Krovovi bečkog metroa postaju postrojenja za proizvodnju solarne energije
Dobivenu će se energiju trošiti odmah na mjestu proizvodnje za pogon dizala, pokretnih stuba i rasvjetu. ...
Pravila ponašanja u restoranu i baru
Ukoliko ste u žurbi ili ne volite čekati, dajte napojnicu konobaru unaprijed i naglasite mu kako znate cijeniti dobru uslugu. ...
Masovno samoubojstvo ptica u Indiji
Želite li se odvojiti od monotonije svakodnevnog života, trebali biste posjetiti neobična mjesta u Indiji i ostati zaprepašteni. ...
Anketa


NALAZITE SE U
Neobičan program putovanja ministra turizma
Objavljeno: 25.03.2014. 15:21  
Treba li ministar turizma samostalno ići u SAD?
Treba li ministar turizma samostalno ići u SAD?

Baška 


Upravo smo dobili informaciju kako ministar turizma Darko Lorencin službeno putuje u SAD. Tim povodom će se susresti s predstavnicima samo dva hotelska lanca (Hyat Hotels International Development i Ritz Carlton Hotel) te, s turističkog stanovišta zanimljivo, s menadžmentom CNN-a. S njima će razgovarati o mogućnostima promocije Hrvatske kao IN destinacije za odmor američkih turista.

 

Neobičan program putovanja

Ne znam tko mu je pripremio to putovanje no siguran sam da se nije savjetovao s Nenom Komaricom, dugogodišnjom predstavnicom HTZ-a u New Yorku koja vlada odličnim znanjem o američkim turistima i američkoj turističkoj industriji. U protivnom bi program sasvim drugačije izgledao.

Naime, prema programu putovanja ministar bi trebao nagovoriti dva hotelska lanca na ulaganja u Hrvatsku. No, ne bi li to učinili odavno da smo im zanimljivi. A što se CNN-a tiče kod njih je koliko para toliko muzike. Bilo bi bolje da se napokon ukine emitiranje staromodnih  televizijskih reklama Hrvatske s očajno snimljenom glazbom Đele Jusića. Ako ne znamo sami pitajmo Makedonce, Srbe ili Crnogorce da nam snime nove.

 

Greške Meri Matešić

Iskreno rečeno, to je odavno trebala uraditi Meri Matešić, (smijenjena) direktorica HTZ-a, u suradnji s predstavnicima Udruge hrvatskih putničkih agencija-UHPA i udruge nezavisnih putničkih agenata-UNPAH te predstavnicima hotelijera.

Istina je da za vrijeme dok je Meri Matešić bila direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice gotovo da nije bilo prave turističke promocije Hrvatske i da je previše novca usmjereno na internet.

 

Zanemarena Hrvatska

Vjerovali ili ne, ali svaka država želi svoje građane zadržati u svojoj zemlji i shodno tome se rade velike reklamne kampanje. Dobro se sjećam jedne kampanje kada je Njemačka u Sternu ili Spiegelu (vodećim njemačkim tjednicima) na stotinjak stranica objavila brošuru pod nazivom: I to je Njemačka. Tako su predstavljeni Sylt koji izgleda kao ljetovalište na Karibima, njemački Yelowstone i slično.

Pogledamo li oglašavanje u Hrvatskoj tada je Meri Matešić, kao prava Dalmatinka, u potpunosti zanemarila kontinentalni turizam, a isti odnos premu njemu imao je Veljko Ostojić kao danas i ministar Lorencin – opet ljudi s mor!. Bilo bi zanimljivo od Lorencina čuti što uopće zna o ponudi kontinentalnog turizma i gdje je uopće bio sjeverno i istočno od Zagreba.

 

Predsjednik Hrvatske turističke zajednice se ne drži Statuta

U Statutu HTZ-a izričito piše kako je dužnost Glavnog ureda promovirati hrvatski turizam u zemlji i inozemstvu no to se očito zaboravlja! U vrijeme ministra Bajsa je djelomično ostvarena ta zadaća, da bi sada u potpunosti nestala. Dakle, ni predsjednik ni direktorica se ne drže Statuta organizacije kojoj sun a čelu!

 

Ideja vrijedna milijuna za malo potrošenog novca

Hrvatska turistička zajednica bi trebala zakupiti radijske programe na svim lokalnim radio stanicama u Hrvatskoj radi emitiranja priča o turističkim zanimljivostima Hrvatske. To bi trebalo biti pet minuta priče jednom tjedno  npr. o naše jedine dvije pustinje, prvoj katastarskoj izmeri i posjedima zagrebačkog Kaptola u Kloštar Ivaniću, priča o zagrebačkom Mirogoju, Trškom vrhu kao prvom svetištu, Ludbregu i Ludbregi, ali i centru svijeta, Miljenku i Dobrili – našim Romeu i Juliji u Kaštelima i slično. Na kraju priče bi trebalo navesti pod koju turističku zajednicu potpada ta zanimljivost I, možda, objaviti podatke o hotelima ili nekoj putničkoj agenciji koji bi to novčano potpomogli. Trebalo bi dogovoriti da ih sve istodobno emitiraju, recimo subotom u 10,50 sati. Cijena takvog emitiranja nije velika, a komercijalni uspjeh bi bio velik. Navedeno sam provodio u emisiji Sunčana koju sam uređivao i vodio sa Silvanom Gospodarićem punih devet godina i jedan tjedan na Narodnom radiju, a prenosilo ju je čak 25 hrvatskih radio stanica!

Iste priče bi trebalo objaviti u lokalnim tjednicima na jednoj stranici s popratnim fotografijama i informacijama kako i čime stići do tog odredišta, te podatke o turističkoj zajednici, smještaju i mogućnostima prehrane i zabave. Ni to nije skupo!

Isprike da je teško to ostvariti ne mogu uvažiti jer osobno raspolažem sa svim informacijama i k tome mogu omogućiti nevjerojatne popuste u svim medijima.

 

Uskoro Knjiga dojmova Željka Marušića

Uskoro ponovno krećem s radio emisijom o turizmu pod radnim nazivom Knjiga dojmova Željka Marušića, a koja će biti utorkom emitirana iz studija Radija Jaske, a prenosit će je, već u početku, dvadesetak hrvatskoh radio stanica. Iskreno se nadam da će ih na kraju biti preko 40! I mi ćemo imati takve price, a na Glavnom uredu i sustavu Hrvatske turističke zajednice je da ih prepozna i potpomogne.


  isprintaj članak