Iznenađujuće činjenice o fakultetima u SAD-u
Fakulteti se često međusobno natječu u tome koji je kampus najdomljiviji i koji će pridobiti najviše studenata. ...
Posjetili su 10 restorana brze hrane, nezadovoljni označavanjem alergena
Stručnjaci Međunarodnog instituta za potrošačka istraživanje (MIPOR) posjetili su 10 restorana brze hrane u pet slovenskih gradova i provjerili je li označavanj ...
Sa završenim studijem psihologije može se ostvariti krasan posao i napredovanje u njemu
Kako je područje psihologije toliko raznoliko, mogućnosti zaposlenja su beskrajne! ...
Anketa


NALAZITE SE U > Vijesti iz svijeta
Očekuje se da će ovi vlakovi za otprilike dvije godine početi prevoziti putnike
Objavljeno: 23.07.2020. 10:09  
U Beču predstavljen prvi potpuno automatizirani vlak metroa
U Beču predstavljen prvi potpuno automatizirani vlak metroa
  • U Beču predstavljen prvi potpuno automatizirani vlak metroa

Slike: PID/Fürthner, Wiener Linen/Wurnig

Bečko gradsko poduzeće za javni prijevoz „Wiener Linien” početkom srpnja predstavilo je prvi potpuno automatizirani vlak podzemne željeznice. Naime, isporučen je prvi od 34 vlakova nove generacije koji se proizvode u Siemensovim pogonima u bečkom okrugu Simmering. Kako ističu iz Siemensa, ovaj je vlak zahvaljujući brojnim inovacijama i digitalnim rješenjima jedan od najmodernijih vlakova podzemne željeznice na svijetu. 

U narednom će razdoblju novi vlak najprije biti podvrgnut temeljitim ispitivanjima kako bi se osigurali uvjeti za njegovo puštanje u promet. Dosad je već uspješno prošao na testiranjima u kojima je bio izložen posebnim vremenskim uvjetima poput iznimno niskih i visokih temperatura te jakom vjetru.

Novi potpuno automatizirani vlakovi podzemne željeznice u Beču bitno su ulaganje u zaštitu okoliša. Čak devedeset posto materijala kojeg se koristi u njihovoj izradi može se reciklirati, a lagane su konstrukcije, što će omogućiti da se do 90 % energije koja se oslobađa prilikom kočenja vrati u sustav opskrbe energijom. Osim što će biti sigurniji za putnike, neprestano će biti u vezi s upravljačkim centrom i samostalno upućivati na kvar pojedinih dijelova.  

Očekuje se da će ovi vlakovi za otprilike dvije godine početi prevoziti putnike, najprije poluautomatizirano i s vozačem na gotovo svim postojećim bečkim linijama metroa, a od 2025. godine potpuno automatizirano, odnosno bez vozača na novoizgrađenoj liniji U5.  

  isprintaj članak