Klice otporne na antibiotike šire se i u perilicama rublja
Klice otporne na antibiotike proširile su se i u perilice rublja u kućanstvima, ali i u dječjim bolnicama lako ih je naći ukoliko perete rublje novorođenčadi. ...
Kada snižavati cijene i koja je važnost ulaganja u ljude
Tijekom panela na HOW festivalu stalno se spominjalo Tursku kao konkurencija, a svi su sudionici zajedno zaključili da dugoročno gledano, spuštanje cijena nije ...
Novosti o bosanskim piramidama

Pronalazač bosanskih piramida dr. Semir Osmanagić i dalje ostaje među najaktivnijim i najatraktivnijim svjetskim predavačima. ...
Anketa


NALAZITE SE U > Mala škola turizma
Recept za uspješno poslovanje je jednostavan
Objavljeno: 06.07.2013. 17:28  
Restorani s nadahnućem
Restorani s nadahnućem

Recept za uspješno poslovanje je jednostavan, samo treba pratiti što rade uspješniji od vas. Za primjer dajemo poznati svjetski lanac hotela i restorana Marriott International. Hranu pripremajte kao da na objed dolaze zvijezde, šefa kuhinje stavite u prvi plan kao dio showa, pratite trendove i promjene na tržištu te dotjerajte interijer tako da stvorite privlačan restoran. Poboljšanje u poslovanju je zagarantirano: povećanje prometa u restoranima te 30 do 50% veću popunjenost kapaciteta hotela.

Uprava hotela zaista se potrudila izdvojiti ponudu hotela iz prosjeka i jednoličnosti u prepoznatljivi proizvod. Potrudili su se stvoriti brand imena Marriott.

U prošlosti tvrtka se usredotočila na dizajn i  funkcionalnost restorana s naglaskom na posluživanje zajutraka. Unatrag pet godina pokrenuli su snažnu kampanju, kako bi, uz posebna prostorna uređenja, karakteristične menije i uslugu, privukli posjetitelje i za vrijeme ručka i večere, kao i za zajutrak. Dodatni cilj bio je privući ljude koji rade i žive u okolnim područjima, a čije prisustvo povećava ugled objekta među gostima hotela.

 

Više od cigle i betona

Prvi korak u strategiji bilo je unutrašnje uređenje restorana koje su izveli tako da bude zaštitni znah njihova lanca. Za posao su angažirali profesionalce specijalizirane za uređenje prostora u ugostiteljstvu, shvativši koliko je samo uređenje bitno za stvaranje dobrog imena restorana. Naravno, cijelo su vrijeme pratili reakcije gostiju, kako bi ispravili moguće nedostatke

 

Imena sa značajem

Izmijenjen dizajn prostora može privući pažnju, no ne može je dugo zadržati. Bilo je potrebno zaposliti i odlične šefove kuhinje, kako sav trud ne bi pao u vodu. Tvrtka se usredotočila na izradu osobitog menija za koji se isplati napraviti koji kilometar više. Testirali su prijavljene šefove kuhinja kako bi vidjeli koliko su upoznati s trendovima u kulinarstvu te ih dodatno podučili. No ni isnažan trening kuhara, koliko god poučan bio, nije dovoljan da dovede hordu gostiju u restoran. Za to su se trebali obratiti nekim poznatim imenima struke koja sama po sebi privlače goste.

U prošlosti je svaki hotelski restoran imao istu ili sličnu ponudu, a meniji su bili kreirani kako bi zadovoljili mase. Treba se potruditi da svaki restoran bude poseban te da ima jedinstvenu ponudu hrane te se tako izdvoji od ostalih restorana.

 

Osobni stil

Uz pomoć slavnih, ali i dobro izvježbanih mladih kuhara, lanac Marriott se uz jedinstvenu ponudu izdigao iz prosjeka. Hotelski saloni i restorani prepuni su novih ideja i pružaju jedinstvenu ponudu jela i pića. Svaka pojedinost u skladu je s lokalnim običajima i ponudom tako da gost zaista može osjetiti sav šarm domaćeg restorana.

Mali primjer posebne ponude jest kemijska olovka sa zaštitnim znakom restorana koju gost koristi kako bi označio koje namirnice želi u svojoj salati koja tako postaje vrlo osobna. To je sitnica, ali omogućuje gostu da uvijek dobije baš onakvu salatu kakvu želi, što goste oduševljava. Takva prilagođena ponuda idealan je način da hotel pokaže svu svoju kreativnost i individualnost.

 

Jelo s potpisom

U načelu, pića s potpisom kompliciranija su i skuplja za pripremu pa i stoje nešto više, time i donose nešto veći priljev novaca. No, također pomažu da gost doživi hotel na poseban način, zapamti ga po tome i, po mogućnosti, vrati se opet.

