Iznenađujuće činjenice o fakultetima u SAD-u
Fakulteti se često međusobno natječu u tome koji je kampus najdomljiviji i koji će pridobiti najviše studenata. ...
Posjetili su 10 restorana brze hrane, nezadovoljni označavanjem alergena
Stručnjaci Međunarodnog instituta za potrošačka istraživanje (MIPOR) posjetili su 10 restorana brze hrane u pet slovenskih gradova i provjerili je li označavanj ...
Sa završenim studijem psihologije može se ostvariti krasan posao i napredovanje u njemu
Kako je područje psihologije toliko raznoliko, mogućnosti zaposlenja su beskrajne! ...
Anketa


NALAZITE SE U
Povrat novca do tri dana prije odlaska na godišnji odmor
Objavljeno: 05.07.2020. 09:42  
Strah me otputovati i želim uplaćeni novac natrag
Strah me otputovati i želim uplaćeni novac natrag

Biograd n/m


Između 120.000 i 150.000 ljudi rezerviralo je ljetovanje u Hrvatskoj za mjesec srpanj, prema podacima Slovenskog udruženja putničkih agencija. Još više njih želi otputovati samostalno. 

Slovenski turisti, koji još uvijek čekaju svoj godišnji odmor i koji su već platili godišnji odmor, postavljaju zabrinuta pitanja agencijama: Što ako moramo otkazati godišnji odmor, imamo li pravo na povrat novca? Imaju li pravo na naknadu ako se predomisle zbog manje nesigurnog stanja, nepredvidivosti situacije ili straha povezanog s korona virusom i novim porastom broja zaraženih? Telefoni Slovenskog udruženja potrošača zvone istim pitanjima.

 

Strah je osobni razlog

"Potrošači su u nevolji zbog stalno mijenjane situacije u turizmu zbog korona virusa jer ne znaju je li putovanje u susjedne zemlje sigurno. Svjesni su da se epidemiološka situacija može brzo promijeniti, pa su zabrinuti zbog toga kako se vratiti kući "Većina pitanja odnosi se na mogućnost otkazivanja turističkog aranžmana i posljedice otkaza za potrošača", rekli su nam u savjetovalištu Slovenskog udruženja potrošača i dodali da su prava potrošača u vezi s turističkim putovanjem regulirana u posebno poglavlje Zakona o zaštiti potrošača. 

Što se tiče prava na otkaz ugovora i nadoknadu svih plaćanja, predviđeno je: "Ako se prije početka putovanja u mjestu putovanja ili u neposrednoj blizini pojave neizbježne i izvanredne okolnosti koje značajno utječu na provedbu paketa ili prijevoz putnika u mjesto putovanja, potrošač ima pravo odustati od putovanja u paket aranžmanu i ima pravo na povrat svih plaćanja bez plaćanja naknade za otkazivanje. "

 

Povrat do tri dana prije odlaska na godišnji odmor

Relax Turizem ne bilježi porast broja otkaza, rekao nam je Jože Režonja, njihov direktor za odnose s javnošću. "Nema povećanja broja otkaza, niti nakon odluke slovenske vlade u četvrtak. Ljudi su shvatili da je Hrvatska na žutom popisu i dobili su dovoljno informacija, da trebaju pri povratkiu na granici pokazati vaucher agencije kao dokaz da su boravili u Zanimanje za rezervacije na hrvatskoj obali i dalje raste. Naše stranke imaju pravo na povrat uplaćenog novca do tri dana prije odmora. S onima koji su se odlučili otkazati posljednjih tjedana, uglavnom smo se dogovorili za vrijednosne papire, za promjenu datuma odmora ili izbor novog odredište. Mogu reći da gosti razumiju okolnosti."

 

Stoga putnici imaju pravo na povrat novca samo u slučaju zatvaranja granice s Hrvatskom ili ako se ukine javni putnički prijevoz. To bi se moglo dogoditi samo ako Hrvatska završi na popisu tzv. crvenih država. Za sada su otkazi još uvijek povezani sa strahom, o čemu je medijima rekao i Mišo Mrvaljevič, glavni tajnik Udruženja turističkih agencija Slovenije: "Ako putnik promijeni mišljenje jer se boji, to je njegov osobni razlog što znači da će snositi sve troškove takve odluke.”

(Preneseno s Večer.si, autorica: Saša Britovšek)

  isprintaj članak