Bosch i Mercedes-Benz pokreću pilot-projekt za uslugu automatiziranog prijevoza u San Joseu
Automatizirana vozila S-klase opremljena Boschevim i Mercedes-Benzovim sustavom vožnje i softverom pružaju uslugu prijevoza između zapadnog San Josea i središta ...
U kojoj zemlji pršti od orgazma?
Sve vrvi trgovinama seksi igračkama, raznim spolno poticajnim materijalima, pornografskim filmovima i slično. ...
Krovovi bečkog metroa postaju postrojenja za proizvodnju solarne energije
Dobivenu će se energiju trošiti odmah na mjestu proizvodnje za pogon dizala, pokretnih stuba i rasvjetu. ...
Anketa


NALAZITE SE U > Izdvojeno
Konobar ne može udovoljiti svim vašim željama i zbog toga ih ne trebate kažnjavati
Objavljeno: 27.11.2019. 07:13  
Pravila ponašanja u restoranu i baru
Pravila ponašanja u restoranu i baru

Važno je znati pravilno se ponašati u restoranu. Posebno u dobrom budući da će vam tada biti pružena još bolja usluga. I konobari cijene takve goste.


Pripremio: Dragan Kujundžić

 

Kako znati što naručiti?

• Dok čekate za stolom pogledajte što jedu gosti oko vas. Tako ćete dobiti nadahnuće što biste mogli naručiti, a ujedno ćete moći vidjeti i veličinu obroka.

• Pitajte konobara koje jelo gosti najčešće naručuju, te postoji li specijalitet kuće.

• Ne zaboravite pogledati u jelovniku popis slastica prije negoli predate narudžbu. Možda naiđete na desert kojem ne možete odoljeti pa ipak odlučite preskočiti predjelo ili ćete naručiti laganije glavno jelo.

 

Kako biti siguran da je jelo pripravljeno onako kako volite?

• Kad se smjestite za stol počnite postavljati pitanja. Ukoliko niste sigurni za neke začine ili ne znate kako se neko jelo priprema, pitajte. Možda će vam se činiti da zamarate konobara silnim pitanjima, ali, vjerujte, radije će odgovoriti na nekoliko pitanja negoli da mu vratite jelo jer nije ono što ste očekivali.

• Ukoliko patite od alergije na neku hranu, obavezno se raspitajte o sastojcima i načinu pripreme iako bi na jelovniku trebali biti napisani alergeni.

• Ukoliko imate mnoštvo zahtjeva za promjenom sastojaka određenog jela ili tražite da ga se skuha na poseban način, ne zaboravite uslužnost i ljubaznost konobara nagraditi posebnom napojnicom.

Konobar ne može udovoljiti svim vašim željama i zbog toga ih ne trebate kažnjavati. Oni se mogu samo potruditi da vam ugode, ali često su neke stvari van njihove moći. Na primjer, neki restorani ne žele posluživati slabije pečeno meso, a konobar je u tom slučaju nemoćan.

 

Kako dobiti bolju uslugu za stolom?

Budite ljubazni, čak i ako ste iživcirani dugotrajnim čekanjem, zapamtite da za to nije kriv konobar. Velika je vjerojatnost da će i konobar zbog gužve biti umoran. Kada se napokon dokopate stola, budite nasmijani i ljubazni. Iznenadit će vas koliko će prijateljsko ponašanje poboljšati uslugu. Ukoliko budete neljubazni prema njemu, čak i najveći profesionalci, neće vas uslužiti kako treba. Osmijeh otvara sva vrata!

 

Kako izabrati dobar restoran?

Mjesno stanovništvo je odličan izvor informacija pa se malo raspitajte. U razgovoru s domaćinima možete dobiti neprocjenjive informacije o tome gdje valja jesti. No, pripazite, jer ponekad zaposlenici hotela i taksisti dobivaju proviziju upućujući i dovodeći goste u određene restorane pa se ipak raspitajte na više mjesta, a i razgledajte malo prije same odluke.

 

U baru i za stolom

Ukoliko je u baru velika gužva i mnoštvo ljudi u redu čeka na piće, a vi ste u žurbi ili ne volite čekati, dajte napojnicu konobaru unaprijed i naglasite mu kako znate cijeniti dobru uslugu. Tako ćete se izdvojiti iz mase te će vas konobar zapamtiti. Ukoliko se ipak odlučite pričekati za barom na slobodan stol ne zaboravite dati napojnicu pipničaru. Napojnica koju ostavite na stolu možda mu neće biti predana.

 

Što učiniti kada niste dobro usluženi?

