Kako otjerati žohare iz doma
Kako se riješiti žohara prirodnim putem? Što ih drži daleko od kuće? ...
Zatvorenici u Rusiji vole čitati klasiku
"Da, čovjek je smrtan, ali to još ne bi bilo tako loše. Loše je to što je ponekad iznenada smrtonosan, to je odvratna stvar!" ...
Odmor i lopovi
Zaboravite na suosjećajnost na odmoru. Često će vam pristupati ljudi s pričama koje izazivaju suze, a da niste svjesni da je riječ o lopovima. ...
Anketa


NALAZITE SE U
Očekuje se da će ovi vlakovi za otprilike dvije godine početi prevoziti putnike
Objavljeno: 23.07.2020. 10:09  
U Beču predstavljen prvi potpuno automatizirani vlak metroa
U Beču predstavljen prvi potpuno automatizirani vlak metroa
  • U Beču predstavljen prvi potpuno automatizirani vlak metroa

Slike: PID/Fürthner, Wiener Linen/Wurnig

Bečko gradsko poduzeće za javni prijevoz „Wiener Linien” početkom srpnja predstavilo je prvi potpuno automatizirani vlak podzemne željeznice. Naime, isporučen je prvi od 34 vlakova nove generacije koji se proizvode u Siemensovim pogonima u bečkom okrugu Simmering. Kako ističu iz Siemensa, ovaj je vlak zahvaljujući brojnim inovacijama i digitalnim rješenjima jedan od najmodernijih vlakova podzemne željeznice na svijetu. 

U narednom će razdoblju novi vlak najprije biti podvrgnut temeljitim ispitivanjima kako bi se osigurali uvjeti za njegovo puštanje u promet. Dosad je već uspješno prošao na testiranjima u kojima je bio izložen posebnim vremenskim uvjetima poput iznimno niskih i visokih temperatura te jakom vjetru.

Novi potpuno automatizirani vlakovi podzemne željeznice u Beču bitno su ulaganje u zaštitu okoliša. Čak devedeset posto materijala kojeg se koristi u njihovoj izradi može se reciklirati, a lagane su konstrukcije, što će omogućiti da se do 90 % energije koja se oslobađa prilikom kočenja vrati u sustav opskrbe energijom. Osim što će biti sigurniji za putnike, neprestano će biti u vezi s upravljačkim centrom i samostalno upućivati na kvar pojedinih dijelova.  

Očekuje se da će ovi vlakovi za otprilike dvije godine početi prevoziti putnike, najprije poluautomatizirano i s vozačem na gotovo svim postojećim bečkim linijama metroa, a od 2025. godine potpuno automatizirano, odnosno bez vozača na novoizgrađenoj liniji U5.  

  isprintaj članak