Novozelandski portal AJ Hackett je tražio da napravi dogovor s Vanuatuom oko prava na bungee jumping
Na otoku Pentecost, jednom od 83 otoka koji čine Vanuatu, stanovnici vezuju vinovu lozu oko gležnjeva prije negoli skoče s 10-metarske drvene platforme. ...
Bečki javni prijevoz postavio nevjerojatan rekord
Autobusi i ovaj put prednjače po prijeđenoj udaljenosti – protekle su godine prevalili čak 39,6 milijuna kilometara. Slijede ih tramvaji s 22,9 milijuna te vlak ...
Biti elegantan muškarac
Postoje stvari o kojima ne razmišljamo, ali su toliko bitne za dojam koji ostavljamo. ...
Anketa


NALAZITE SE U > Savjeti za putovanja
Turkish Airlines ne bih nikada preporučio zbog neposlovnosti
Objavljeno: 11.12.2019. 08:29  
Što dalje od Turkish Airlinesa
Što dalje od Turkish Airlinesa

Kamo s nogama? 

 

Sjećam se divnih vremena u doba SFRJ kada su u zrakoplovima u poslovnom razredu ljubazne i nasmijane domaćice zrakoplova (stujardese) pristupale putnicima s osmjehom nudeći im biftek ili puretinu (u JAT-u: „ćurka ili bif?") te otkrivanja zrakoplovnih tvrtki i uspoređivanja u kojoj je osoblje ljubaznije, u čijim je zrakoplovima udobnije sjediti ili koje će ostaviti neki drugi dojam na mene.


Napisao: Željko Marušić 


Sjećam se mnogobrojnih jeftinih letova JAT-om (Jugoslavenski aerotransport) koji je zasluženo dobio nadimak „Sprdnja s vremenom". Naime, od kratica su nastale krilatice na engleskom jeziku koje su na određeni način opisivale tada ne mnogobrojne zrakoplovne tvrtke. SAS je dobio krilaticu „Seks i zadovoljstvo" (Seks and satisfaction), a Swissair, prevedeno, „Seksi sjuardesa u Swissairovom avionu je nemogućnost". 

Sjećam se i letova s hrvatskim zrakoplovnim trvrtkama Pan Adria, kasnije Trans Adria, u vlasništvu PTT-a Zagreb (danas bi rekli Hrvatska pošta), kojima je osnovni posao bio prijevoz pošte koja je trebala biti isporučena već suradan, a ne kao danas u roku pet radnih dana (čitajte: tjedan dana). Prijevoz putnika je pretpostavljao dodatni prihod. Tako se sjećam i noćnih, odnosno ranojutarnjih letova, poput onog u tri ujutro iz Mostara za Split, kada sam sjedio među paketima i poštanskim vrećama. Ali i kada sam bi jedini putnik od Zagreba do zračne luke na Krku gdje me, iako sam bio jedini putnik, čekao luksuzni autobus da me preveze do Rijeke!

 

Otkrivanje stranog neba

S vremenom su uslijedili letovi u sve dalja odredišta i određivanja jesu li bolji PanAm, poslije Delta ili American Airlines na letovima za SAD, Mexicana ili Air Mexico za let u Meksiko…

U Europi sam volio letjeti Air Franceom, a Turkish Airlines mi je bio pravo otkriće s udobnim sjedalima i ljubaznim kabinskim osobljem. O Istanbulu ne trebam ni pričati!

Švicarski Crossair i šampanjac kojeg se pilo u ekonomskom razredu te posebno ljubazne stjuardese bili su pravi doživljaj!

Bilo je i uznemirujućih letova poput, primjerice, Balkan Airlinesom (Bugarska) s kojima sam u to doba redovito letio iz Beograda za Sofiju nakon što je Air France prestao održavati izravni let između Zagreba i Sofije i Zagreba i Bukurešta. Kada sam prvi puta ušao u zrakoplov Balkan Airlinesa oslonio sam se rukom na pregradu između ekonomskog i poslovnog razreda i srušio je. Trebam li reći kako smo svi pobožno šutjeli na letu i nadali se da ćemo sletjeti u Sofiju?!

 

A onda su se vremena promijenila

Da, nekada, negdje od 1970. godine, od Zagreba do Zadra, Šibenika i Splita prometovao je luksuzni vlak, tzv. Francuz, i nije se baš letjelo. Sjedilo se u udobnim foteljama od sjedala u klimatiziranom prostoru, svirala je glazba, a stjuardese su nudile besplane sendviče, kavu, čaj i novine. Nikada više dostignuto! 

Danas su Hrvatske željeznice sramota Europe!

 

Biram zrakoplovne tvrtke

U međuvremenu je netko „upalio svjetlo" i u svijetu, osnovane su brojne zrakoplovne tvrtke, a završni udarac putniku kao „malom Bogu" zadalo je osnivanje niskotarifnih zračnih prijevoznika. Ne volim ih i ne putujem njima ponekad se zavaravajući da su neke zrakoplovne tvrtke onakve kakvima sam ih doživo na prvim letovima. Jedna od njih je Turkish Airlines.

 

Jedno od najvećih razočaranja

Turkish Airlines je jedno od najvećih razočaranja u svijetu zračnog prometa! Zrakoplovna tvrtka koju nikada ne bih preporučio nakon neposlovnog odnosa prema putnicima! Pokušajte zamisliti da ste platili zrakoplovnu kartu za let u poslovnom razredu, a na kraju imate manje mjesta za sjedenje negoli u ekonomskom, a toliko su bezobrazni u Službi reklamacija da uopće ne žele odgovoriti na elektronskom poštom poslane i postavljene zahtjeve za odštetu! Je li to odnos prema kupcima u 21. stoljeću, posebno uz tako žestoku konkurenciju na zračnom nebu?

