Kruh
Za Abrahama Židovi još nisu znali peći u kiselo umiješani kruh, ali ga već Mosije spominje u svom zakonodavstvu. ...
Dio kuhinja snižen za 40% i još nude 20% u Lesnini XXXL
Dio ponude kuhinja trenutačno je sniženo čak 40%, a moguće je ostvariti i dodatnih 20% popusta. ...
Janjetina za prste polizati!
Otkrivamo tajne kakve ni bake ne znaju ...
Anketa


NALAZITE SE U
Dovoljno je reći Aco (Aleksandar)
Objavljeno: 24.04.2018. 15:42  
SVI zaJEDNO HRVATSKO NAJ uskoro u Vukovaru 3.- 6. svibnja
SVI  zaJEDNO HRVATSKO NAJ  uskoro u Vukovaru 3.- 6. svibnja

Snimio: Silvije Šimac


Ako se krećete u određenim, prije svega u medijskim i turističkim krugovima, ali i poslovnim, zaista je dovoljno reći Aco. Većina će pomisliti na Aleksandra Kovačevića koji je pokrenuo niz pomalo nevjerojatnih projekata u Hrvatskoj.


Razgovarao: Željko Marušić


Kako je upravo krenuo, iz Hrvatske kuće Materina priča, u još jedan zahtjevan projekt – "SVI zaJEDNO HRVATSKO NAJ", a koji će biti održan u Vukovaru 3. do 6. svibnja valjalo ga je upitati što će se sve događati. Takoreći za koji dan. Poznavajući Acu i znajući njegove želje ne sumnjam u uspjeh projekta, ali se već sada pitam kako dalje? Naime, mnogi njegovi projekti su, nakon velikih uspjeha, tiho zamrli. Ne zato što su bili loši, dapače, već zato što nisu bili popraćeni novcem onih koji bi itekako u to trebali ulagati.

 

Što kaže Aleksandar Kovačević, popularni Aco?

 "Nije dobro ne raditi ništa misleći da možete uraditi samo malo"  – slogan je pod kojim radim 33 godine i koji se nadopunjava na pjesmu: "Kad se puno malih slože...sve se može..sve se može". To se može reći i za ovaj projekt u koji sam ušao punim srcem sa Silvijem Šimcem i Silvanom Gospodarićem jer tako ZAJEDNO radimo 24 godine. Moram svakako spomenuti Minu Petru i Mirka Petrićeca koji uspješno vode Hrvatsku kuću Materina priča – iz koje je Projekt i krenuo.

Sve se događa upravo kada treba, pa tako mislim da je ovakva manifestacija upravo idealna za održavanje u ovoj 2018. godini - Europskoj godini baštine, baš u Vukovaru koji je simbol hrvatskog zajedništva, ali i moguće vrhunsko hrvatsko turističko odredište kontinentalnog turizma zajedno sa cijelom Slavonijom, Baranjom i Srijemom.

 

- Božićne utrke Djeda Mrazova, Najduža božićna čestitka, Brodom po Jadranu, Božićna čarolija na Silbi, Susreti organizatora turističkih manifestacija, Slobodni maseri – samo su neka od zbivanja kojima ste podigli razinu turističke ponude Hrvatske? Koji od ovih projekata su Vam najdraži?

Svi su mi dragi na svoj način. Svaki od njih je samo potvrda da se sve može kad se hoće. Ali kada se to radi s malim brojem ljudi, bez ili s malo novaca, treba puno truda i još više kreativnih rješenja. Poslije se sami sebi čudimo kako smo sve i uspjeli, uglavnom na zadovoljstvo svih koji su bili uključeni u pojedini projekt.

 

- Brod po Jadranu je plovio dosta dugo. Zbog čega ste odustali od tog projekta?

Plovili smo SVI zaJEDNO preko 14 godina i to je i najljepši dio mog života kroz koji sam upoznao mnoge drage ljude i s mnogima postao prijatelj. Zahvaljujući tom projektu nastao je novi projekt  "Večernjakova ljetna aventura". Kako sam se umorio sam se od zatvarnja financijske konstrukcije za Brodom po Jadranu, nastavio sam ljetne turneje kopnenim putem pod nazivom 60 destinacija u 60 dana i to od Cavtata do Umaga. Predivno iskustvo. Obišli smo većinu turističkih manifestacija i oduševili se Rabskom fijerom, Saljskim užancama, Ninskom šokolijadom, Utrkom lađa, Noći punog miseca i mnogim drugim. Tada se i rodila ideja za projekt "SVI zaJEDNO HRVATSKO NAJ" – s ciljem da na jednom mjestu pokušamo predstaviti pojedine turističke manifestacije koje se tijekom godine održavaju u različitim dijelovima Hrvatske. Tako smo sada došli i na ovaj Festival turističkih manifestacija, koji bi trebao postati tradicionalan, s napomenom da bi trebao od sljedeće godine imati međunarodni karakter.

