Život bez muke i nereda
Jeste li se sjetili kupiti jeftinu plastičnu foliju i njome zaštititi radnu površinu prilikom rada za koji smatrate da će je dosta zaprljati? Kad završite jedno ...
Pet načina kako pronaći pravog životnog partnera
Postoje razne stvari koje nekome mogu otežati pronalazak srodne duše, počevši od previše zauzetosti poslom, nespojivosti itd. Postoje čak i oni koji su odlučili ...
Kostarika je proglašena najsretnijom zemljom u Latinskoj Americi
Ovo istraživanje mjeri očekivano trajanje života, BDP po stanovniku, doživljaj korupcije, slobodu donošenja odluka, podršku drugih ljudi u teškim vremenima i ve ...
Anketa


NALAZITE SE U > Izdvojeno
Štrajk nije jedna od iznimnih okolnosti koja oslobađa prijevoznike plaćanja odštete
Objavljeno: 23.03.2021. 15:28  
Putnici zrakoplova također mogu zahtijevati odštetu u slučaju štrajka kod prijevoznika
Putnici zrakoplova također mogu zahtijevati odštetu u slučaju štrajka kod prijevoznika

Sud EU presudio je po žalbi putnika kojem je skandinavski zračni prijevoznik uskratio odštetu zbog štrajka osoblja. 

Presudom kojom se dodatno jača zaštita europskih potrošača u zrakoplovnom sektoru, Sud Europske unije odbacio je argumente skandinavskog prijevoznika SAS. Piloti ove zrakoplovne tvrtke štrajkali su tjedan dana krajem travnja 2019. godine u Švedskoj, Danskoj i Norveškoj nakon što nisu uspjeli postići dogovor s upravom o novom kolektivnom ugovoru. Tijekom štrajka otkazan je niz letova, uključujući let putnika koji je preko međunarodne tvrtke za zaštitu potrošača Airhelp pokrenuo postupak protiv SAS-a pred sudom u Švedskoj.

Zrakoplovna tvrtka odbila je zahtjev putnika za odštetu u iznosu od 250 eura zbog otkazanog leta, jer je štrajk pilota bila izvanredna okolnost koja, prema uredbi EU-a o pravima zrakoplovnih putnika, oslobađa prijevoznike odštete, kao što to čini ne spada u njegov uobičajeni opseg aktivnosti i izvan je njegove kontrole.

Tvrtka je naglasila da će zbog štrajka morati platiti 117 milijuna eura odštete.

Airhelp je zauzeo suprotno mišljenje da su štrajkovi u kontekstu pregovora o plaćama ili boljih drugih radnih uvjeta dio normalnog poslovanja tvrtki. Sumnje u argumente SAS-a također je izrazio švedski sud i podnio žalbu Sudu EU.

 

Sud: Uprava tvrtke može odgovoriti na štrajk

Luksemburški sud sada je presudio da štrajkačke aktivnosti pokrenute prema nacionalnom zakonu od strane sindikata ili drugih predstavnika zaposlenika operativnog zračnog prijevoznika, posebno u kontekstu pregovora o plaćama, i tamo gdje uprava može udovoljiti štrajkačkim zahtjevima, ne spadaju u pojam izvanrednih okolnosti prema Europskoj uredbi o pravima zrakoplovnih putnika.

Prema sudu, štrajk treba promatrati kao jednu od načina kolektivnih napora zaposlenika, što je dio normalnog poslovanja zrakoplovne tvrtke. Stoga ne može tvrditi da nema kontrolu nad tim. Suci su posebno naglasili da se ciljevi štrajkačkih aktivnosti mogu postići u kontekstu socijalnog dijaloga u tvrtki.

Sud je također presudio da isključivanje štrajka iz pojma iznimnih okolnosti ne otežava prijevoznicima ostvarivanje njihovih ekonomskih prava, imovinskih prava i prava na pregovaranje sa zaposlenicima u kontekstu pregovora.

 

Iznimka je štrajk osoblja zračne luke

Međutim, prijevoznici se i dalje mogu pozivati ​​na iznimne okolnosti ako su otkazivanja ili odgađanja letova rezultat štrajka kontrolora zračnog prometa ili osoblja zračne luke. zaposlenika drugih tvrtki, što dovodi do ozbiljnih problema u radu zračnih luka.

  isprintaj članak