3.1.2019. 16:33:00   
Japanska dijeta za savršeno tijelo

Kyoto (snimio: Željko Marušić)

 

 

Jeste li znali da Japanci imaju najduži životni vijek na svijetu? Nije slučajno da se s dobrim zdravljem lako postiže i idealna težina. Japanci imaju stopu pretilosti od 3% u usporedbi s nevjerojatnih 35% u SAD-u.

 

 

Pa što Japanci čine kako bi ostali zdravi i vitki?

 

Zašto je japanska dijeta savršena za vitko tijelo

Patlidžan, teriyaki, veganski avokado, krastavac, sushi…

Japanci sami pripremaju obroke. Tradicionalno ne jedu prerađene gotove obroke ili brzu hranu. Jedu jednostavnu hranu poput ribe, riže i povrća, juhe i voća.

Dokazano je kako se većina ljudi vraća na svoju idealnu težinu tek kada sami počnu pripremati sve obroke s domaćom svježom hranom bez obzira na vrstu prehrane.

Japanci također jedu veliku količinu omega 3 masnih kiselina koje su neophodne za dug i zdrav život. Oni također jedu pet puta više povrća od nas.

 

Japanci redovito vježbaju, čak i uz svu radišnost

Japanci prirodno mnogo više vježbaju negoli mi budući da automobili u Japanu predstavljaju luksuz. Dakle, da bi došli na posao, oni ili moraju hodati, voziti bicikl ili doći do vlaka. Čak i u vlaku stoje zbog nedostatka prostora.

Postoji međusobni odnos između količine vremena kojeg svakodnevno provodimo sjedeći i očekivanog trajanja života. Budući da Japanci stoje i hodaju puno više, žive duže. Redovita tjelovježba je također odlična za postizanje idealne težine.

 

Kako Japanci na prirodan način sprečavaju oštećenje crijeva

Jeste li znali da oštećujete crijeva jedući neprirodnu hranu? Tada tijelo vrlo teško upija hranjive tvari. To može dovesti do zdravstvenih problema i - debljanja. Japanci jedu lako probavljivu hranu čime su im tijela zdravija. Jedu puno fermertiranih jela kao što su miso i kimchi (korejski fermentirani kupus) što je vrlo dobro za probavu. Zato bi nam naš domaći svježi i kiseli kupus trebao biti stalno na jelovniku! A i obroci su im daleko manji negoli kod nas pa probava ne mora preteško raditi kako bi probavila naše uobičajene velike i teške obroke.

 

Kako Japanci štite svoje držanje

Japanci imaju izvrsno držanje jer usvajaju Seizu koja je formalni način sjedenja u Japanu. Oni sjede na petama (klečeći sjede uz niski japanski stol). To je prirodan način sjedenja. Neprirodno je cijeli dan sjediti na stolicama. To je izuzetno štetno za naše mišiće. Način na koji sjedimo na zapadu vrlo je nezdrav. 

 

Japanci osiguravaju budućim naraštajima vitkost i zdravlje

Postoji važna pojedinost za dugi i zdrav život, a to je - obrazovanje. U prošlosti su sva društva prenosila znanje s jednog na drugi naraštaj. Znali su ostati zdrav i vitak. Zajedno su se slagali i štitili.

Nažalost, čak i u Japanu, zapadni utjecaj vrlo brzo mijenja način razmišljanja nekada posebno zdravog naroda, ali, Japanci su još uvijek puno zdraviji od nas budući da stariji naraštaji djeci još uvijek prenose staru mudrost o prehrani i načinu života.

Kod nas nemamo zdravstveno znanje koje možemo prenijeti na našu djecu. Usvojili smo kupnju brze hrane, vožnju automobilo baš svugdje, te cjelodnevno sjedenje. Moramo naučiti tajne koje su nam trebale biti prenesene, ali nisu.

 

Kako možemo izgubiti težinu na zdrav način (bez jedenja fermentiranog kupusa!)

Naravno, postoji mnogo različitih načina za mršavljenje na zdrav način. Za početak bi trebalo koristiti mješavinu suvremene tehnologije i neke drevne zdrave sastojke kao što su špinat, voće, orašasti plodovi, sjemenke i zdrave cjelovite žitarice i pretvoriti ih u potpuni zeleni kašasti obrok.

I kretati se! 

 

 

Copyright (c) Turistplus
www.turistplus.hr