zašto taji tolika zanimljiva zbivanja od nas i ne obavještava nas e-mailom o njima. Odgovor je glasio da je sve na internetu. Odmah sam rekao da je nekoliko milijardi intenet stranica i tko bi sve to pretraživao. 

Već sam napisao kako u turističkim zajednicama, što se odnosi i na sve ostalo, ne mogu očekivati da će mediji plaćati osobe koje će samo pretraživati te stranice kako bi ih, u konačnici, reklamirali. Naime, ukoliko za neku vijest na stranici www.turistplus.hr izdvojim prostor za objavu u rubrici Događanja, tada je već riječ o poklonu marketinške vrijednosti, da se ispostavi račun, od najmanje 600 kuna. Ukoliko odemo i popratimo zbivanje tada je riječ o marketinškoj vrijednosti od najmanje tisuću kuna. A ako tu vijest objavi više medija tada marketinška vrijednost može doseći i desetke tisuća kuna. Pa, za tako što se doista isplati stvoriti bazu podataka i elektronskom poštom slati najave zbivanja i zanimljivosti što u Hrvatskoj jedino dobro rade Turistička zajednica Zagrebačke županije i dodatno neke njene članice poput Zaprešića, Ivanić Grada i najbolje grada Samobora.

Dakle, opet bezobrazno, neprofesionalno i nezahvalno kako prema njihovim članicama tako i ostalim građanima koji daju novac zaposlenima u turističkim zajednicama!

Uzmemo li u obzir da su zaposlenici namješteni kako bi brinuli upravo o marketingu, a da ne govorim o "uzvišenoj kratici "DMC”, ne čudim se što nam broj gostiju opada. 

  isprintaj članak