Krovovi bečkog metroa postaju postrojenja za proizvodnju solarne energije
Dobivenu će se energiju trošiti odmah na mjestu proizvodnje za pogon dizala, pokretnih stuba i rasvjetu. ...
Pravila ponašanja u restoranu i baru
Ukoliko ste u žurbi ili ne volite čekati, dajte napojnicu konobaru unaprijed i naglasite mu kako znate cijeniti dobru uslugu. ...
Masovno samoubojstvo ptica u Indiji
Želite li se odvojiti od monotonije svakodnevnog života, trebali biste posjetiti neobična mjesta u Indiji i ostati zaprepašteni. ...
Anketa


NALAZITE SE U
Ne vjerujete svemu što pročitate!
Objavljeno: 14.03.2015. 17:34  
Skupljanje podataka za putovanja: vodiči
Skupljanje podataka za putovanja: vodiči

Mumbai: glavni željeznički kolodvor

 

Oni koji uživaju u planiranju putovanja kao dijelu doživljaja, vrlo mudro ulažu i uživaju u golemom povratu. Proučite mjesto kamo idete. Ova domaća zadaća je vrlo zabavna. Na raspolaganju imate mnogo toga: vodiče, DVD-e, internet i turističke informacijske urede.

 

Vodiči

Mudri ljudi zasnivaju svoje putovanje na tri godine starom posuđenom vodiču. Novac koji su uštedjeli u knjižari je potrošen već prvog dana na putu, tražeći hotel i restoran koji su u međuvremenu zatvoreni. Ukoliko posjećujete neko mjesto prvi put, a pogotovo ako se radi o dalekim putovanjima, kao na primjer u Belize ili Šri Lanku, opskrbite se dobrim vodičem izdanim te ili prošle godine, i putujte mudro!

Previše ljudi gleda kako ne potrošiti novac kad se radi o informacijama. Možete ih vidjeti na uličnim uglovima u Parizu kako prebrojavaju novac. Pregledavaju banknote koje se čine iste i na očima im se vidi da im propada godišnji odmor. Turisti koji nemaju pravovaljane podatke potroše novac prije vremena, odlaze ranije kući i mrze zemlju u kojoj su bili. S dobrim vodičem, možete se prvi puta naći u Parizu, kretati se bilo gdje s malo novaca u podzemnoj željeznici, jesti dobro, a jeftino i naći predivan smještaj u malom hotelu sa sobaricom koja pjevuši dok radi svoj posao. Sve što je dobro i što trebate znati nalazi se u vodiču.

Prije negoli kupite knjigu, proučite je. Koliko su podaci stari? Najjeftinije knjige su obično i najstarije – bez popusta. Tko ih je napisao? Kakva su iskustva pisca? Je li knjiga "radi" za vas ili za turističku djelatnost? Usredotočuje li se na istinska mišljenja ili piše sve najbolje? Za koga je pisana? Je li je čitljiva? Trebala bi imati osobnost i podatke.

 

Ne vjerujete svemu što pročitate!

Moć pisane riječi je strašna. Mnoge knjige su začinjene podacima koje su u potpunosti krive. Mnogi „pisci“ klone pred izazovom pisanja turističkog vodiča temeljenog na prepričavanju, turističkim brošurama, drugim knjigama i požudnim mislima.

I dok s podacima možete ugodno ploviti, previše podataka može potopiti brod. Dobro je kupiti nekoliko vodiča za svaku zemlju koju planirate posjetiti. Nema potrebe nositi svih 120 stranica knjige o Skandinaviji ako mislite samo posjetiti Oslo i Bergen. Zato lijepo i uredno istrgnite nekoliko stranica koje govore o tom gradu i već ste sačuvali kilogram - dva dvije uputnoj torbi što će omogućiti da ponesete nešto drugo.

 

Beletristika

Pročitajte maštanja koje govore o putovanjima. Knjiga na dvoru Luja XIV. pridonosi boljem doživljaju Versaillesa. Ne biste trebali preskočiti naslove poput Poljska ili Iberija Michenera, Stoneovo Grčko blago (za Grčku i Tursku), pjesme pjesnika Wordswortha o engleskom jezeru Lake District i Trojstvo Leona Urisa o Irskoj. Osobni doživljaji su zabavni i životni, kao što su Zapisi s malog otoka Billa Brysona (o Britaniji), Provansalske knjige Petera Maylea o njemu samome i serija knjiga Putničkih priča (o Irskoj, Francuskoj, Parizu, Provansi, Italiji, Toskani, Španjolskoj, Pragu, Grčkoj i Turskoj).

 

Zemljovidi

Europski putnici trebali su dobre mape još od vremena Aleksandra Velikog. Danas postoji golem izbor, tako da nije lako započeti potragu za dobrim zemljovidom. Mape i atlase prodaje se na benzinskim postajama, u knjižarama, kioscima i turističkim dućanima. Jedini razlog kupnje karte prije putovanja je iz općih razloga planiranja. Mnogi putnici daju prednost Michelinovim zemljovidima, ali postoji još dobrih zaštitnih imena kao što su Hallwag, Freytag, Berndt, Marco Polo i AA. Michelin 705 europska karta daje odličan pregled cijele Europe. Mnogi turistički vodiči kao Rough Guide, Lonely Planet, Let’s Go i Rick Steves sada rade mape ili splet karte i vodiča. Na što obratiti pozornost prilikom kupovine zemljovida?

