Boraks – Počnite ga koristiti u svakodnevnom životu

Boraks je prirodni mineral koji nastaje sezonskim isparavanjem slanih jezera, a sastoji se od vode, natrija, kisika i bora. ...
Svaki peti rimski car rođen je u Srbiji
Jeste li znali da je od 18 rimskih careva, svaki peti rođen na području današnje Republike Srbije? ...
Kada krenemo hvalisavo pričati o tisuću otoka...
I sada zamislite izraz lica prosječnog Šveđanina kad mu neki naši veliki turistički stručnjaci, koji većinom nikada u životu nisu ni ljetovali u inozemstvu, kre ...
Anketa


NALAZITE SE U > Kolumna
Uštedite vrijeme za barem jednu kavicu
Objavljeno: 13.03.2019. 10:32  
Turističke zajednice i mediji
Turističke zajednice i mediji

Lepoglava


Danas smo dijelu turističkih zajednica u Hrvatskoj, s područja Osječko-baranjske županije, poslali dopis što i kako bi trebali raditi i surađivati s medijima i ozbiljno raditi svoj posao. Naravno, to ih nikada nisu podučili iz Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice niti iz Ministarstva turizma RH.

Bit će zanimljivo vidjeti odaziv.

Evo i teksta dopisa:


Poštovani,

Web portal www.turistplus.hr je jedan od vodećih informativnih turističkih portala temeljen na uređivačkoj politici nekadašnje revije za turizam, gospodarstvo i kulturu življenja Turist plus (najtiražnijeg i najčitanijeg turističkog časopisa u Hrvatskoj), te emisije Sunčana (najslušanije autorske radio emisije u Hrvatskoj), koja je subotom emitirana iz studija Narodnog radija, a prenosilo ju je stalno 25 hrvatskih radio stanica.

Turizam je sve: od čarapa koje nosimo, osmjeha koji uputimo do izgradnje velebnog hotela. Upravo smo se time svo vrijeme bavili, a s portalom idemo dalje.

Stoga vas najljepše molimo da nam šaljete zanimljivosti s vašeg područja držeći se osnovnog novinarskog (i marketinškog) pravila:

1. Kod pisanja uvijek odgovorite na pitanja:

- tko?

- što?

- gdje?

- kada?

- kako?

- zašto?

Time ćete već imati najmanje šest rečenica. Naravno, nastojte ih imati barem 20. 

Primjer: Jedna županijska turistička zajednica, inače jedna od rijetkih u Hrvatskoj koja nešto redovito šalje medijima, svaki mjesec šalje popis turističkih zbivanja na njihovom području. Nažalost, da nema nekih vjerskih susreta, kuglanja i takvih stvari mogli bismo reći da se većim dijelom godine kod njih ništa ne zbiva. No, nije stvar u količini informacija već u načinu kako to rade. Naime, napišu naziv općine ili grada, a nakon toga naziv manifestacije i datum održavanja. Da, i web i e-mail adresu turističkih zajednica, valjda u nadi da ćemo ih svaki puta moliti nešto opširnije. U stvari, zaboravili su da su plaćeni upravo za promidžbu!

A kada sam u jednoj gradskoj turističkoj zajednici upitao zašto ne šalju opširniji tekst najave zbivanja i fotografiju, odgovorili su im da su im te županijske rekli da to ne rade, iako su to prije redovito slali!

 

2. Izbjegavajte uveličavanja i korištenje nepotrebnih riječi poput: prekrasan, divan, čaroban, ushićeni, presretni, najljepši… Otežat ćete nam pripremu teksta za objavu, a vi ćete potrošiti više vremena za pripremu.

Primjer: Nerijetko dobivamo tekstove za objavu iz PR agencija poput: "Na prelijepom Jadranu u čarobnom gradu s najljepšim zalaskom sunca održat će se (pravilno: bit će) nekog datuma održano veslačko natjecanje. Na tom veličanstvenom srazu veslača…". A moglo je: "Veslačko natjecanje, koje će biti održano nekog datuma, bit će održano u tom određenom mjestu. Očekuje se sudjelovanje puno veslača. Samo natjecanje je dodatna promidžba jadranskog turizma…".

 

3. Nikako ne zaboravite priložiti fotografiju, dvije, u jpg formatu. 

Primjer: Posebno iz PR agencija nastoje slati fotografije preko raznih Jumbo maila i sličnih. Time medijima samo otežavaju posao i oduzimaju im nepotrebno vrijeme. Uostalom, kako se svugdje štedi na zaposlenima, tako ih je i u medijima sve manje. Poštujte njihovo vrijeme i činjenicu da će vam besplatno objaviti promidžbenu vijest. A informacije i takve objave su inače vrlo skupe!