• Ukoliko smatrate da niste kvalitetno usluženi smanjite napojnicu ili je izostavite. Ukoliko konobar ne udovolji nekom vašem (razumnom) zahtjevu pozovite natkonobara (šefa sale). On bi trebao biti svjestan problema kako bi ih mogao ukloniti. Intervencija natkonobara mogla bi spasiti cijelu večeru koja stoji više negoli napojnica.

• Ako vam je neugodno zvati natkonobara za stol razgovarajte s njime prilikom izlaska iz restorana. Zanimat će ga svaki vaš prigovor, iako ćete time ograničiti mogućnosti da vam se izađe u susret

• Ukoliko smatrate da konobar ne zaslužuje napojnicu, ne ostavljajte je. Ipak, prilikom razgovora s upraviteljem, možete ostaviti manji iznos namijenjen poslužitelju. Ukoliko su poslužitelji bili u redu treba ih nagraditi. To će ujedno dati do znanja da ste spremni dati napojnicu za dobru uslugu te da vas je konobar zaista razočarao.

 

Što napraviti ako vas je konobar izvrsno poslužio?

• Recite konobaru kako ste oduševljeni uslugom kako biste ga potaknuli da i dalje tako obavlja posao.

• Pozovite natkonobara. Kao i prilikom loše usluge, trebali biste natkonobaru dati do znanja da je usluga odlična. Poslovođe trebaju prepoznati najbolje zaposlenike te tako poboljšati uslugu.

• Nagradite sukladno usluzi. Ukoliko smatrate da je konobar nadmašio sva vaša očekivanja i time omogućio odličan provod, dajte mu više od uobičajenih 5 do 10 posto (u SAD-u 15 do 20 posto).

 

Koliku napojnicu ostaviti?

• Ukoliko je usluga bila dobra, uobičajeno je ostaviti 5 do 10 posto u Europi od pune cijene obroka. Za bolju uslugu ostavite više.

U zemljama socijalističkog bloka napojnica je smatrana nepriličnom, ali niti jedan tren nije ukinuta. U Hrvatskoj i većini europskih zemalja u cijenu jela i pića ugrađeni su svi troškovi, pa tako i usluživanje konobara, a napojnica je nagrada za kvalitetu usluge. Iznimke postoje poput kafića u Italiji gdje čak posebno plaćate sjedenje za stolom za razliku od stajanja za šankom ili u Francuskoj gdje se češće može pročitati napomena da napojnica nije uračunata u cijenu te da je treba posebno platiti. Čak su navedeni postoci - uglavnom 10 posto.

Postoje zemlje poput Finske, Indonezije, Japana - u kojima se davanje napojnice smatra nepristojnim činom, a nije uobičajena niti u Armeniji, Gruziji i zemljama Srednje Azije.

 

Rezervacije

Mnogi restorani u turističkim područjima ne primaju rezervacije. Ipak, one su preporučljive ako se radi o važnim večerama u ekskluzivnim restoranima. Nije loša ideja prilikom dolaska u grad nazvati željeni restoran i raspitati se o tome. Ukoliko je restoran na posebno dobrom glasu, pametno je nazvati što prije.

 

Koja pitanja postaviti kada zovete restoran?

• Kakve su cijene?

• Za koju vrstu hrane je specijaliziran?

• Kako se razlikuje meni koji služe za ručak od onog za večeru?

• Može li se rezervirati mjesto?

• Kada je obično manja gužva?

• Kakva je odjeća prigodna za restoran?

• Imaju li u tjednu neke posebne večeri sa zabavom?

 

Koje su informacije potrebne za rezervaciju?

• Dan i vrijeme kada planirate dolazak

• Broj ljudi

• Ime pod kojim ćete rezervirati

• Neki će restorani zahtijevati broj kreditne kartice kako bi osigurali rezervaciju

• Sve posebne zahtjeve poput smještaja u dijelu za pušače/nepušače (ukoliko je pušenje dozvoljeno), poseban razmještaj sjedenja i slično.

 

Kako biti siguran da su dobro zaprimili rezervaciju?

• Zamolite ih da vam pročitaju sve podatke koje ste im izrekli.

• Provjerite jesu li shvatili sve vaše zahtjeve. 

• Uzmite ime zaposlenika koji je primio vašu narudžbu u slučaju da kasnije dođe do nekih problema.

• Provjerite što se događa s otkazom rezervacije. Neki će vam restorani teretiti kreditnu karticu naknadom za otkazivanje ukoliko ne otkažete li rezervaciju na vrijeme. 

• Danas, što je odlično, gotovo sve možete obaviti i mobitelom

  isprintaj članak