Najčistiji zrak na svijetu
Znanstvenici su uvjereni da su pronašli najčistiji zrak koji uopće nije onečišćen ljudskim djelovanjem. ...
Znate li išta o kopačima zlata?

Garimpeiro (rudar - kopač) u Brazilu ili Mozambiku, galamsey u Gani ili rudari nindže u Mongoliji često su okosnica lokalnih gospodarstava. ...
Zašto su mnoge države počele kupovati zlato puno prije korona virusa
Zlatna groznica se nastavila posljednjih tjedana, što je vodeći pokazatelj zabrinjavajućeg vremena koje je pred nama. ...
Anketa


NALAZITE SE U > Vijesti iz svijeta
Zrakoplovi Boeing 737 MAX neće prevoziti putnike do siječnja 2020. godine
Objavljeno: 30.10.2019. 22:13  
Šest Boeinga 737 MAX Copa Airlinesa ostaju i dalje prizemljeni
Šest Boeinga 737 MAX Copa Airlinesa ostaju i dalje prizemljeni

Prizemljeni zrakoplovi Boeinga 737 MAX u Zračnoj luci Tocumen


"Zrakoplovi Boeing 737 MAX panamske zrakoplovne tvrtke Copa Airlines osnovane 1944. godine, ostati će izvan reda letenja avioprijevoznika tijekom mjeseca siječnja 2020. godine", rekao je Pedro Heilbron, predsjednik tvrtke Copa Airlines, na ALTA Airline Leader Forumu koji se održava u Brazilu.

Heilbron je rekao da to ne znači da će ponovno letjeti odmah nakon tog datuma, jer prvo moraju pričekati ponovno certificiranje zrakoplova od strane Savezne agencije za zrakoplovstvo SAD-a (FAA) i Agencije za civilno zrakoplovstvo Paname. Objasnio je da će, nakon što zrakoplove ponovno potvrde i odobre lokalne i regionalne zrakoplovne vlasti, trebati će zrakoplovnoj tvrtki dva tjedna ds ponovno organizira letenje s njima.

Heilbron je izjavio da iako je prizemljenje ovih zrakoplova utjecala na raspored letova i kapacitet sjedala, za sada ne žele otkriti brojke gubitka ili troškove koje je stvorio. Zrakoplovne tvrtke diljem svijeta izgubile su stotine milijuna dolara otkako su avioni prizemljeni nakon dva sudara oduzevši živote stotinama putnika i posade.

"Ne otkrivamo troškove boravka naših zrakoplova Boeinga737 MAX na zemlji. Imamo ih šest u Panami, a još četiri, već proizvedena, nalaze se u hangarima Boeinga. Nakon što se zrakoplovi vrate u zrak, možemo izračunati koliki je gubitak bio”, rekao je, dodavši da će sve pogođene zrakoplovne tvrtke sigurno sjesti i razgovarati s proizvođačem o nadoknadi gubitaka koje su pretrpjeli zbog nedostatka tih modela zrakoplova i njihovog prisilnog prizemljenja i nastavio: "Vjerujemo da je MAX 737 sjajna letjelica, koja je imala vrlo ozbiljne i vrlo nesretne probleme, i nadamo se da će to biti siguran zrakoplov u budućnosti nakon svih urađenih izmena na njemu".

 

Činjenice

Heilbron, koji je ujedno i predsjednik Latinskoameričkog i karipskog udruženja za zračni promet (ALTA), objasnio je da u regiji u osnovi postoje četiri zrakoplovne tvrtke s neoperativnim MAX-om: Copa Airlines, Aero Mexico, Gol i Aerolineas Argentinas.

737 zrakoplova MAX prizemljeni su diljem svijeta od 14. ožujka, nakon dvije nesreće u kojima je poginulo 346 ljudi: 29. listopada 2018., Lion Airline i Ethiopian Airlines, 10. ožujka 2019. godine.

Luis Felipe de Oliveira, izvršni direktor ALTA-e, rekao je da, unatoč problemima u različitim regijama, osim utjecaja na troškove, Latinska Amerika i Karibi su otporni, a putnički promet u cjelini očekuje da će 2019. godini postići rast od 5%.

  isprintaj članak