Ovo su najjače putovnice svijeta 2019. godine
Hrvatska se, među članicama Europske unije, već godinama nalazi u nepovoljnom položaju zajedno s Bugarskom i Rumunjskom. ...
Zašto u Aziji nose kirurške maske za lice
Stanovnici ovih država vjeruju u tradicionalnu kinesku medicinu (TCM) prema kojoj su dah i disanje sastavni su dio dobrog zdravlja, a izlaganje lošem zraku može ...
Najbolji hotelski lanci za LGBTQ osobe u SAD-u
Mnogi hoteli u SAD-u prilagođeni su LGBTQ osobama, od velikih međunarodnih lanaca do malih hotela. Pogledajmo koji hotelski lanci pozivaju LGBTQ goste i pružaju ...
Anketa


NALAZITE SE U > Mala škola turizma
Pristanak pod uvjetom da…
Objavljeno: 16.07.2019. 18:35  
Pregovori su teška i ozbiljna stvar
Pregovori su teška i ozbiljna stvar

Snimio: Željko Marušić

 

Postoji velika razlika između brižne i zabrinute osobe.


Pripremila: Ivanka Skokandić


Uobičajena je i uspješna taktika u pregovorima tvrditi da netko nema punu odgovornost potrebnu za znatniju promjenu uvjeta. U takvim slučajevima sve što je dogovoreno postaje provizorno i podložno pristanku odgovornijih osoba ili grupe ljudi. To dovodi do toga da će, ako generalni direktor ili nadzorni odbor nije odobrio povlastice koje su vama obećane, one ostati mrtvo slovo na papiru i vaš posao je puno lošiji nego što ste se nadali. Stoga:

• Zatražite jasan odgovor o punoj odgovornosti ugovaranja za tvrtku koju predstavljaju (zastupaju);

• Ako je odgovor "Da”, a vi još uvijek sumnjate, tražite to u pisanom obliku; "Žao nam je, ali to je standardna procedura koju traži naša pravna služba...itd”, a vi sa svoje strane: "Evo izvolite takvu potvrdu s naše strane.”;

• Ako je odgovor "Ne”, možete odmah tražiti da pregovarate s onim tko ima punu odgovornost;

• Ako to nije moguće, uvijek sačuvajte u rukavu poneki ustupak na koji ćete pristati ako "zagusti”. Nemojte nikad ići iskreno do kraja. Sačuvajte rezervu potrebnu za slučaj da od vas to traže oni koji moraju dati svoj pristanak, a vi morate pristati kako ne biste izgubili posao.

 

"Postoji velika razlika između brižne i zabrinute osobe. Zabrinuta osoba vidi problem, a brižna ga rješava.” (Harold Stephenson)

  isprintaj članak