Krovovi bečkog metroa postaju postrojenja za proizvodnju solarne energije
Dobivenu će se energiju trošiti odmah na mjestu proizvodnje za pogon dizala, pokretnih stuba i rasvjetu. ...
Pravila ponašanja u restoranu i baru
Ukoliko ste u žurbi ili ne volite čekati, dajte napojnicu konobaru unaprijed i naglasite mu kako znate cijeniti dobru uslugu. ...
Masovno samoubojstvo ptica u Indiji
Želite li se odvojiti od monotonije svakodnevnog života, trebali biste posjetiti neobična mjesta u Indiji i ostati zaprepašteni. ...
Anketa


NALAZITE SE U > Mala škola turizma
Sigurnost se može i unajmiti
Objavljeno: 31.01.2014. 09:40  
Sigurnost za gosta
Sigurnost za gosta

Ovakva šunka s jajima nikako ne smije "napustiti" kuhinju

 

Stanovanje u hotelu i objedovanje u restauraciji nipošto se ne razlikuju od života u vlastita četiri zida: ljudi se vole i prepiru, uživaju i kradu. Stoga također i u turističkim pogonima tema sigurnosti zasigurno nikada ne ide na odmor.

 

Pripremio: Željko Marušić

 

Nezgode u području kuhinje usprkos vrhunskoj sigurnosnoj tehnologiji i različitim propisima i dalje predstavljaju svakodnevnu pojavu: opekotine i ozljede izazvane vrućom parom, porezotine kao i nagnječenja – opasnosti su opsežne. Međutim, gostu i javnosti to većinom ostaje skriveno. Isto tako kada neka “crna ovca” iz redova osoblja vjeruje da je pogon ustvari samoposluživanje, uključujući i blagajnu. Stoga za naslove u novinskim člancima gotovo beziznimno skrbe samo oni slučajevi u kojima je oštećen gost, kao u slučaju požara hotela ili u slučaju da kakav uljez u gostinjskim sobama ugrabi bogat plijen. Pri čemu ovo potonje više ili manje pripada prošlosti.

Tako je godinama jedan “penjač” zagorčavao život izvršnim organima vlasti i ponekom hotelijeru u Salzburgu i Koruškoj (Austrija). Dok su gosti hotela sjedili za stolom u restauraciji, on se preko fasade i balkona penjao u sobe. Plijen mu je bio bogat: iznos štete iznosio je oko 1,4 milijuna eura. Policiji se predao se tek nakon divljeg gonjenja.

Godine 1995. u Beču je jedan drugi kradljivac “posjetio” ukupno deset hotela, ali iznos štete iznosio je samo oko 18.000 eura. To vjerojatno najbolje pokazuje činjenicu da su sigurnosni uređaji, poput sefova u sobama, boljeg nadzora hotelskih hodnika, suvremenih sustava zaključavanja itd., veoma učinkoviti.

Osim toga, turisti više ne putuju s velikim iznosima u gotovini, kao platežno sredstvo sve više služe kreditne kartice ili čekovi. Obiteljski nakit ostaje kod kuće, a nekoć skupocjeni uređaji, poput fotoaparata ili videokamera, odnosno mobitela, u međuvremenu su postali tako jeftini da se njihova krađa više ne isplati. Ta onaj tko mobitel želi dobiti “besplatno”, pretplatit će se na neke novine...

 

Požari u hotelima

Posve drugačije čitamo kroniku o temi požara: samo u protekle dvije godine diljem je svijeta život izgubilo na stotine ljudi u hotelima i diskotekama zbog vatre, dimnog plina ili panike.

Da se izbjegnu takve štete poželjno je kontaktirati s tvrtkom ovlaštenim za nadzor iz područja zaštite od požara, no i nadalje je potrebno pridržavati se raznih zaštitnih odredaba - kao i dobro surađivati s mjesnom vatrogasnom službom.

Podrazumijeva se da hotelsko osoblje, uključujući i praktikante i pomoćnu radnu snagu, mora prolaziti redovito osposobljavanje u stvarima evakuacije i suzbijanja požara. Mjesna je vatrogasna služba u tom pogledu vjerojatno najidealniji sugovornik. Za goste je potrebno skrbiti i dalje čak i ako je u slučaju nesreće spašavanje uspješno provedeno. Osobe koje se nalaze u šoku mogu počiniti djela koja su potpuno protivna svakom razmišljanju o sigurnosti.