 

Turkish Airlines pogazio sva pravila lijepog ponašanja

A sve je u početku krenulo lijepo. Odlučio sam s prijateljem odletjeti u Baku (Azerbajdžan) i odatle nastaviti putovanje Gruzijom, Armenijom i državama Srednje Azije. Nasjeo sam na reklame Turkish Airlinesa kako povezuju najviše odredišta i kako su divni, krasni, prelijepi…, ali i na vlastita sjećanja dok su bili dobra zrakoplovna tvrtka. Let od Zagreba preko Istanbula do Bakua je protekao dobro, posebno zahvaljujući skupo doplaćenim sjedalima kod izlaza za nuždu kako bismo imali dovoljno mjesta za noge. Otišlo je 160 eura za nešto što smo mogli dobiti besplatno kod prijave za let u zagrebačkoj zračnoj luci!

Ovo je tek prva prijevara Turkish Airlinesa!

 

Za povratak smo se odlučili iz Taškenta (Uzbekistan) također Turkish Airlinesom, ali smo izabrali poslovni razred budući da je duži noćni let, a i nakon preko dvadeset dana putovanja kroz šest država smatrali smo kako smo zaslužili odmor u blagodatima poslovnog razreda. Osupnuti baš ružnim aerodromom u Taškentu bez gotovo ikakvih sadržaja, dobro, imamo nešto slično i u Zagrebu, te neljubaznim osobljem, krenuli smo u Business lounge kako bismo se osvježili. Pa, ipak je riječ o Codeshare letu s Uzbekistan Airwaysom. Greška! Pogrešno smo se nadali, ali nam nije ni palo napamet platiti 100 dolara za tu mračnu rupu.

I onda je slijedilo ukrcavanje u zrakoplov Turkish Airlinesa. U star i ofucan zrakoplov i to bez ikakvog prioritetnog ulaska za putnike poslovnog razreda.

Druga i treće prijevara Turkish Airlinesa!

 

Ulazak u postor poslovnog razreda me ostavilo u nevjerici! Pitao sam se kamo s mojim dugim tijelom, odnosno nogama!? Razmak između redova sjedala je bio kao u neke niskotarifne zrakoplovne tvrtke! Sjedala su bila postavljen 3+3 u redu s time da su jednako uska kao u ekonomskom razredu, a između dva sjedala treće je imalo neki pokretni stolčić za koji nismo odgonetnuli čemu služi. Naravno, nije bilo govora o nekakvim krevetima za spavanje uprkos divnim reklama koje plaćaju iz Turkish Airlinesa i objavljuju posvuda! Upozorio sam glavnu domaćicu zrakoplova na nekorektnost na što se ispričala i sama rekla da ne zna zašto je poslan tako star i loš zrakoplov na tu liniju.

Četvrta prijevara Turkish Airlinesa!

 

Onako živčan pokušao se spojiti na Internet budući da mi je takoreći pred očima bila nalijepljena naljepnica s natpisom: „Free Wi-Fi". Ako ste pomislili da sam uživao barem u toj usluzi, prevarili ste se. 

Peta prijevara Turkish Airlinesa!

 

Ništa bolje nije bilo ni sa zrakoplovom za let od Istanbula do Zagreba. Nije bilo besplatne internetske veze kao barem male nadoknade na bezobraznu neudobnost budući da je bila riječ o istoj vrsti zrakoplova i neudobnim prostorom za sjedenje!

Šesta prijevara Turkish Airlinesa!

 

Služba reklamacija uopće ne odgovara na pitanja putnika

Umoran, prevaren i ljut sam sletio u Zagreb i odmah se prihvatio posla. Napisao sam pismo sa snimljenim dokazima i poslao ih elektronskom poštom u službu reklamacija Turkish airlinesa s utemeljenim razlogom zahtijevajući povrat novca i 30.000 nagradnih milja. Tu je ipak riječ o očitoj prijevari s namjerom, neudobnom letu i ne posebnoj ponudi hrane.

Prvo je stigao automatski odgovor da su dobili moj e-mail. Nakon izvjesnog vremena stigao mi je odgovor da su moje mišljenje proslijedili službi opskrbe hranom i – ništa više! Niti riječi o osnovnoj i osnovanoj pritužbi!

Sedma prijevara Turkish Airlinesa!

 

Kada ponovno zahtijevate, a ne odgovaraju vam

Naravno da se nisam mogao složiti s njihovim odgovorom i ponovno sam poslao zahtjev s napomenom da mi uopće nosu odgovorili! Sada mi se uopće nisu udostojili odgovoriti!

Je li to poslovni odnos tako velike zrakoplovne tvrtke? Nikako! Stoga preporučam da nikako ne putujete s Turkish Airlinesom i pazite što vam nude, a što ćete stvarno od njih dobiti.

Sada ću krenuti sudskim putem i siguran se da ću ostvariti svoja prava!

Osma prijevara Turkish Airlinesa!

 

Ne nasjedajte reklamama

Turkish Airlines je uložio puno novaca u reklamiranje nečega što nisu u stanju pružiti. Zato putujte provjerenim zrakoplovnim tvrtkama poput Air France – KLM-a, koje toliko hvali moj prijatelj Slobodan Kadić. Svaku grešku ispravljaju gotovo odmah ili u nekoliko dana!

Ne bojte se ni Kenya Airwaysa koji me kašnjenjima i odgodama letova pomalo podsjeća na JAT, ali zrakoplovi su udobni, osoblje vrlo uslužno, čak i osvježenje i sendviči na kratkim letovima su vrlo dobri, a o njihovom poslovnom razredu samo riječi pohvale kao i za Emirates!

Još jednom: što dalje od Turkish Airlinesa! 

 

  isprintaj članak