Krvava kiša u Indiji
Postoje mnoge pretpostavke koje objašnjavaju ovo čudo, uključujući vulkanske materijale i svemirska podrijetla koje tek treba dokazati.
...
Naočale čuvaju našu najveću dragocjenost - vid
Sunčane naočale trebaju zaštititi vaše oči od štetnih sunčevih UV, kao i prašine i zagađenja oko nas ...
U Turskoj nemaju zakon o homoseksualnosti
Navršenih od 18 godina starosti je i dobna granica za dozvolu ulaska u barove i klubove koji prodaju alkohol. ...
Anketa


NALAZITE SE U > Vijesti
Njemačka, Italija i Velika Britanija, bilježe usporavanje gospodarskih aktivnosti
Objavljeno: 26.03.2019. 19:10  
Turistički impuls: Turizam u škarama usporavanja rasta prihoda i povećanja troškova rada
Turistički impuls: Turizam u škarama usporavanja rasta prihoda i povećanja troškova rada

Neizvjesnost na ključnim emitivnim tržištima i nekonkurentna poslovna klima čine pritisak na turističke tvrtke pa, bez značajnije promjene poslovnog okruženja, očekuju pad neto dobiti i smanjenje mogućnosti ulaganja.

Sve kasnije rezervacije dolazaka turista, nepovoljna gospodarska kretanja u ključnim državama u Europskoj uniji iz kojih dolazi najviše turista i veliki povratak istočnih sredozemnih država s povoljnim ponudama, posebno Turske, unose neizvjesnost u ovogodišnji turistički rezultat kod nas. A tržišna neizvjesnost je odrednica koja će obilježiti i naredne turističke sezone, zaključak je predstavljanja Turističkog impulsa, prvog pregleda turističkih trendova koji je predstavila Hrvatska udruga turizma (HUT). 

Uz neizvjesnost u okruženju, dodatan izazov pred domaće turističke tvrtke postavljaju nedostatak radne snage i nekonkurentno poslovno okruženje.

HUT je predstavio rezultate ankete o očekivanjima kretanja ključnih poslovnih pokazatelja provedene među 15 vodećih turističkih tvrtki koje stvaraju 40 posto ukupnog prihoda u djelatnosti smještaja u Hrvatskoj.

Anketa je pokazala da najveće turističke tvrtke u 2019. godini očekuju da će rast troškova rada nadmašiti rast prihoda što će nepovoljno utjecati na zaradu i smanjiti mogućnosti ulaganja u turizmu, ali i šireg gospodarstva. 

 

"Naš odgovor na povećanje neizvjesnosti na tržištima odakle nam dolaze turisti mora biti podizanje kvalitete. Jeftinim istočnim sredozemnim državama ne možemo konkurirati cijenom jer bi to dovelo do uništavanja hrvatskog turizma. No, za podizanje kvalitete nužna su ulaganja koje je potrebno potaknuti poboljšanjem poslovnog ozračja. Unatoč izazovnim gospodarskim kretanjima u državama u Europskoj uniji, turizam u svijetu sve više jača kao gospodarska grana. Hrvatski turizam je danas sektor koji ima najveće mogućnosti za privlačenje ulaganja, rast, otvaranje novih radnih mjesta, povećanje plaća i životnog standarda”, izjavio je Veljko Ostojić, direktor HUT-a.

 

Ključna tržišta koja stvaraju gotovo 30 posto ukupnih noćenja u Hrvatskoj, Njemačka, Italija i Velika Britanija, bilježe usporavanje gospodarskih aktivnosti, naglašeno je u Turističkom impulsu. Godišnji broj rezervacija iz Njemačke bilježi blagi pad u odnosu na prošlu godinu, a brojke organizatora putovanja (turoperatora) pokazuju da su pod snažnim utjecajem očekivanja izlaska Velike Britanije iz Europske unije pa su rezervacije iz Velike Britanije za Sredozemlje smanjene u prosjeku 10 posto. 

Turistički impuls pokazao je da najveće turističke tvrtke ove godine zbog svega očekuju usporavanje rasta prihoda za 11,4 posto u odnosu na 2018. godinu. Istovremeno očekuju rast troškova rada od 18,4 posto, ukupno u 2018. i 2019. godini u odnosu na 2017. Rezultat je pad neto dobiti ove godine od 4,8 posto u odnosu na prošlogodišnji rezultat. 

Bez značajnije promjene uvjeta poslovanja turističkom sektoru takvi trendovi smanjuju ulaganja pa tvrtke u 2019. godini očekuju smanjenje ulaganja od 20 posto u odnosu na prošlu godinu. Ove godine najveće smanjenje očekuje se u hotelima (za 36 posto) i turističkim naseljima (za 84 posto), dok se u kampovima predviđa povećanje u odnosu na prošlu godinu za 30 posto.

U naredne dvije godine, u 2020. i 2021. godini, turističke tvrtke očekuju daljnje smanjenje ulaganja po stopi od 33 posto u usporedbi s razdobljem od 2018. i 2019. godine. Ta razina dovoljna je tek za održavanje razine kvalitete, ne i za nužan iskorak u smjeru povećanja kvalitete koji bi osigurao poboljšanje poslovnih pokazatelja ukupnog hrvatskog turizma. 

U HUT-u ističu da je Hrvatska trenutno najmanje konkurentna za ulaganje u turizam u usporedbi s državama u okruženju. Ističu da u Vladi postoji razumijevanje učinaka smanjenja međustope PDV-a na cjelokupan opseg turističkih usluga i očekuju pokretanje argumentirane rasprave o tom potezu za kojeg su u HUT-u uvjereni da može otvoriti nužno potreban prostor za ulaganja i povećanje plaća uz povećanje prihoda države od turizma. Uz to, napominju da su trenutno u fazi pripreme gotovo svi ključni zakoni koji određuju poslovno okruženje u turizmu te očekuju aktivno uključivanje u proces i donošenje okvira koji je znatno povoljniji za ulaganje i poslovanje u turizmu od sadašnjeg.  

  isprintaj članak