U kojoj zemlji pršti od orgazma?
Sve vrvi trgovinama seksi igračkama, raznim spolno poticajnim materijalima, pornografskim filmovima i slično. ...
Krovovi bečkog metroa postaju postrojenja za proizvodnju solarne energije
Dobivenu će se energiju trošiti odmah na mjestu proizvodnje za pogon dizala, pokretnih stuba i rasvjetu. ...
Pravila ponašanja u restoranu i baru
Ukoliko ste u žurbi ili ne volite čekati, dajte napojnicu konobaru unaprijed i naglasite mu kako znate cijeniti dobru uslugu. ...
Anketa


NALAZITE SE U
Putovanje osobnim avionom - trend je u zrakoplovnom prijevozu
Objavljeno: 03.10.2017. 11:02  
Sigurnije je letenje privatnim zrakoplovima
Sigurnije je letenje privatnim zrakoplovima

Dodatni poticaj rastu ovakvog obavljanja zrakoplovnog prijevoza bilježi se nakon poznatih terorističkih napada. Poslovni ljudi su ponovno počeli shvaćati prednosti koje donosi osobna usluga, a prije svega značaj sigurnosti letenja.

 

Napisao: Mladen Dujmović

 

Korištenjem programa suvlasništva poslovni ljudi putuju uz manje sigurnosne poteškoće u zračnim lukama, cijene putovanja su u prihvatljivim granicama, a sigurnost samog letenja je znatno viša negoli na komercijalnim letovima. Kada je 1986. godine američki poslovni čovjek Richard Santulli pokrenuo projekt "fractional ownership" nitko, pa možda ni on sam, nije mogao naslutiti kako će to korjenito utjecati na posao u zrakoplovstvu.

 

Dioničarstvo nad zrakoplovom

Pokretačka ideja je bila, u suštini, jednostavna: ponuditi zainteresiranima poslovnim ljudima drugačiji, udobniji način poslovnog putovanja uz smanjenje troškova putovanja diobom zajedničkih troškova. Zainteresirane stranke, pojedinci, tvrtke ili udruge zajednički ulažu u kupovinu zrakoplova u različitim omjerima koji se kreću najmanje od 1/16 pa naviše. Gospodarskim rječnikom kazano, ulagači su dioničari to jest djelomični suvlasnici zrakoplova. Suvlasništvo im osigurava određen broj sati letenja godišnje s unaprijed određenom i ugovorenom cijenom koju se ne mijenja bez obzira na tržišne promjene u tekućoj godini. Osim točno poznate cijene sati letenja ulagač ostvaruje druge pogodnosti: raspolaganje "vlastitim" zrakoplovom u vrijeme koje mu odgovara s mogućnošću najave leta svega nekoliko sati ranije, posebno ponudu hrane i pića (catering) tijekom putovanja, ustupanje raspoloživih svojih sati letenja bilo kome po vlastitoj želji, zamjenu svog zrakoplova za letenje manjim ili većim zrakoplovovom ovisno o potrebi. Nakon isteka ugovora o djelomičnom suvlasništvu koji se obično sklapa na pet godina ulagač može svoj udio u zrakoplovu prodati tvrtkii operatoru po tada tržišno važećim uvjetima.

Tvrtka operator je ključna karika u "djelomičnom suvlasništvu" koja obavlja sve potrebne usluge ulagačima - suvlasnicima. Njene obveze su osiguranje stručnog osoblja, tehničko održavanje zrakoplova, planiranje letenja, obavljanje letenja po planu i vremenu naručitelja te obavljanje svih drugih potrebnih poslova koji moraju jamčiti servis po točno utanačenom ugovoru. Kako bi privukle moguće ulagače u program "suvlasništva" tvrtke-upravljači (operateri) zapošljavaju vrhunsko stručno osoblje, u flotu uključuju suvremene i sigurne zrakoplove, tehničko održavanje je na vrhunskoj razini, sigurnost letenja je na znatno višoj razini od komercijalnih (klasičnih) letova. Upravljanje tim tvrtkama je vrhunski organizirano i one su u svijetu zrakoplovnog posla u vrhu piramide.

 

Prednosti

Prednosti ovako organiziranog zrakoplovnog prijevoza su prije svega u osobnosti usluge: tip zrakoplova, vrijeme putovanja, odredište putovanja, usluga tijekom leta, posebne potrebe za opremom tijekom putovanja (konferencijska oprema i sl.) su stvar izbora naručitelja - suvlasnika. Novčano gledano, pristup dijeljenja troškova navedenog servisa drastično je jeftiniji negoli da to tvrtka ili pojedinac sami rade. Dostupni servis je najviše moguće prilagođen potrebama i zahtjevima svakog ulagača, udobnost putovanja je na vrhunskoj razini a što je izuzetno važno sigurnost takvog načina putovanja je dokazana. Zamisao personaliziranog putovanja u pravilu privlači poslovne ljude, a u kombinaciji s prihvatljivim troškovima, optimalnim u odnosu na druge mogućnosti, čini krajnji odabir izvjesnim.

Posljednjih godina sektor "fractional ownership" bilježi najveće stope rasta u zrakoplovnom poslu. Neke stručne procjene tvrde da se približno 30 posto svih narudžbi poslovnih zrakoplova odnose na navedeni sektor. Od početnih sedam zrakoplova i četiri kupca - suvlasnika u 1986. godini došlo se do brojke od gotovo 800 zrakoplova i gotovo dvije tisuće zadovoljnih kupaca s preko dva milijuna sati obavljenih sati letenja tijekom prošle godine. Diljem svijeta nastaju tvrtke na konceptu suvlasništva koji je u poslovnom svijetu sve prihvaćeniji. Proizvođači zrakoplova pokreću programe suvlasništva kako bi pospješile prodaju jer klasični sektor bilježi pad. Primjere takvog pristupa su Bombardier sa svojom tvrtkom Flexjet i Rytheon s Travel Air koje su među najuspješnijim u svojoj branši.

Najpoznatija tvrtka operator u svijetu je NetJet čiji je utemeljitelj spomenuti gospodin Santulli. Nevjerojatan uspjeh tvrtke privukao je jednog od najpoznatijih ulagača - Warrena Buffeta da kupi tvrtku 1998. godine za rekordnih 750 milijuna američkih dolara. Tvrtka je i dalje vodeća na tržištu s preko 350 zrakoplova u svojoj floti koja vrijedi milijarde američkih dolara i programima za SAD, Europu i Srednji Istok.

 

Budućnost u konceptu suvlasništva

Budućnost razvoja koncepta djelomičnog suvlasništva su optimistične posebice kada se ima u vidu rastuća potreba za međunarodnim putovanjima uz visoku sigurnost putovanja uz odgovarajuću udobnost. Stručnjaci predviđaju da će u budućnosti koncept suvlasništva sve više postajati sredstvo kako poslovnih putovanja tako i putovanja za odmor i zabavu.

Ideja je po svemu zanimljiva i za naše okruženje jer potreba za primjenom takvog načina poslovanja sigurno ima, osobito ako želimo uspješno poslovati sa svijetom i iskoristiti svoje turističke mogućnosti. Stručni preduvjeti u zemlji postoje samo ostaje uvijek najvažnije pitanje zanimanja mogućih ulagača za takav vid poslovanja.

  isprintaj članak