Odlučite za što vam mapa treba. Dakle, koja je njezina svrha? Želite li opću kartu cjelokupnog ozemlja jedne države ili neku određenog područja ili grada? Vozite li automobil, krećete li se vlakom ili biciklom? Ili pješačite?

Shvatite omjer. Karte se dijele prema omjeru ( na primjer 1:100,000.). Što je niži drugi broj na skali to je karta detaljnija. Karta skale 1:100,000 znači da je svaki centimetar na karti jednak jednom kilometru u stvarnosti. Temeljna europska mapa ima omjer 1:3,000,000 što je potpuno dostatno za opći pregled. No, ako istražujete pojedino područje vozilom trebat ćete nešto detaljnije (1:200,000). Ukoliko se vozite biciklom, uzmite još detaljnije mapu omjera 1:100,000 ili 1:50,000. Očito, što je mapa detaljnija, to više podataka možete dobiti – no neke karte su toliko ispunjene podacima da ih jedva možete pročitati.

Vozači trebaju prvoklasne mape. Besplatne karte koje ponekad dobivate prilikom iznajmljivanja automobila najčešće ne pomažu. Vozači traže detalje, pogotovo ako su usredotočeni na jednu određenu regiju. Tu su ponajbolje Michelin karte, različitih omjera. Možda je najbolje kupiti njihov cestovni atlas za cijelu Europu. Iako mogu biti teški, atlasi su čvrsti, dobar su i kvalitetan izbor i lakša je upotreba za vozače nego korištenje karata koje su velike poput cijele unutrašnjosti manjeg automobila. Katkada se najbolje regionalne mape nađu na licu mjesta. Ako istražujete norveške fjordove, najbolje je kupiti njihov zemljovid u Norveškoj.

Biciklisti i hodači također trebaju visoko detaljne karte. Zemljovidi u omjeru 1:200,00 možda neće biciklistima pokazati sporedne putove. Karte koje imaju detaljniji prikaz kao 1:100,000 ili 1:50,000 (savršen za šetače) su vrlo zahvalna sredstva ali ih je teže pronaći. Za ljubitelje pedala i „cipelcuga“ najbolje karte izdaju: OS Ordnance (za Veliku Britaniju), Michelin (za cijelu Europu), IGN Blue (Francuska), Touring Club Italiano (Italija) i Die Generalkarte (Njemačka). Potražite mape koje pokazuju barem glavne uspone na putu ili strmost ceste. Bit ćete na otvorenom većinu vremena, a karte su rijetko vodootporne, pa ih čuvajte u plastičnim vrećicama.

Oni koji putuju vlakom mogu proći i bez detaljnih karata. Tu vam je dovoljna karta koju možete dobiti zajedno s putnom kartom za vlak.

Pametni posjetitelji imaju gradske zemljovide. Za duži boravak u većem gradu, kupite odmah po dolasku gradski zemljovid. Iako vodiči uvijek imaju plan grada, on je obično premalen i nastoji dati samo opću sliku grada. Detaljni plan će vas spasiti gubitka vremena i frustracija. Dobru mapu možete nabaviti uvijek u turističkom uredu. Neka je gradsko središte detaljno do kraja jer ćete ovdje provesti najviše vremena.

Potražite jasnu i trajnu mapu. Ona mora biti jasno i lako čitljiva. Veličina je važna: što je veća karta to je više pojedinosti, ali može biti i teža za upotrebu. Neka je mapa postojana, pazite da se ne oštećuje brzo ili da ne promoči.

Naučite legendu karte. Dok ste u prometnom kaosu, proučite ključ zemljovida. Svaka mapa ima legendu koja vam pruža navigacijske i sadržajne podatke, kao što su ceste, putovi i gradovi koje jednostavno morate posjetiti, stare ruševine, hostele, planinarske domove, vidikovce i tako dalje. Dobri zemljovidi uključuju detalje kao što su cestarine i datume otvaranja i zatvaranja brdskih cesta u Alpama. Kad želite izračunati koliko će put trajati, računajte 100 kilometara na sat na brzoj cesti. Postoji jedan mali trik: uzmite minutu za svaki kilometar (tako bi 90 kilometara trajali sat i pol). Udvostručite to za spore, vijugave ceste (kao u talijanskim Dolomitima ili obali Amalfi, kao i po Balkanu).

 

Pričajte s drugim putnicima

Putnici vole pričati što su doživjeli i naučili na putovanjima. Naučite i vi od njih. Podaci iz prve ruke su vrlo korisne. No, računajte da su sve to osobna iskustva, a ljudi se razlikuju po svojim osobnostima. Tu je još mnogo toga što utječe na sam doživljaj: možda je tijekom parade pala kiša, dizalo je zaglavilo...

 

Ostali izvori

Nevjerojatno velik izvor podataka o vremenu u svijetu, vijestima, savjetima za putovanje, hotelskim rezervacijama možete pronaći na internetu. Također, različiti audio-vizualni materijali (filmovi, CD-i, DVD-i) mogu vam pomoći pri odabiru, ali i iskustvima na putovanju.

 

  isprintaj članak