 

Posebno je zanimljiva udruga Slobodni maseri također nastala Acinom idejom. Osim što nazivom nevjerojatno podsjeća na masone, a što je odličan marketinški trik, ima vrlo čovječnu ulogu. Naime, zamišljena je kao mjesto okupljanja masera koji masiraju na posebnom, za to namijenjenom stolcu, pokretljivi su i mogu doći na bilo koju adresu. Nerijetko ih možemo vidjeti kako besplatno masiraju na Trgu bana Jelačića, zagrebačkoj zračnoj luci, a upravo su bili i na tzv. Cvjetnom placu u Zagrebu povodom Svjetskog dana zdravlja. Posebnost je ponuda tvrtkama. Naime, maseri dolaze u tvrtke masirati zaposlene čime ih se oslobađa stresa i omogućuje veći radni učinak.

 

- Doći ćemo i do Vukovara. Sada me zanima projekt, odnosno udruga Slobodni maseri. U koliko ste tvrtki do sada uspjeli "ući" i kakve su povratne informacije?

Nažalost time se nikad nisam previše uspio baviti jer je to bila udruga. Bili smo u velikom broju tvrtki od Coca-Cole, Privredne banke, Hrvatske lutrije do Večernjeg lista i Veleposlanstva Finske.

Ove masaže su više antistresne terapije i u mnogim državama su sastavni dio društveno odgovornog poslovanja i vđenja brige o zdravlju djelatnika. Kod nas još to uvijek nisu shvatile mnoge tvrtke. Najbolji radnik je zadovoljan radnik. Odlučio sam snažnije posvetiti maserima i pripremama za ljetni projekt "Antistress summer fest" koji će biti turneja kroz 15 mjesta/gradova.

 

- Nažalost, bez odgovarajuće marketinške podrške teško je postići bilo kakav uspjeh. Svojevremno su Acu i njegove suradnike pratili mediji poput Večernjeg lista, ali gotovo nigdje nisam vidio turističke zajednice kojima je jedini posao trošiti novac na promidžbu! Pa, kako je to s akcijom "SVI zaJEDNO HRVATSKO NAJ"?

Tijekom četiri dana, na više će mjesta posjetitelji moći vidjeti sudionike kulturnih dobara zaštićenih na UNESCO-voj reprezenativnoj listi i nacionalnoj listi zaštićene nematerijalne baštine. Predstavit će se tridesetak turističkih manifestacija od kojih ću nabrojati samo neke (za ostalo trebate doći u Vukovar): Rabska fijera, Saljske užance, Silba Vibra fest, Kaj su jeli naši stari iz Vrbovca, Ogulinski festival bajki, Picokijada, Ninska šokolijada, Fašnik iz Samobora, Slavonija u zjenici oka i D. Miholjca, Festival slavonske šume iz Našica, Festival klapa iz Omiša, Đakovečki vezovi pa sve do Lastovskog poklada. Tu su i programi za djecu, ulični zabavljači, ali i koncerti: od Tomislava Bralića i klape Intrade, Nene Belana, Psihomodo popa do nastupa pojedinih pjevača i grupa kao što su Putokazi, Jane, Marina Tomašević, Žiga i još mnogi drugi.

U sklopu Festivala predstavit će se i KUD-ovi, a iz iseljeništva HKUD Istra iz Pirana. Prva dva dana održavatt će se i akcija HGK "Kupujmo hrvatsko" s približno stotinu izlagača iz cijele Hrvatske. Tu su i izlagači koji dolaze u subotu 5. svibnja s Hrvatskim otočnim proizvodima, a dolaze nam i izlagači "100 posto ZAGORSKO". Tu su još i popratne izložbe i kreativne radionice poput radionice izrade zmajeva i najava Festivala zmajeva. Mislim da je i ovo dovoljno da odlučite doći u Vukovar i kušati neka od jela hrvatske baštine poput soparnika.

 

- Zašto je izabran Vukovar? Niste li se bojali činjenice da su ljudi pomalo zasićeni političkom pričom o Vukovaru budući da se svi i sva pozivaju na njega?