No, time ćete i sebi uštedjeti vrijeme. Barem za jednu kavicu.

 

5. Sve najave turističkih događanja portalima šaljite barem 15 dana ranije kako bi zainteresirani čitatelji mogli organizirati svoj dolazak. Ostalim medijima objavu šaljite najmanje tri dana ranije.

Primjer: Naši ljudi nisu spontani. Svako putovanje iz mjesta stanovanja predstavlja im stres. Kod većine još nije prihvaćena činjenica da živimo u državi dobro umreženoj prometnicama i da do najudaljenijih dijelova možemo stići brzo, posebno iz Zagreba koji čini četvrtinu stanovnika Hrvatske, odnosno neiscrpan je izvor mogućih turista!

I kako ih je teško pokrenuti na dalje putovanje, upravo ranija objava omogućuje da promisle o lijepom izletu ili vikendu.

Tiskanim medijima, ali i ponovno slanje objave portalima, možete obaviti tri do četiri dana prije zbivanja budući da se i dnevnike priprema i do dva dana ranije.

 

6. Tekstove za objavu NIKADA nemojte pretvarati u pdf format, na njih "lijepiti" razne logotipe i slično! Uostalom, znamo tko nam je to poslao. NIKADA ne koristite sva velika slova u želji da nešto istaknete, ne koristite boju za naglašavanje određenih stvari, ne koristite boldana (pojačana) slova jer ćete time medijima otežati posao, a neki će vas zbog toga jednostavno – ignorirati! 

Jednostavno ih šaljite u word formatu! I, da, nikako ne zaboravite priložiti fotografiju u jpg formatu! Ne šaljite fotografije plakata budući da su nam svima neznimljivi.

Primjer: Kada pošaljete objavu kao na tzv. memorandumu onda prilikom seljenja teksta i fotografiju u mapu iz koje ćemo koristiti tekst i fotografije za objavu, unosimo i sve vaše logotipove. To nikada nisu naučili niti u Službi informiranja Ministarstva turizma RH! Opet nepotrebna hrpa smeća koja ometa!

 

Mi smo vam se obratili iako je to trebalo biti obrnuto!

Stoga otiđite na stranicu Hrvatskog novinarskog društva i potražite popis medija u Hrvatskoj. Proučite tko vam je zanimljiv i pošaljite dopis sa zamolbom da vam odgovore jesu li zainteresirani za vijesti s vašeg područja. Ili im ih jednostavno počnite slati!

Možete otići i do prvog većeg novinskog kioska. Prodavačicu ili prodavača počastite kavicom i zamolite da vam dozvoli prepisati e-mailove iz časopisa i novina koje prodaju. Nevelik posao, a time opravdavate postojanje vaše turističke zajednice kao vrste marketinške agencije. I vas samih!

Postoje i popisi portala. No, imate i osobnih Facebook prijatelja s područja turizma (sve vrste medija, putničke agencije, prijevoznici, ugostitelji, hotelijeri i slično). Zamolite ih za pomoć. Većina će ih rado pomoći, a oni koji ne pomognu ionako su zalutali u turizam.

Još nemate vlastitu Facebook stranicu? Griješite! Ona ne služi samo za objavu humora ili ljutnje, već i za promociju vaše turističke zajednice kroz vašu vlastitu promociju!

 

Turizam smo mi

Turizam smo svi mi. Odradimo li kvalitetno posao bit će više turista, više prihoda i time više dobrobiti za našu društvenu zajednicu.

Poznato mi je koliko je teško nagnati organizatore zbivanja da vam jave točne i opširnije podatke o onome što čine ili će uraditi. I zato što misle da, zbog uplaćene turističke članarine, valjda trebate i misliti umjesto njih! No, djelomično su u pravu. Vaš je posao doći do njih, podučiti ih i ukazati na važnost šire promidžbe. Vjerujte, nije Sizifov posao natjerate li barem njih 50 posto na pravu suradnju!

 

Ne budite kao vaša krovni Glavni ured Hrvatske turističke zajednice iz koje kao da su zaboravili da postoje mediji. Budite kao onda kada smo iznova stvarali turizam!

 

Srdačan pozdrav,

Željko Marušić

  isprintaj članak