21.5.2019. 9:29:00   
Idu li zajedno ugljikohidrati i bjelančevine

Namirnice koje sadrže koncentrirane ugljikohidrate ne miješajte s koncentriranim bjelančevinama. Različiti načini probavljanja ovih namirnica zahtijevaju da se ugljikohidrati probavljaju kroz baznu sredinu crijeva dok se bjelančevine probavlja u želucu. Kada je tijelo primorano probavljati u isto vrijeme kombinaciju ovih namirnica, treba mu više probavnih sokova i više energije, a što ga iscrpljuje. Probava se usporava i duže se hrana zadržava u organima, a samim time i kvaliteta probave opada. Dolazi do truljenja bjelančevina i fermentacije ugljikohidrata. Nastali kiseli proizvodi razgradnje utječu na remećenje kiselo-bazne ravnoteže u krvi i mokraći.

Izuzetak je povrće, koje se kombinira s obje kategorije namirnica, naročito sirovo.

 

Kada određeni organi rade najbolje

Pretežno ugljikohidratnu hranu trebalo bi jesti do 15 ili 16 sati, a pretežno proteinsku hranu nakon tog vremena, ali nakasnije do 20 sati kada bi trebala biti posljednji dnevni obrok.

 

Prijedlog zdravijeg jelovnika

Prije zajutarka, kada ustanete, (najmanje jedan sat prije zajutarka, a može i duže), uzeti med i vodu ili med i limunadu, s time da med otapate u ustima polako s vodom ili limunadom. Možete također uzeti i jednu jabuku ili breskvu koje su pune vlakana ili svježe cijeđeni sok od povrća ili voća.

 

Zajutrak, poslije sat/dva:

Sirova salata sa hladno prešanim uljem, svježim začinima, i možda komad integralnog kruha, neka kuhana žitarica sa suhim grožđicama, orasima i žlicom meda (ili nekim drugim suhim voćem koje volite)

 

Doručak (ako je neophodan), najmanje tri sata poslije zajutarka:

Svježe voće; neki kolač bez šećera

 

Ručak:

Mahune s integralnim kruhom i svježom salatom, grah s integralnim kruhom i svježom salatom, grašak s integralnim kruhom i svježom salatom ili špagete sa umakom od pirjanog povrća.

 

Užina (ako je neophodna), najmanje tri sata poslije:

Suho voće ili orašasti plodovi

 

Večera:

Samo orasi, bademi, lješnjaci sa salatom, komad ribe sa puno sirove svježe salate; grčka salata: sirova salata sa sirom.

 

Napomena:

Upamtite, koliko je ljudi, toliko je i osobnih načina prehrane. Svatko treba osjetiti što njemu najviše odgovara i time se rukovoditi, a ne nekim dijetama. Pametno kombiniranje namirnica, odabir kvalitetnijih namirnica i povremeni postovi (čišćenja organizma) su vrlo važni kako bi tijelo ostalo zdravo. 

 

Copyright (c) Turistplus
www.turistplus.hr