Vukovar je izabran jer se sve složilo i radi se o gradu u kojeg sam se spreman preseliti, grad koji ima odlične preduvjete za dobar život, grad koji s regijom može postati vrhunsko odredište kontintalnog turizma. Grad u kojeg će se vraćati svi koji su morali otići, ali i grad u kojeg će doseliti mnogi željni ugodnog življenja. Ljudi nisu zasićeni Vukovarom i rado će doći u njega, ali im treba ponuditi motiv, potaknuti ih. Uz Kolonu sjećanja, kada dolaze iz cijele Hrvatske, želja nam je da ljudi iz cijele Hrvatske dođu u svibnju kada je sve drugačije. Želimo unijeti optimizam u život u Slavoniji (i Srijemu).

 

Sudeći po programu riječ je o predivnom događanju. Naime, nigdje u Hrvatskoj nije moguće naći cjelovite podatke o udrugama i ostalim sudionicima bitnim za zanimljivost hrvatskog turizma i mislim da je ovo događanje pun pogodak. No, primijetio sam da na popisu nema sponzora poput Hrvatskih šuma, Hrvatskih voda, Hrvatske elektropivrede, Hrvatske turističke zajednice, Minustarstva turizma, Ministarstva gospodarstva i niza drugih bitnih za hrvatski turizam.

Odmah se sjetim HEP-a i novca što su ga uložili u rukometaše koji samo ponekad zasjaju, a u ovako očiglednom primjeru su zatajili. O Hrvatskoj turističkoj zajednici bi se mogla napisati posebna priča budući da, i kada pomažu, ponekad organizatore događanja u Hrvatskoj uvrijede dodjeljujući 5.000 kuna pomoći dok na organizaciju tzv. Hrvatskih večeri u inozemstvu troše basnoslovne svote novca! Zalud im takav trošak u inozemstvu ukoliko u Hrvatskoj ne bude dovoljno zanimljivih događanja koja će opravdati (za sada besmislen) slogan Hrvatska puna života!

 

- Jeste li se obratili tzv. velikim sponzorima i koliko su prepoznali vaš projekt?

Ugodno sam iznenađen svim sudionicima koji su se odazvali pozivu i dolaze na svoj trošak u Vukovar. Ali sam neugodno iznenađen odazivom mogućih sponzora budući da nas je većina odbila i primiti na razgovor kako bismo predstavili festival. Ovdje se ne radi o nikakvoj pomoći Vukovaru nego o projektu u kojem su sponzori mogli pronaći izravni marketinški interes. Pokroviteljstva znače da su pokrovitelji prepoznali važnost i kvalitetu projekta i nas kao Organizatora bez granica.

Festival smo prijavili na natječaje pa se nadamo da će i ljudi koji odlučuju o tome prepoznati projekt dodjeliti neka sredstva.

 

No, "SVI zaJEDNO HRVATSKO NAJ" je iznimna prilika direktorima i predsjednicima (to su načelnici i gradonačelnici) turističkih zajednica, hotelijerima i vlasnicima putničkih agencija da vide što se može dodatno ponuditi turistima kako ne bismo bili vječni nuditelji sunca i mora. Uvijek se može i u jeku sezone naći smještaj za grupu vitezova na primjer, a koji će oduševiti djecu, a ostali će hitati snimiti se s njima za Facebook, Instagram ili Twitter i time besplatno reklamirati Hrvatsku. Naime, ne moraju biti smješteni u luksuznom hotelu na obali budući da ionako to uglavnom rade iz ljubavi i zadovoljstva. Bit će zadovoljni i smještajem u zaleđu s plaćenim putom i hranom. Kada samo pomislim koliko TZ-i novaca potroše na prospekte tiskane u malim nakladama i koje nitko ne gleda, dolazak takvih grupa je itekako isplativ.

Zato je "SVI zaJEDNO HRVATSKO NAJ" projekt koji bi trebalo novčano pomoći na razini države!

 

- Osoba ste koja ne odustaje. Zato odmah pitam što je slijedeće na programu?

Nastavljamo s projektom "SVI zaJEDNO HRVATSKO NAJ" za slijedeću godinu, a u međuvremenu se spremamo na ljetnu turneju "Antistress summer fest".

 

- Sigurno ima dosta ljudi također s dobrim idejama, ali i onih koji bi se rado priklljučili vašem radu. Mogu li vam se obratiti?

Naravno. Mi smo Organizatori bez granica!

  isprintaj članak