Visoki standardi hrane i pića odnose se i na uobičajena pića koja se poslužuju u barovima. Zlatno pravilo uglednih barova jest biti u mogućnosti poslužiti barem 22 vrhunske vrste votke, 19 vrsti piva te 42 različita vina. Da nadodamo još jedan popularni trend: ponuda vina u bocama od pola litre. Tako se gostu omogućuje da uživa u omiljenom vinu ne primoravajući ga da naruči veliku količinu.

Ni gosti koji više vole uslugu u sobu nisu zanemareni. Mariott je u svoju ponudu uključio izradu Martinija u sobi, a poslužuje ga s maslinama i zagrijanim oraščićima. Zahvaljujući takvoj ponudi porast prodaje pića povećao se do 3%.

Šefovi kuhinja dobili su nalog da u ponudu jela često uvode novine uzevši u obzir područje na kojem se hotel nalazi. Jelovnike se mijenja tri do četiri puta godišnje te tako pozivaju redovite goste da opet dođu i vide što ima novoga u ponudi. Cilj je izdići se iz etikete uobičajenog hotelskog restorana i postati restoran u koji se dolazi s namjerom, a koji se slučajno nalazi u hotelu. Tako se mnogi hotelski goste ugodno iznenade kad na meniju ugledaju neka jela koja se inače ne nalaze u uobičajenoj ponudi hotelskog restorana. Većina gostiju želi kušati okuse i kuhinju odredišta.

U Desert Ridge Resortu, na primjer, na meniju imaju ponudu od deset različitih inačica večera. Već u prvoj godini poslovanja s takvom ponudom primijetili su značajan porast prihoda restorana. Jedan od razloga povećanja prometa jest i to što gosti više ne moraju napuštati hotel kako bi doživjeli svu punoću lokalne ponude.

 

Dodatna ponuda

Unatoč potvrđenom povećanju prihoda Mariott ne prestaju nadopunjavati i mijenjati svoju ponudu prateći trendove na tržištu te, što je još važnije, imajući sluha za zahtjeve kupaca.

Jedan od pozitivnih primjera je i Aquatica Beach Bar & Grill u Eden Roc Renaissance Resort & Spa u Miamiu. Položaj tog restorana je i njegova važan adut. I dok okolna odmarališta nude konfekcionirane obroke iza pješčanih dina odnosno uz cestu koja prati obalu, restoran Aquatica smješten je na samom rubu šetnice.

Restoran je uređen tako da iskorištava sve prednosti okoliša pružajući gostima mogućnost da jedu, piju i druže se na otvorenom dok uživaju u pogledu na plažu i zvucima valova koji pljuskaju o obalu. Uprava Aquatice hvali se ogromnim odazivom gostiju, pozivajući se na činjenicu da u njemu ne objeduju samo gosti hotela, već privlači i slučajne šetače koji odsjedaju u hotelima u okolici. U konačnici tako imaju zadovoljne goste, koji uživaju u objedu svim čulima, ali i veliko povećanje prihoda restorana.

 

Meni koji odgovara svima

Dijetna ishrana postala je novi način života te, kao takva, imala veliki utjecaj na industriju hrane i pića i ugostiteljstvo. Mariott je prepoznao zahtjeve tržišta te u redovne menije uklopio dijetalnu ponudu pod nazivom Fit For You koja uključuje od organskog voća i povrća do koktela s niskom količinom ugljikohidrata. Iako je takva ponuda bila isprva dostupna samo za vrijeme doručka, dokazala se vrlo popularnom te su ju proširili i na ručak, večeru te catering.

Fit For You program osmišljen je kako bi se uklopio u sve popularniji način života i trendove u dijetalnoj prehrani. Planira se da posluži kao strateška osnova za razvoj ponude koja prelazi prehranu siromašnu ugljikohidratima, oformljavajući menije siromašne masnoćama, kolesterolom, vegetarijanske, čak i s namirnicama organskog porijekla te prateći i ostale trendove, sukladno zahtjevima tržišta.

Fit For You ponuda posebno je označena na jelovnicima te je dostupna i kao zdrava brza hrana za ponijeti.

Mi postavljamo smjernice no ne želimo davati uputstva upravi koje da namirnice imaju u ponudi budući da znamo da naši gosti ne žele istu ponudu u svim restoranima. - kaže jedan od direktora i nastavlja: Želimo da šefovi kuhinja preuzmu vlast i sami odlučuju o tim stvarima. Program Fit For You na najbolji način govori gostima: „mi brinemo o vama“.


  isprintaj članak