Primjer: kada je izbio požar u Trans-Canada hotelu u pokrajini Ontario u Kanadi. 88-godišnji Dorius Denis evakuiran je iz svoje hotelske sobe u posljednjem trenutku. Iako se hotel nalazio u plamenu, Denis je ponovno pojurio u hotel: tražio je svoje treće zube. Jedan je vatrogasac ugrozio vlastiti život, kako bi starog gospodina po drugi puta izvukao iz zgrade. Uzgred, umjetno se zubalo rastopilo u vatri.

 

Neonskom svjetiljkom protiv narkomana

Postoji mnoštvo primjera za to kako se i jednostavnim sredstvima mogu izbjeći sigurnosni rizici, odnosno situacije koje su za gosta neugodne. Prije nekoliko godina veći je broj bečkih hotela imao problem što njihove zahode nisu koristili samo gosti nego i ovisnici o drogama koji su se na tom mirnom mjestu “fiksali”. Iz Nizozemske su uvezli posebne neonske svjetiljke pod čijim se svjetlom kod ljudi nisu mogle razaznati vene. Za narkomana to znači da mora potražiti neko drugo mjesto kako bi si štogod uštrcao. Dakle, taj se problem hotela mogao riješiti malim troškovima, bez uporabe sile i bez velike policijske akcije.

 

Sigurnost se može i unajmiti

Onaj tko ne raspolaže vlastitim timom osiguranja može u eventualnom slučaju posegnuti za profesionalcima poput onih iz zaštitarskih tvrtki kada je potrebno zaštititi goste u vrijeme održavanja određenih priredaba ili kada su u hotelu takozvane veoma važne osobe (VIP). No već se kod dodjele soba u obzir mora uzeti i zaštita gosta.

Zaštita VIP gostiju, međutim, ne spada u svakodnevni posao domaćih turističkih tvrtki. One se sigurno počesto nađu pred problemom da iz gostinjskih soba nestane inventar ili vrijedni predmeti. Onaj tko se ovdje bude ponašao poput slona u porculanskoj radnji, razljutit će nedužne goste, a isto tako i nedužno osoblje. Mnogo je pametnije biti malo taktičniji i baciti se u mali tehnički trošak.

Primjer iz Austrije: jedan je ugostitelj, smješten južno od Beča, primijetio da, s jedne  strane, u priručnoj blagajni redovito nedostaje novaca i da, s druge strane, također redovito nestaju i namirnice. Veći je broj osoba imao pristup i jednom i drugom. Za policiju bi to bila presitna riba, a da bi pokrenula akciju. Stoga je ugostitelj angažirao jednog profesionalnog detektiva koji je privremeno uveo video nadzor. Zahvaljujući modernoj tehnici to je povezano samo s malim tehničkim i financijskim troškom. Već su prvog dana automatskog nadziranja lopovi upali u stupicu: radilo se o jednoj zaposlenici i njezinom mužu. Ubrzo je uslijedilo trenutačno otpuštanje i prijava - zahvaljujući video snimci. A troškovi te akcije bili su manji od samo jednog dnevnog utrška lokala.

 

Sustavi zaključavanja bez ključa

Gosta, međutim, često ne treba čuvati nego nadzirati. Tu svrhu, primjerice, diskoteke ostvaruju pomoću malo tehnologije. Budući da su većinom slabo osvijetljene, kriminalci se tu pokušavaju riješiti krivotvorenog novca. Jednostavna ultraljubičasta svjetiljka, primjetno postavljena u području blagajne, odvraća od tog nauma. Neke kockarnice već daleko više troše na nadziranje svojih gostiju. Tako se sumnjive osobe mogu elektronski markirati već na ulazu, a da to one ne primijete. Uđe li neki tako markirani gost u prostoriju igračnice, nadzorne se kamere (koje gost naravno ne može primijetiti) automatski usmjeravaju prema njemu i slijede ga na svakom koraku. Međutim, i najmodernija tehnika i najveći troškovi u ugostiteljstvu i hotelijerstvu tek su luk i voda, ukoliko se primjerice, ne pridržavaju minimalnih standarda. Jedan stručnjak za osiguranje izražava to ovako: “Mnogi zaboravljaju da u temu sigurnosti spadaju i tema higijene i pažljivog pripremanja hrane. Upamtite: i pokvarena hrana može izazvati katastrofu u kojoj može biti ugroženo isto toliko ljudi kao i prilikom kakvog spektakularnog požara hotela.”

 

  isprintaj članak