Čuda spolnosti
Muški fetus ima sposobnost erekcije dok je majka u zadnjem tromjesečju trudnoće. ...
Uvjet maske: izbjegavajte diskriminaciju, spriječite isključenje
Maske su trenutno obavezne na mnogim mjestima. Diskriminacija ljudi koji su vani u javnosti bez zaštite usta nije neuobičajena. Nenošenje maski može imati zdrav ...
Okus seksa
Pojedeno utječe na okus tijela tijekom oralnog seksa. ...
Anketa


NALAZITE SE U
Započnite dan zdravim zajutarkom
Objavljeno: 23.10.2020. 16:08  
Zdravi müsli
Zdravi müsli

Žitarice za zajutrak jednostavan su i ukusan način za početak dana. Pokazalo se da su većina žitarica za zajutrak i mješavine müslija prava šećerna bomba. Pogledajmo što spada u zdravu žitaricu, a što ne.

Među navodno zdravim mješavinama žitarica i müslija na polivcama trgovinama naći ćete mnogo proizvoda koji su puni rafiniranih ugljikohidrata i dodanih šećera. Kako biste zaista razlikovali zdrave proizvode od prikrivenih slatkiša imajte na umu sljedeće.

 

Cjelovite žitarice

Prvo, preporučuje use potrebu proizvoda od cjelovitih žitarica. Bilo cjelovita pšenica, cjeloviti zob ili smeđa riža od cjelovitih žitarica, u usporedbi s proizvodima od bijelog brašna i prerađenih žitarica, cjelovite žitarice bogatije su vlaknima, proteinima i hranjivim sastojcima poput željeza, magnezija, selena i vitamina B skupine. Između ostalog, ovo promiče zdravlje srca. Veći udio vlakana također osigurava da dulje ostanete siti. Dobar müsli bi trebao bi imati najmanje 2,5 grama vlakana po obroku.

 

Obratite pažnju na sadržaj bjelančevina

Proteini vam također mogu pomoći da duže ostanete siti. Neke žitarice, poput zobenih pahuljica, prirodno imaju puno proteina. Zaslađene žitarice za zajutrak često sadrže samo jedan do dva grama proteina na 100 grama. U slučaju zdravijih vrsta žitarica, taj je udio 10 grama i više.

 

Malo šećera

Kao što je ranije spomenuto, mnoge žitarice kojemkoristimo za zajutrak najčišće su šećerne bombe. Da biste svoj dan započeli zdravo, pripazite na proizvode od žitarica s niskim udjelom šećera s manje od šest grama dodanog šećera po obroku. Veličina obroka je između 30 i 60 grama. Zaslađene mješavine za zajutrak često sadrže više od 30 grama šećera na 100 grama. Pripazite i na skrivene šećere. U nekim slučajevima proizvođači maskiraju sadržaj šećera pojmovima poput:

glukoza,

maltodekstrin,

kukuruzni sirup,

glukozno-fruktozni sirup,

sok od šećerne trske,

saharoza,

dekstroza,

rafinoza,

kukuruzni sirup,

karamelski sirup,

laktoza.

 

Provjerite sadržaj soli

Neke mješavine müslija i žitarice za zajutrak imaju iznenađujuće visok sadržaj soli, čak i ako je ne možete odmah osjetiti. Odaberite žitarice s manje od 140 miligrama natrija (soli) po obroku.

 

Izbjegavajte kalorične bombe

Čak i ako je proizvod bogat vlaknima i sadrži cjelovite žitarice, svejedno morate biti oprezni budući da su mnoge žitarice bogate vlaknima prilično bogate ugljikohidratima. Stoga uvijek trebate obratiti pažnju na veličinu obroka i kalorije. Pogotovo kad müsli sadrži puno orašastih plodova i sjemenki, iznenađujuće količine kalorija brzo se nakupe.

 

Nadogradite müsli

Postoje i jednostavni načini za nadogradnju žitarica za zajutrak. Evo nekoliko savjeta za dodatne inačice müslija:

• Orašasti plodovi ukusan su način dodavanja proteina i zdravih masti u zajutrak. Treba uzeti u obzir visok sadržaj kalorija.

• Sjeme: Primjerice, sjeme konoplje izvrstan je izvor proteina, dok sjemenke lana daju zdravu dozu omega-3 masnih kiselina.

• Voće: Suho voće u mješavini nije uvijek najbolji izbor budući da često sadrži puno šećera. Voće je bolje dodati svježe. Bobičasto voće, banane i jabuke narezane na kockice dobar su izbor.

• Cimet: U granolu pospite malo cimeta za dašak slatkoće jer je, za razliku od šećera, cimet vrlo zdrav začin.

__________________

Važna napomena: Ovaj je članak samo općenit i ne smije se koristiti za samodijagnozu ili samoliječenje, niti može zamijeniti posjet liječniku.

  isprintaj članak